تکمیل بانک اطلاعاتی خانه مسافرهای گیلان

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرنگاران/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از تکمیل بانک اطلاعاتی خانه مسافرهای استان با اجرای طرح گردشگری اجتماع محور اطلاع داد و گفت: صدور پروانه بهره برداری و ساماندهی خانه مسافرها و رونق بوم گردی و طبیعت گردی از برنامه های اولویت دار میراث فرهنگی گیلان است.

تکمیل بانک اطلاعاتی خانه مسافرهای گیلان

اگر علاقمند به سفر با بهترین شرایط مسافرت به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، رضا علیزاده در مراسم اختتامیه طرح گردشگری اجتماع محور با اشاره به سیاست استان در ارتقا سطح درآمدهای مالی و تأمین معیشت مردم گفت: توسعه بر محور گردشگری روستایی می تواند در رونق مالی استان بسیار موثر باشد.

وی ساماندهی خانه مسافرها و رونق بوم گردی و طبیعت گردی را یکی از موضوعات مورد توجه در گردشگری روستایی و برنامه های اولویت دار این اداره کل برشمرد و افزود: گردشگری روستایی اجتماع محور با شناسایی بیش از 3000 خانه روستایی در استان اجرا شد.

علیزاده از تکمیل بانک اطلاعاتی خانه مسافرهای استان با اجرای این طرح اطلاع داد و افزود: با صدور پروانه بهره برداری، این خانه مسافرهای روستایی می توانند در کنار زنجیره خدمات گردشگری استان به مسافرین ارائه خدمت نمایند.

وی با بیان این که با وجود برخورداری گیلان از همه توانمندی های فرهنگی، تاریخی و طبیعی، موضوع روستا از مهم ترین مقوله های مورد توجه استان است، گفت: روستاها علاوه بر الگوهای معماری بومی، محلی میراث معنوی بسیار قوی در کنار جاذبه های گردشگری دارند که می توانند مقصدهای متنوعی را برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم نمایند.

علیزاده با اشاره به تقویت گردشگری روستایی و تنوع سازی مقصدهای گردشگری افزود: احیای بافت های قدیمی روستایی از دیگر مزیت های اجرای طرح گردشگری اجتماع محور است.

وی با ابراز تأسف از دگرگونی بافت روستایی استان اظهار کرد: باید این بافت ها جهت رونق گردشگری روستایی احیا گردد که طرح های گردشگری اجتماع محور، بوم گردی و طبیعت گردی حرکت به سمت احیای معماری بومی، محلی است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اظهار داشت: گردشگری روستایی و رونق آن می تواند منجر به تغییر فعالیت ها و ارتقا اقتصاد بر پایه کشاورزی،دامپروری و محصولات محلی گردد.

وی صنایع دستی را از کسب و کارهای با پیشینه قوی در استان دانست و گفت:جهت دهی گردشگران به سمت روستاها می تواند موجب رونق صنایع دستی از فراوری تا عرضه و مشاغل خانگی گردد.

علیزاده با بیان این که 1724 واحد گردشگری با ظرفیت 26 هزار تخت در استان وجود دارد، افزود: 1233 واحد از این مجموعه را خانه مسافرها تشکیل می دهند که اضافه شدن مجموعه های اقامتی خانه مسافر در بحث خدمات رسانی به ویژه در مناطق روستایی یاری می نماید.

وی با بیان این که سالانه 40 میلیون گردشگر داخلی وارد استان می گردد، اظهار کرد: پارسال 43 هزار و 367 گردشگر خارجی وارد استان شد که این رقم از ابتدای سال تا به امروز به 34 هزار نفر رسیده است.

علیزاده یادآور شد: گردشگری رو به تزاید در استان نیازمند خدمات قابل قبول همراه با تنوع است تا رضایت مندی لازم را ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 649

به "تکمیل بانک اطلاعاتی خانه مسافرهای گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل بانک اطلاعاتی خانه مسافرهای گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید