ترکیه جهت هوایی حمل بار را بروی قبرس بست

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مقامات قبرسی مدعی شدند ترکیه اجازه عبور یک فروند هواپیمای باری قبرس از حریم هوایی خود را نداده است.

ترکیه جهت هوایی حمل بار را بروی قبرس بست

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، در ادامه تنش ترکیه با قبرس، مقامات قبرسی مدعی شدند ترکیه اجازه عبور یک فروند هواپیمای باری قبرس از حریم هوایی خود را نداده است.

یانیس کارسوس وزیر حمل ونقل قبرس چهارشنبه مدعی شد که یک هواپیمای چارتر قبرسی که قصد ورود تجهیزات پزشکی از چین به کشور را داشت با ممانعت مقامات هوانوردی ترکیه مجبور به تغییر راستا می گردد.

این هواپیما حامل 36 تن تجهیزات از قبیل ماسک، لباس پزشکی و ملزومات دیگر از مقصد چین به قبرس بود و قرار بود ساعت 1:30 به وقت محلی وارد فرودگاه لارناکا در قبرس گردد. خلبان این پرواز وقتی با ممانعت مسئولان ترکیه روبرو می گردد با تغییر راستا به سمت روسیه پرواز می نماید تا با سوخت گیری مجدد امشب ساعت 8 به وقت محلی وارد فرودگاه لارناکا گردد.

وزیر حمل ونقل قبرس اضافه کرد که وزارت خارجه جمهوری قبرس در جریان این حادثه قرار گرفته و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

ترکیه و قبرس مدت هاست باهم تنش دارند. ترکیه در ماه های گذشته کشتی های حفاری خود را برای اکتشاف گاز به مناطق نزدیک قبرس اعزام نموده و این عمل با مخالفت قبرس و کشورهای دیگر روبرو شده است.

قبرس در روزهای گذشته نیز در اقدامی که خشم آنکارا را موجب خواهد شد، روابط خود با سوریه را از سر گرفت. وزارت خارجه قبرس گفت که تصمیم گرفته روابط دیپلماتیک خود با سوریه را مجدداً برقرار کند. نیکوس کریستولیس وزیر خارجه قبرس در این زمینه گفت که کشورش میخواهد روابط دیپلماتیک خود با سوریه را از سرگیرد.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 925

به "ترکیه جهت هوایی حمل بار را بروی قبرس بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه جهت هوایی حمل بار را بروی قبرس بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید