جای گذاری 110 هزار طعمه برای معدوم سازی جوندگان در مشهد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: طی 9 ماه گذشته از امسال بیش 110 هزار طعمه جهت معدوم سازی جوندگان در منطقه ها توزیع و استفاده شده است.

جای گذاری 110 هزار طعمه برای معدوم سازی جوندگان در مشهد

محمد پذیرا با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری مشهد برای مبارزه با جوندگان از ابتدای سال تا به امروز اظهار کرد: یکی از اقدامات انجام شده در این راستا تشکیل کارگروه آنالیز راهکارهای نوین مبارزه با جوندگان در اداره محیط زیست سلامت و ایمنی با حضور کارشناسان خبره منطقه ها سیزده گانه و مدیریت های ستادی، مرکز بهداشت استان و دانشگاه فردوسی مشهد با رویکرد شناسایی برترین روش کنترل جمعیت جوندگان در سطح شهر بوده است.

وی به بازدید از فعالیت های شهرداری تهران در مبارزه با جوندگان با رویکرد استفاده از تجربیات این شهر اشاره نمود و اضافه نمود: بعلاوه در راستای فراوری طعمه مناسب با یک پژوهشگر و مخترع کرمانشاهی که پیروز به فراوری یک نمونه طعمه موش کش موثر شده، همکاری و به عنوان پایلوت مقداری از این طعمه در بلوار خیام منطقه یک استفاده شد که در فاز اول عملکرد رضایت بخشی داشته است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی خدمات شهری شهرداری مشهد به اقدام همزمان چهار منطقه شامل منطقه ها یک، هفت، هشت و 6 جهت طعمه گذاری در جهت کال قره خان اشاره و اعلام کرد: در کنار طعمه گذاری 51 هزار و 840 متر از کانال های سرپوشیده سطح شهر در راستای ناامن کردن محیط زندگی جوندگان لایروبی شده است.

پذیرا ادامه داد: انجام اقدامات ویژه در حوزه فضای سبز برای ناامن کردن محیط زندگی جوندگان مانند هرس بعضی گونه های گیاهی که مورد علاقه جوندگان مثل یوکا، پامپاس کراس و ژونی پروس است، از دیگر فعالیت های انجام شده در این حوزه بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد وی افزود: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با جوندگان تهیه و ابلاغ فرم های اخطاریه به کسبه در منطقه ها پرخطر و دارای کانون فعال برای رعایت نکات بهداشتی و نریختن پسماند و زباله خوراکی در پیاده رو است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: آنالیز کلیه پارامترها و تجربیات انجام شده در این حوزه نشان می دهد برترین روش مبارزه با جوندگان مبارزه تلفیقی و همزمان چند روش توامان است تا بتوان برترین اثربخشی را شاهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1844

به "جای گذاری 110 هزار طعمه برای معدوم سازی جوندگان در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای گذاری 110 هزار طعمه برای معدوم سازی جوندگان در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید