جزئیات آدینه سیاه ترکیه؛ زمان رویایی برای هواداران گردشگری خرید

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، آدینه سیاه روزی برای خرید با تخفیف زیاد است که در بسیاری کشورها به عنوان رویدادی غیر رسمی برگزار می گردد.

جزئیات آدینه سیاه ترکیه؛ زمان رویایی برای هواداران گردشگری خرید

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

خبرنگاران - آدینه سیاه (Black Friday) نام رویدادی غیر رسمی در آدینه بعد از عید شکرگزاری است. این روز مصادف با ایام خرید کریسمس است و اجناس در فروشگاه ها با تخفیف به مردم فروخته می گردد. گاه این حراج در بعضی کشورها آنقدر برای مردم مناسب است که از روز قبل جلو در مغازه ها صف می بندند و با بازشدن درهای فروشگاه گاهی در 12 بامداد روز آدینه و گاه در صبح روز آدینه رقابت شدیدی برای خرید میان خریداران ایجاد می گردد.

امروزه آدینه سیاه در بعضی کشورها در یک بازه زمانی انجام می گیرد.

ریشه نام گذاری آدینه سیاه به حسابداران می رسد. حسابداران در قانونی نانوشته زمانی که ضرر می کردند، این ضرر را با جوهر قرمز و زمانی که سود می بردند با جوهر سیاه می نوشتند. در اوایل دهه 60 میلادی، آن ها متوجه شدند به خاطر حجم بالای خریدهای سال نو پس از شکرگزاری همه ارقام را با جوهر سیاه می نویسند. بنابراین این روز را در میان خود آدینه سیاه نام گذاری کردند.

آدینه سیاه ابتدا در امریکا شمالی بسیار شناخته شده بود اما کم کم به دیگر کشورها همانند امارات متحده و کم و بیش ایران هم تسری پیدا کرد. در ایران آدینه سیاه با نام حراآدینه شناخته می گردد.

ترکیه هم یکی از دیگر کشورهای منطقه است که آدینه سیاه در آن برگزار می گردد، این کشور بازار خرید بسیار جذاب و محبوبی برای گردشگران به ویژه ایرانی ها دارد. آدینه سیاه در ترکیه معمولا از 23 نوامبر شروع می گردد و بیش از 1 هفته ادامه دارد البته که اوج آن در روز آدینه است و بعد از آن مقدار تخفیف ها کمتر می گردد. آدینه سیاه در ترکیه ابتدا با شرکت های فروش آنلاین بین المللی شرع شد اما اکنون در این روز اغلب فروشگاه های استانبول این حراج را برگزار می نمایند.

بهترین کالا برای خرید در آدینه سیاه ترکیه پوشاک است به ویژه پوشاک خارج از فصل در این زمان باقیمت بسیاربسیار پایینی فروخته می گردد.

منبع: چمدان
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 505

به "جزئیات آدینه سیاه ترکیه؛ زمان رویایی برای هواداران گردشگری خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات آدینه سیاه ترکیه؛ زمان رویایی برای هواداران گردشگری خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید