حمایت از ایده های بومی در سطح ملی از اهداف جشنواره سفره های ایرانی است

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: تا به امروز 6 جشنواره غذا و سفره ایرانی برگزار شده که شناسایی و حمایت از ایده های بومی یکی از مهم ترین اهداف این جشنواره است و در استان فارس بخشی از آن محقق شد.

حمایت از ایده های بومی در سطح ملی از اهداف جشنواره سفره های ایرانی است

اگر علاقمند به سفر با بهترین خرید تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از شیراز، مرتضی رحمانی موحد شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره سفره های ایرانی با اشاره به اینکه هدفگذاری نهایی این جشنواره جهانی شدن سفره ایرانی است گفت: تا به امروز 6 جشنواره غذا و سفره ایرانی برگزار شده که شناسایی و حمایت از ایده های بومی یکی از مهم ترین اهداف این جشنواره است و در استان فارس بخشی از آن محقق شد.

وی با اشاره به تاثیرات فرهنگی برپایی این جشنواره گفت: برپایی این جشنواره یاری می نماید که ظرفیت های غذایی محدود هر منطقه با نگاه ملی و حرفه ای دنبال گردد به همین دلیل این جشنواره باید با قوت ادامه یابد و با حمایت های همه دستگاه های اجرایی هدفگذاری نهایی این جشنواره محقق گردد.

رحمانی موحد با بیان اینکه یکی دیگر از اهدف جشنواره ایجاد خط فرهنگی مشترک بین استان های مختلف است، اضافه کرد: اصل مشترک بین سه حوزه سازمان میراث فرهنگی، فرهنگ است و برپایی این جشنواره یاری می نماید حرکت فرهنگی با معرفی غذاها و خوراک های سنتی دنبال گردد.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم گردشگری از مزایا، مواهب و ویژگی های خاصی برخوردار شد اظهار داشت: باید با ایجاد زیرساخت ها و روساخت ها در زمینه گردشگری این صنعت درآمدزا را گسترش داد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی توضیح داد: توسعه حمل ونقل، اقامتگاه ها و تبدیل جاذبه های گردشگری به محصول و تجاری سازی خدمات بخشی از اقداماتی است که باید در حوزه زیرساختی انجام گردد و اقدام برای فرهنگ سازی، آموزش و استانداردسازی اموری است که در حوزه روساخت ها انجام گردد.

رحمانی موحد اعلام کرد: علاوه بر اسناد بالادستی که در بخشنامه ها برای توسعه گردشگری وجود دارد در مقدمات برنامه ششم نیز به عنوان یکی از 5 برنامه اصلی قرار گرفته و زمانی که چنین نگاهی حاکم باشد می توان بنیان این صنعت را تقویت کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 637

به "حمایت از ایده های بومی در سطح ملی از اهداف جشنواره سفره های ایرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از ایده های بومی در سطح ملی از اهداف جشنواره سفره های ایرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید