جاذبه های اطراف تهران و کرج ، قسمت اول

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، سفر یک روزه به جاذبه های اطراف تهران و کرج

آلودگی و شلوغی تهران به قدری فراگیر شده که هوای پاک و سالم برای ساکنین تهران آرزو شده است. از طرفی مشغله های روزانه باعث شده است تا مردم این شهر بخواهند حداقل روزهای پایانی هفته را در دامان طبیعت بگذرانند اما بسیاری از ساکنین این کلان شهر از جاذبه های اطراف تهران اطلاعی ندارند و حتی نمی دانند در روزهای پایانی هفته چه منطقه ای را می توانند برای سفر و سرگرمی انتخاب نمایند.

جاذبه های اطراف تهران و کرج ، قسمت اول

در واقع برخلاف تصور عموم که گمان می نمایند تهران از هرگونه سرسبزی و چشم اندازهای طبیعی محروم شده است، جاذبه های طبیعی بسیاری در اطراف تهران وجود دارد که بسیاری از ساکنین تهران از آن بی اطلاع هستند. اگر می خواهید سفر یک روزه ای به جاذبه های اطراف تهران داشته باشید و از جاذبه های طبیعی اطراف تهران بی اطلاع هستید، با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

روستای افجه

در 30 کیلومتری تهران در دهستان لواسان، با یکی از دیدنی ترین جاذبه های اطراف تهران یعنی روستای افجه رو به رو خواهید شد. روستای افجه جاذبه های تاریخی بسیاری را علاوه بر چشم اندازهای طبیعی در درون خود جای داده است. روستای افجه طبیعتی بکر و زیبا دارد که هوش از سر می برد. این روستا در دامنه دو قله ریزان و آتشکوه قرار گرفته است.

جاهای دیدنی اطراف تهران و کرج - قسمت دوم

آب و هوای کوهستانی و سردسیری روستای افجه در تمام فصول سال به خوبی حس می شود. آبشارها، باغ های گیلاس، کوچه پس کوچه های تنگ پردار و درخت نظر گردشگران را به خود جلب می نماید. روستای تاریخی افجه را در گذشته آبچه می نامیدند و علت آن رودهای روان و خروشان در درون روستا بوده است.

البته، به مرور زمان باتوجه به گویش مازندرانی مردمان این روستا، نام آن به افجه تغییر یافت. اگر می خواهید تاریخ را در طبیعت نظاره کنید، به روستای افجه سر بزنید. جاذبه های دیدنی این روستا شامل دشت هویج، قلعه سربند، باغ های گیلاس، آبشار پسچویک، آبشار موآب، دشت سبواستان، حمام تاریخی و قصر ناصری است که از دوران قاجار و زمامداری ناصرالدین شاه به جا مانده است.

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش لواسانات، 5 کیلومتری لواسان، روستای افجه

روستای برغان

در 13 کیلومتری کرج روستای سرسبزی به نام برغان وجود دارد. این روستا در مجاورت رشته کوه البرز واقع شده است. سرسبزی و چشم اندازهای بکر برغان آن را تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری استان البرز نموده است. تابستان و بهار این روستا آب و هوایی معتدل دارد.

اگر می خواهید از شلوغی و گرمای تهران به منطقه ای خوش آب و هوا پناه ببرید، روستای برغان را به شما پیشنهاد می کنیم. روستای برغان در 20 کیلومتری اتوبان کرج - قزوین واقع شده است. پس نگران رفت و آمد به این روستا نباشید. گذر کردن رودخانه های شاهرود سنج از روستای برغان بر آبادانی و ایجاد چشم انداز های دلپذیر تاثیر دوچندانی داشته است.

در بدو ورود به روستا درختان کهنسال و زمین های زراعی سرسبز نظرها را به خود جلب می نماید. درختان پربار با میوه های متنوع تمام روستا را چراغانی نموده اند. روستای برغان گذر زمان را به خود دیده است. حسینیه اعظم در بالا محله برغان که به بیش از 5 قرن قدمت دارد و درختان کهنسان با قدمت هزارساله از جمله جاذبه های گردشگری برغان محسوب می شوند.

آدرس: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، منطقه چندار، دهستان برغان، روستای برغان

روستای وردیج - واریش

شمال غرب تهران به فاصله 40 کیلومتری از این شهر، روستاهای وردیج و ورایش قرار گرفته اند. روستای وردیج و واریش از توابع کن و سولقان محسوب می شوند. به عبارتی این روستا در منطقه 22 تهران واقع شده است. روستای وردیج که در کنار روستای واریش قرار گرفته هوای کوهستانی و سردسیری دارد. دسترسی به این روستا در زمستان به سختی میسر می شود. به طوری که بیشتر خانوارهای این روستا در زمستان محل سکونت خود را ترک می نمایند.

طبیعت این روستا بسیار بکر و سرحال است. مردمان این منطقه برای ورود گردشگران هزینه ای دریافت می نمایند که این هزینه صرف رسیدگی به امور روستا می شود. این روستا برای سفر یک روزه و تازه کردن آب و هوا در تابستان ها بسیار مناسب است. چرا که محل اقامتی برای گردشگران در این روستا وجود ندارد.

آدرس: استان تهران، شهرستان تهران، بخش کن و سولقان، روستای وردیج

روستای خور

اگر در پی سفری یک روزه به یکی از جاذبه های اطراف تهران و کرج با حال و هوای شمال هستید، روستای زیبای خور را انتخاب کنید. این روستا در 17 کیلومتری کرج واقع شده است. برای رفتن به این روستا، کافی است وارد جاده کرج - چالوس شوید و داخل جاده انحرافی خور بپیچید. پس از 5 کیلومتر با چشم انداز ای چشم نواز روبه رو خواهید شد. روستای خور در دامنه ی قله گندم چال واقع شده است.

بسیاری از مردم، این روستا را به علت داشتن بزرگترین پیست اسکی ایران می شناسند. نزدیکی این پیست اسکی به تهران سبب شده که بسیاری از ورزشکاران آن را برای ورزش و سرگرمی خود انتخاب نمایند. این روستا علاوه بر داشتن منظره ها طبیعی ، قدمتی 800 ساله هم دارد. چرا که، در دل روستا گورستانی با سنگ قبرهایی به قدمت بیش از 7 قرن وجود دارد. از دیگر زیبایی های روستای خور می توانیم به آبشار خور اشاره کنیم. برای رسیدن به این آبشار باید از دل درختان پربار و سرسبزی گذشت.

آدرس: کیلومتر 75 اتوبان تهران-قزوین بعد از شهر نو هشتگرد خروجی اول به سمت راست خروجی خور

روستای آهار

پیکنیک های یک روزه در دل طبیعت خستگی کاری در طول هفته را از تن می رهانند. برای داشتن سفری یک روزه جاذبه های اطراف تهران به روستای آهار در شمال غربی این شهر بروید. این روستا از توابع شمیرانات محسوب می شود. روستای آهار در جهت دهستان دوتنگه و قله توچال قرار گرفته است. روستای آهار مملو از باغ های میوه سرسبز بسیاری است.

این روستا برای پیاده روی و کوهنوردی هم فضایی مناسب دارد. قله های سی چال و بارویک از جمله قله های موردتوجه ورزشکاران به حساب می آیند. به طوری که می توانید با دوچرخه از دل کوه گذر کنید و به آبشارهای کوچک و بزرگی مانند چهل پله یا چشمه های خروشانی مانند ویشه، چشمه امیر و گل بندسر برسید.

گردشگران در جهت کوهنوردی روستای آهار به روستای ییلاقی به نام شکرآب برخورد می نمایند. آبشار شکراب جزو جاذبه های دیدنی روستای آهار و یکی از دیدنی ترین جاذبه های اطراف تهران محسوب می شود. جالب است بدانید که در 5 کیلومتری آبشار، بقعه امامزاده طاهر و زاهد وجود دارد که قدمت این بنا به دوران قاجار باز می شود.

آدرس: تهران، شمیران، دهستان رودبار قصران

طاهره یلفانی

  • کاهش محدودیت های سفر به انگلیس با قطر ایرویز
  • شرایط ورود به ترکیه در دوران کرونا
  • کاخ صاحبقرانیه یکی از زیباترین کاخ های تهران

Set your Author Custom HTML Tab Content on your Profile page

منبع: فلای تودی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1654

به "جاذبه های اطراف تهران و کرج ، قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های اطراف تهران و کرج ، قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید