تور آلمان: این غذاهای سنتی محبوب برلینی هاست!

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، غذاهای سنتی برلین

برلین مرکز کشور آلمان و یکی از برترین شهرهای جهان برای سفر و زندگی است. برلین تاریخ بزرگی در پشت خود دارد و در نتیجه غنای فرهنگی و غذایی در این شهر چیزی است که نباید از یاد برد. با خبرنگاران همراه باشید می خواهیم غذاهای سنتی برلین را به شما معرفی کنیم.

تور آلمان: این غذاهای سنتی محبوب برلینی هاست!

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

سوسیس کاری | Currywurst

یکی از غذاهای سنتی برلین که محبوب مردم این شهر است و در فرهنگ غذایی آن ها نقش پر رنگی دارد، سوسیس کاری است. برلینی ها اول سوسیس را بخارپز می نمایند و بعد آن را سرخ می نمایند. در آخر هم این غذا با سس کچاپ و پودر کاری سرو می گردد. این غذا هم در رستوران ها، هم کافه ها و هم در دکه های کنار خیابان سرو می گردد. نوع خیابانی آن در کنار تماشا رهگذران و شلوغی های شهر، مزه خاصی دارد.

اشپاتزل | Spätzle

اشپاتزل تقریبا شبیه همان نودل است، در این غذا، آرد و تخم مرغ با آب با هم میکس می شوند و بعد از دستگاهی که ترکیب را می تواند به رشته های باریکی تبدیل کند، عبور داده می گردد و در آخر هم در آب جوش ریخته می گردد. در آخر به این ترکیب، پنیر زیادی اضافه می گردد.

کونیگس برگر کلوپس | Königsberger Klopse

احتمالا می گویید وقتی نام این غذا سخت است وای به محتویات آن! اما این غذا در واقع همان کوفته های خوشمزه و لذیذ خودمان است با کمی تغییر. در این نوع کوفته می توان به جای گوشت قرمز از هر نوع گوشتی استفاده کرد و محدودیتی در این باره وجود ندارد، برلینی ها این غذا را با سس سفید و نوعی گیاه به نام کپر درست می نمایند، که طعم عجیب و جالبی به آن می دهد. در کنار این غذا می توان سیب زمینی سرخ شده، چغندر و یا برنج داشت.

شنیتسل | Schnitzel

شنیتسل اصولا با گوشت فیله مرغ درست می گردد و بعد به میزان ای کوبیده می گردد تا کاملا نازک گردد و در آخر هم در آرد سوخاری و تخم مرغ گذاشته می گردد و بعد سرخ می گردد. شنیتسل البته شاید یک غذای سنتی برلین نباشد اما محبوب برلینی هاست! مانند هر کجای دیگر جهان این غذا را می توان با سیب زمینی و یا سبزیجات خام و پخته سرو کرد.

مائول تاشن | Maultaschen

مائول تاشن در واقع نوعی پاستا و شبیه به راویولی های ایتالیایی است با این تفاوت که میزان پاستاهای بالشتی مائول تاشن، کوچک تر از راویولی است.

دونر کباب | Döner Kebab

دونر کباب قطعا یک غذای آلمانی نیست و درست هم هست، این غذا به وسیله مهاجران کشور ترکیه که به آلمان مهاجرت نموده اند به مردم این کشور شناسانده شده است و خیلی زود توانست به یکی از پر طرفدارترین غذاهای فوری در سرتاسر آلمان تبدیل گردد. دونر کباب همان گوشت مزه دار شده فیله مرغ و یا گوشت قرمز است که با ادویه های مخصوص و سیر و پیاز و گوجه و فلفل دلمه ای طعم دار شده است. این گوشت بصورت کباب عمودی بزرگی میچرخد و به آن آتش گرفته می گردد تا کاملا کبابی گردد.

دونات برلینی | Berliner Pfannkuchen

این دونات یک تفاوت ویژه با بقیه دونات های جهان دارد، سوراخی در وسط آن وجود ندارد! مردم برلین داخل این دونات را با مربا پر می نمایند و بعد در فر می گذارند و بعد از درست شدن، روی آن خامه یا شکلات می ریزند.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1863

به "تور آلمان: این غذاهای سنتی محبوب برلینی هاست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: این غذاهای سنتی محبوب برلینی هاست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید