تبلیغات گوگل چیست؟

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، تبلیغات گوگل، Google AdWords، برنامه تبلیغاتی آنلاین شرکت گوگل است که باعث می گردد مشتریان جدید به دست آورید و کسب و کار خود را رونق دهید.

تبلیغات گوگل چیست؟

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

تبلیغات گوگل چیست؟

زمانی شما کلمه را داخل موتور جستجوی گوگل سرچ میکنید علاوه بر نتایج نمایش داده شده اصلی مواردی در بالای این نتایج ظاهر می شود که در کنار آنها کلمه AD نوشته شده است که این نتایج همان تبلیغات کلیکی گوگل می باشد. نوعی دیگر از تبلیغات نیز وجود دارد که به آن تبلیغات پاپ آپ می گویند؛ (برای آشنایی با تبلیغات پاپ آپ اینجا را کلیک کنید).

برای آغاز یک تبلیغات گوگلی ابتدا احتیاج به یک اکانت گوگل ادوردز می باشد ، پس از ایجاد حساب گوگل باید حساب شما شارژ شود که از پلن های موجود در سایت در بخش تعرفه ها می توانید از قیمت این پلن ها آگاه شوید. پس از اینکه حساب شما شارژ شد شما می توانید تبلیغات کلیکی گوگل خود را آغاز کنید.

نمایش تبلیغات گوگل به مشتریان شما رایگان می باشد، یعنی زمانی که مشتری کلمات کلیدی شما را سرچ می کنند و تبلیغ شما را مشاهده می کنند تا اینجای کار برای شما هیچ هزینه ای ندارد و فقط زمانی برای شما هزینه خواهد داشت که مشتری بر روی تبلیغ شما کلیک کند و وارد سایت شما شود.

تبلیغ در گوگل بهتر است یا سئو ؟

خوب همان طور که میدانید در تبلیغات در گوگل شما در مدت زمان 15 دقیقه با کلمات کلیدی نامحدود در رتبه اول گوگل قرار خواهید گرفت در صورتی که در بهینه سازی سایت یا سئو به این شکل نمی باشد و برای سئو کردن یک کلمه کلیدی احتیاج به مدت زمان 3 تا 6 ماهه می باشد، از دیگر نکات مثبت تبلیغات کلیکی گوگل این سایت که نتایج تبلیغات گوگلی در بالای سرچ اصلی گوگل یا به عبارت دیگر در بالای نتایج سئو شده گوگل قرار میگیرد که این یک مزیت عظیم به حساب می آید که در چند روزه گذشته با آپدیتی که گوگل انجام داده است تعداد تبلیغات در بالای پیچ گوگل به 4 عدد رسیده است یعنی در صورتی که شما نفر اول در بخش سئو باشید باز در بالای سایت شما 4 سایت به نمایش در خواهد آمد که با این حساب سایت شما به عنوان نفر پنجم بازدید می شود .

نحوه محاسبه هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل به چه شکل است؟

نحوه محاسبه هزینه هر کلیک در گوگل به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که ما در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم، در نظر بگیرید شما در زمینه فروش لپ تاپ فعالیت می کنید، شما برای تبلیغ خود کلمه کلیدی خرید لپ تاپ را انتخاب کرده اید، این کلمه در ابتدا باید در داخل متن تبلیغات گوگل شما موجود باشد در صورتی که متن شما رابطه ای با کلمه خرید لپ تاپ نداشته باشد شما برای هر کلیک هزینه بیشتری را باید به گوگل پرداخت کنید ، کلمه خرید لپ تاپ باید در صفحه شما شما به عنوان تایتل نیز قرار داشته باشد و در آن صفحه درباره خرید لپ تاپ توضیحاتی را نوشته باشید، اگر بخواهیم ساده تر بگیم یعنی شما باید بهینه سازی داخلی سایت رو رعایت کرده باشید، از دیگر عوامل موثر تایم لودینگ صفحه سایت شما می باشد در صورتی که سایت شما تایم لودینگ بالایی داشته باشید هزینه کلیک بیشتری را باید به گوگل پرداخت کنید.

از دیگر عوامل بسیار مهم در قیمت گذاری هر کلیک CTR می باشد، ctr درصد بین کلیک و سرچ کلمه می باشد، به طور مثال کلمه خرید لپ تاپ امروز 100 بار سرچ شده است و از این بین فقط 20 نفر بر روی تبلیغ گوگلی شما کلیک کرده اند و وارد سایت شما شده اند ctrb اکانت شما می شود 20% ، هر چقدر سی تی آر اکانت شما بالاتر باشد بابت هزینه هر کلیک خود مبلغ کمتری را پرداخت می کنید.

این ها فقط برخی از عواملی بودند که در هزینه هر کلیک شما تاثیر داشته اند.

مدت زمان فعال شدن تبلیغات در گوگل چقدر است؟

مدت زمان فعال شدن تبلیغات در گوگل 15 دقیقه می باشد البته در برخی مواقع گوگل به علت آنالیز سایت شما مدت زمان فعال سازی اکانت شما را بیشتر خواهد نمود ولی در 99% مواقع تبلیغات گوگل در مدت زمان پانزده دقیقه فعال می شود.

آیا امکان درج تبلیغات در گوگل ایران وجود دارد؟

همان طور که می دانید ایران همچنان جزو کشور های تحریم شده از نظر گوگل به حساب می آید ولی با ترفندهایی امکان این موضوع وجود دارد.

آیا بین شرکت هایی که تبلیغات گوگل را ارائه میدهند تفاوتی وجود دارد؟

بله ! متاسفانه بیشتر شرکت هایی که در ایران فعالیت می کنند دارای مدرک کنندگی گوگل نبوده اند و تبلیغات گوگل خود را بر اساس دانش اندک گوگلی خود مدیریت می کنند.

تبلیغات گوگل، Google AdWords، برنامه تبلیغاتی آنلاین کمپانی گوگل است که به شما اجازه می دهد مشتریان جدید به دست آورید و کسب و کار خود را رونق ببخشید. به یاری تبلیغات گوگل، شما می توانید انتخاب کنید که تبلیغاتتان در کجا به نمایش در آید، می توانید بودجه مناسب کسب و کار خود را برای تبلیغاتتان تنظیم کنید و تأثیر آن را به خوبی اندازه گیری و تحلیل نمائید.

محدودیتی از نظر حداقل بودجه در تبلیغات گوگل وجود ندارد. شما هر زمان که مایل باشید می توانید تبلیغات گوگل خود را معلق یا متوقف نمائید.

به یاری تبلیغات گوگل، شما به افرادی که کلمات و عبارات مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می کنند یا در وبسایت های مرتبط با موضوع کاری شما به گشت و گذار مشغول هستند، دسترسی خواهید داشت. تبلیغ شما می تواند در وبسایت گوگل و وبسایت های همکار گوگل به نمایش درآید. به یاری سیستم پرداخت هزینه به ازای کلیک موسوم به CPC، شما تنها زمانی موظف به پرداخت هزینه خواهید بود که فردی بر روی تبلیغ شما کلیک نماید.

مزایای تبلیغات گوگل

موارد مهم اندکی هستند که تبلیغات گوگل را از دیگر انواع سیستم های تبلیغاتی متمایز می کنند. با استفاده از تبلیغات گوگل:

درست در لحظه ای که افراد، محصولات و خدمات پیشنهادی شما را جستجو می کنند، به آن ها دسترسی داشته باشید.

  • تبلیغات گوگل شما به افرادی که در جستجوی خدمات یا محصولاتی مشابه کسب و کار شما هستند، نمایش داده خواهد شد. بنابراین، این افراد تمایل بیشتری به واکنش در قبال تبلیغات گوگل شما دارند.
  • شما می توانید انتخاب کنید که تبلیغاتتان در کجا به نمایش در آید. به طور دقیق در چه وبسایت هایی و در چه نقاط جغرافیایی (ایالات، شهرها و حتی همسایگی آن ها).
  • شبکه نمایش گوگل موسوم به GDN، به تنهایی به بیش از 80% کاربران در ایالات متحده دسترسی دارد.

بودجه خود را کنترل نمایید

  • به یاری سیستم پرداخت هزینه به ازای کلیک (CPC)، از موجودی شارژ تبلیغات گوگل شما تنها زمانی هزینه کسر خواهد شد که کسی بر روی تبلیغ شما کلیک نماید. پس، فقط به ازای نمایش تبلیغات گوگل شما، هزینه ای از شما کسر نخواهد شد.
  • شما تصمیم می گیرید که به چه میزان می خواهید در طول یک ماه هزینه کنید، و شما هرگز بیش از آنچه معین کرده اید، پرداخت نخواهید کرد.
  • هیچ محدودیتی برای حداقل شارژ اولیه وجود ندارد. اما انتخاب یک میزان مناسب، حیاتی است.
  • می توانید ببینید که تبلیغات گوگل شما دقیقا به چه صورتی کار می کنند، و در صورت لزوم، آن را بازسازی نمایید.
  • گزارشی از نحوه عملکرد تبلیغ تان ببینید. اینکه چه تعداد از مشتریان جدید به وسیله تبلیغات گوگل با کسب و کار شما ارتباط برقرار کرده اند؛ اینکه آن ها از کجا آمده اند و مواردی دیگر.
  • با استفاده از ابزارهای AdWords، تبلیغ خود را ویرایش کرده و بهبود ببخشید، و تعداد مشتریان بالقوه ای را که با کسب و کار شما ارتباط برقرار می کنند، افزایش دهید.

مثالی برای تبلیغات گوگل

فرض کنید که شما یک فروشگاه تعمیر دوچرخه در نزدیکی شهر خود، راه اندازی کرده اید. حال، تبلیغات گوگل خود را راه انداخته اید تا به مشتریانی در حوالی مکان فروشگاه خود دسترسی داشته باشید. در اینصورت، وقتی فردی که در نزدیکی محل شما سکونت دارد و در اینترنت عبارتی نظیر تعمیر دوچرخه را جستجو می نماید، آن ها می توانند تبلیغات گوگل شما را دیده و بر روی آن کلیک کنند تا به کسب و کار شما متصل شوند. این موضوع، بسیار ساده بوده به راحتی قابل تغییر، تعلیق و یا توقف است و احتیاجی به انجام پرداخت های اضافی ندارد.

PPC چیست؟

PPC مخفف pay per click است. یعنی اینکه به ازای هر بار کلیک مبلغی بعنوان حق الزحمه به شما پرداخت می کنند و با کلیک کردن بطور روزمره دارای درآمد می شوید.

سیستم کلیکی چیست؟

برخی از فروشگاه ها برای افزایش فروش خود، به تبلیغ در سایت ها و وبلاگ ها می پردازند. حالا در سیستم های کلیکی، میزان درآمد، بر حسب کلیک های بازدید کننده شماست. شما باید در سایت هایی که این سرویس را می دهند، عضو شوید. البته عضویت در چندین سایت هیچگونه مسئله ای ندارد.

زیر مجموعه ها، کسانی که بوسیله شما معرفی می شوند

زیر مجموعه ها کسانی هستند که بوسیله شما به سیستم های مختلف معرفی می شوند. متاسفانه، خیلی ها به این مسئله اهمیت نمی دهند. اما شما با زیر مجموعه ها می توانید درآمدی کسب کنید. بیشتر سایت ها زیر مجموعه یابی را داشته و می توانید با آنان رابطه داشته باشید.

منبع: setare.com
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1238

به "تبلیغات گوگل چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغات گوگل چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید