حمایت همه جانبه هلال احمر ایران از مهاجران و آوارگان

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، رئیس جمعیت هلال احمر بر ارائه خدمات مختلف به اتباع خارجی در ایران علی رغم محدودیت ها و تحریم های موجود تاکید نمود.

حمایت همه جانبه هلال احمر ایران از مهاجران و آوارگان

پیرحسین کولیوند گفت: سازمان های بشردوستانه از جمله جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر به علت برخورداری از تجارب سال های طولانی در یاری رسانی بشردوستانه و جامعه محور، می توانند شرکای کارآمد و قابل اعتمادی برای مسئولان دولتی و مقامات عمومی در حمایت از افراد آسیب پذیر و آسیب دیده همانند آوارگان، پناهندگان و مهاجران باشند.

به گفته رییس جمعیت هلال احمر، کشور ایران به علت داشتن مشترکات اعتقادی و فرهنگی با همسایگان خود و بعلاوه تنوع موقعیت ها و وجود فرصت های مناسب زندگی در داخل کشور به یکی از کشورهای مهاجر پذیر تبدیل شده و به طور مستقیم و همیشه درگیر مسائل پناهندگان، مهاجران و آوارگی ناشی از درگیری ها بوده است.

کولیوند گفت: دولت ایران به عنوان کشور مبدأ، مقصد و ترانزیت پناهندگان و مهاجران ، بدون شک با چالش های خاص خود روبرو است. در حال حاضر بیش از 4 میلیون پناهنده در کشور ایران زندگی می نمایند که در سالیان گذشته برنامه های توسعه ای و رفاهی جمعیت هلال احمر موجب فراهم کردن بعضی فرصت های برابر همانند امکان تحصیل برای همه پناهجویان و مهاجران شده است.

به گفته رییس جمعیت هلال احمر، محدودیت های دسترسی به منابع ناشی از تحریم ها مانع بزرگی برای دریافت یاری های بشردوستانه نیز محسوب می گردد که این امر، فرایند امدادرسانی به آسیب دیدگان و جامعه مهاجران و پناهندگان را نیز کندتر می نماید.هلال احمر ایران با توجه به بحرانهای گوناگون در کشور رویکرد نوینی را در خدمت رسانی داوطلبانه بنیان نهاده که ضمن تسریع و تسهیل در فرایند ارائه خدمات به تقویت سرمایه اجتماعی به عنوان مهمترین دارایی این سازمان مردمی یاری شایانی نموده است.

خبرنگاران اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1931

به "حمایت همه جانبه هلال احمر ایران از مهاجران و آوارگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت همه جانبه هلال احمر ایران از مهاجران و آوارگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید