شرح مشاور غنی درباره سفر به روسیه: هدف نظامی نبود

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، ایسنا نوشت: مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان بیان کرد، هدف رایزنی های کابل با روسیه بر دستیابی به درک مشترکی از تهدیداتی که هر دو کشور با آنها رو به رو هستند، متمرکز بوده است و نه بر تضمین تامین تسلیحاتی.

شرح مشاور غنی درباره سفر به روسیه: هدف نظامی نبود

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان هفته گذشته وارد روسیه شد تا با نیکولای پاتروشف، رئیس کمیته امنیت ملی روسیه مذاکره کند. آنها درباره فرایند صلح افغانستان و همکاری میان آژانس های اطلاعاتی و مجری قانون دو کشور مذاکره کردند.

محب در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مذاکراتی درباره تامین تسلیحاتی از روسیه وجود داشت یا خیر، گفت: ما در این رایزنی ها درباره حمایت نظامی صحبت نکردیم اما آنچه ما در خصوص آن صحبت کردیم این است که چگونه به یک دیدگاه و درک مشترک درباره تهدیداتی که همه ما چه افغانستان و چه کل منطقه با آنها روبرو شده ایم، برسیم.

وی اضافه نمود: این درک میان روسیه و افغانستان می تواند شامل تشریک اطلاعات و بعلاوه توانایی های فنی باشد.

محب توضیح داد: اما به این نوع حمایت که شاید همه به آن فکر می نمایند، نیازی نیست. ما در افغانستان در پی فرد دیگری برای مداخله نیستیم.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان گفت: خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به دولت این فرصت را می دهد تا با روسیه و قدرت های منطقه ای برای مقابله با تهدید افراطگرایی با روشی مشارکتی تر همکاری کند.

وی اضافه نمود: این مسئولیت ماست. ما فکر می کنیم که درک خوبی وجود دارد اما باید بهبود یابد و ما درباره اینکه چگونه می توانیم مکانیسم هایی برای بهتر شدن درک مان تعبیه کنیم، صحبت کردیم.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1648

به "شرح مشاور غنی درباره سفر به روسیه: هدف نظامی نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح مشاور غنی درباره سفر به روسیه: هدف نظامی نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید