تسهیلات صندوق توسعه ملی به پروژه های فعال گردشگری پرداخت می گردد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، سعید شیرکوند بعداز ظهر آدینه در مراسم کلنگ زنی هتل پنج ستاره کیو به رشد تصاعدی صنعت گردشگری در دهه های اخیر اشاره نمود و گفت: طی دهه های اخیر رشد صنعت گردشگری در جهان بیشتر از سایر صنعت های دیگر بوده است

تسهیلات صندوق توسعه ملی به پروژه های فعال گردشگری پرداخت می گردد

از سفر با کانادا لحظه آخری لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

وی به دلایل رشد صنعت گردشگری اشاره نمود و گفت: جهان بعد از جنگ جهانی دوم متوجه شد برای جلوگیری از جنگ ضروری است بین انسان ها رفت و آمد به وجود آید و گردشگری می تواند باعث ارتباط بیشتر مردم جوامع گوناگون با همدیگر باشد لذا اروپاییان موضوع گردشگری را در دستور کار خود قرار دادند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه اقتصاد امروز جهان در حال تبدیل به اقتصاد تکنیکال است بیان کرد: هر چه صنعت جلوتر می رود بازدهی آن بیشتر می گردد و به دلیل بهره مندی از تکنولوژی جدید به نیروی انسانی نیار کمتری است لذا زیاد شدن وقت آزاد مردم باعث روی آوردن آن ها به گردشگری و رشد این صنعت می گردد.

شیرکوند با اشاره به اینکه تا چند سال پیش در کشور ما گردشگری را به عنوان یک صنعت قبول ننموده بودند بیان داشت: در برنامه پنجم توسعه نه تنها به بحث گردشگری پرداخته نشده بلکه حتی یک کلمه در این رابطه ذکر نشده است زیرا کشور ما همواره متکی به اقتصاد نفتی بوده و پول نفت کفاف همه دستگاه های اجرایی و کارخانجات کشور را می داد.

وی ادامه داد: از یک طرف پول نفت ما را از توجه به صنعت گردشگری غافل نموده بود و از طرفی باور غلط اعتقادی در این زمینه که گردشگری هنجار گریز و هنجار ستیز است و باورهای ارزشی و اعتقادی ما را به چالش می کشاند باعث شده بود از اهمیت نقش صنعت گردشگری در توسعه اقتصاد غفلت کنیم.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: فشارهای بین المللی، سقوط قیمت نفت، اقتصاد مقاومتی و ... باعث شد متوجه شویم گردشگری صنعتی است که جهان را متحول نموده و اشتغال و درآمد زایی را بالا می برد همچنین گردشگری باورهای ما را تقویت می نماید و می تواند زمینه خوبی برای صدور انقلاب به کشورهای جهان باشد.

شیرکوند به سخنان رئیس جمهور در رابطه با اهمیت صنعت گردشگری در سفر اخیر به فرانسه اشاره نمود و اضافه نمود: حرکت به سمت صنعت گردشگری ضرورتی انکار ناپذیر برای کشور بوده که باید به سمت آن حرکت کنیم و به دلیل ایجاد اشتغال و درآمد ضروری است این صنعت را جدی بگیریم.

وی بر لزوم تسهیل شرایط سرمایه گذاری در حوزه گردشگری لرستان تاکید نمود و گفت: تمامی دستگاه های اجرایی لرستان باید راه را برای حضور سرمایه گذار در بخش گردشگری باز نموده و فرش قرمز زیر پای آن ها بیندازند.

شیرکوند با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور به صنعت گردشگری توجه ویژه دارد بیان داشت: صندوق توسعه ملی به بخش صنعت و کشاورزی با نرخ سود 16 درصد تسهیلات می دهد اما به بخش گردشگری با نرخ سود 14 درصد تسهیلات پرداخت می نماید.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی نیز آمادگی یاری به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه را دارد ادامه داد: پروژه های فعال در حوزه های مختلف گردشگری می توانند از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات با سود 14 درصد و تسهیلات ارزی با سود شش درصد دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 655

به "تسهیلات صندوق توسعه ملی به پروژه های فعال گردشگری پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات صندوق توسعه ملی به پروژه های فعال گردشگری پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید