تور دهلی: تاثیر فلفل های تند روی سلامت هندی ها

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، هندی ها می گویند: فلفل باید با غذا پخته گردد تا مضراتش از بین برود و ضمناً غذا را خوشمزه تر کند، اما چرا آن ها این گونه غذا ها را می خورند و فواید خوردن فلفل چیست؟

تور دهلی: تاثیر فلفل های تند روی سلامت هندی ها

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

مردم هندوستان همواره با دو مشخصه در جهان شناخته می شوند؛ فیلم هایشان و غذا های تند. درحقیقت خوردن فلفل و تند کردن غذا ها به بخشی از فرهنگ این مردم تبدیل شده است و غذا هایی که از نظر ما تند هستند برای آن ها معمولی به نظر می رسند.

جالب است بدانید آن ها بعد از پخت غذا و موقع خوردن آن، دیگر فلفل به آن نمی زنند و معتقدند که مصرف فلفل به این شکل برای قلب و معده مضر است.

هندی ها می گویند: فلفل باید با غذا پخته گردد تا مضراتش از بین برود و ضمناً غذا را خوشمزه تر کند، اما چرا آن ها این گونه غذا ها را می خورند و فواید خوردن فلفل چیست؟

فلفل از منابع ویتامین C و کاروتن ها محسوب می گردد. در 100 گرم فلفل دلمه ای قرمز یا سبز و فلفل معمولی خام به ترتیب 140، 120 و 120 میلی گرم ویتامین C وجود دارد.

فلفل به علت داشتن مقادیر زیادی ویتامین C، یکی از دارو های خوب سرماخوردگی است به طوری که مصرف منظم آن در برنامه غذایی، شدت و طول مدت سرماخوردگی را کاهش می دهد. خوردن 50 گرم فلفل دلمه ای (یک سوم از یک فلفل میانه) می تواند تمام احتیاج یک فرد بزرگ سال به ویتامین C را رفع کند.

مقادیر بالای کاپسیسین موجود در فلفل باعث کاهش التهاب در بدن می گردد و درد ناشی از روماتیسم و آرتروز را کاهش می دهد. برای کاهش درد حتی می توانید فلفل را به صورت موضعی روی عضلات بمالید. بعلاوه تحقیقات نشان داده است که کاپسیسین به درمان درد عضلانی و درد های ناشی از سیاتیک و پوکی استخوان یاری می نماید.

کاپسیسین موجود در فلفل هندی، با تنظیم سطح انسولین خون به کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یاری می نماید و بعلاوه برای کاهش کلسترول خون افراد دیابتی مفید است. فلفل هندی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

از فلفل می توان در درمان سرطان و حتی پیشگیری از ابتلا به این بیماری استفاده کرد. فلفل، به عنوان یک ترکیب ضد سمی عمل می نماید و مانع از فعالیت ترکیبات سرطان زا در بدن می گردد و از تشکیل تومور های بدخیم در بدن جلوگیری می نماید.

برای همین است که بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی در کشور هایی که به طور سنتی مصرف فلفل بالاست (مثل هندوستان)، مقدار مرگ و میر به علت ابتلا به سرطان به طور چشم گیری پایین تر است.

فلفل دلمه ای یکی از کم کالری ترین سبزی ها و یکی از برترین مواد غذایی برای لاغر شدن است. هر 100 گرم آن، تنها 15 کالری انرژی دارد. این سبزی فیبر زیادی دارد و در هر 100 گرم آن، 2 گرم فیبر یافت می گردد ضمن این که با خوردن فلفل متابولیسم بدن خود را بالا خواهید برد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1966

به "تور دهلی: تاثیر فلفل های تند روی سلامت هندی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: تاثیر فلفل های تند روی سلامت هندی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید