تور آلمان: حمل و نقل عمومی در برلین؛ آلمان (قسمت اول)

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، یکی از شهرهای پرتردد که مقاصد گردشگری بسیاری از مسافران است برلین نام دارد این شهر دارای شبکه حمل و نقل عمومی بسیار بزرگی است تا بتوانید مردم و مسافران را در سریع ترین زمان با کمترین هزینه به مقصدشان برساند. با خبرنگاران همراه باشید.

تور آلمان: حمل و نقل عمومی در برلین؛ آلمان (قسمت اول)

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

برلین یکی از شهرهای بزرگ آلمان است و از لحاظ وسعت و جمعیت دومین کشور اروپا به شمار می رود. به همین علت دارای سیستم های حمل و نقل عمومی مختلفی است. حمل و نقل برلین در بخش های مختلف است که برای راحتی حال شهروندان و مردم برلین خدمت رسانی می نماید؛ اتوبوس ها، تاکسی ها، متروهای زیرزمینی و قطارها جزو این سیستم هستند. برخی از این راستاها دارای امکانات تفریحی و توریستی برای مسافران است تا سفر درون شهری لذت بخشی را برای مردم و مسافران به ارمغان بیاورند.

بلیط ها، کرایه ها و نقشه راستاهای برلین، آلمان

بلیط ها، منطقه ها تحت تعرفه و نقشه راستاهای حمل و نقل عمومی در برلین را می توانید در نقشه زیر مشاهده کنید.

با تهیه بلیط های معتبر، صاحبان بلیط می توانند به کلیه امکانات حمل و نقل عمومی در برلین دسترسی داشته باشند: S-Bahn ،U-Bahn، اتوبوس ها، مترو و کشتی ها. کرایه ها به تعرفه منطقه ها و مدت اعتبار بلیط بستگی دارند.

منطقه ها تحت تعرفه و نقشه شبکه های ارتباطی

برلین به سه منطقه با تعرفه های متفاوت تقسیم می گردد: AB ،BC و ABC. منطقه AB، شامل سرتاسر منطقه ها شهری است. منطقه ABC علاوه بر این منطقه ها، شامل منطقه ها اطراف برلین و پوتسدام Hauptbahnhof هم می گردد.

شبکه حمل و نقل عمومی شبانه در برلین

WelcomeCard برلین چه مزایایی به مسافرین ارائه می دهد؟

  • سفر نامحدود با سیستم حمل و نقل عمومی در منطقه ها AB (مرکز شهر) یا منطقه ها ABC (مرکز شهر + منطقه ها اطراف شهر از جمله فرودگاه شونفلد و پوتسدام)
  • هر فرد بزرگسال صاحب کارت می تواند حداکثر 3 فرزند 6-14 ساله خود را به صورت رایگان و نامحدود به همراه خود جا به جا کند.
  • تا حدود 50٪ تخفیف برای بازدید از 200 چشم انداز برتر و جاذبه های زیبا.
  • Incl نقشه عملی شهر و راهنمای سفر به همراه تعداد زیادی راهنما و نمونه از اماکن تجاری است به طور کامل در اختیار شما قرار می گیرد.

برلین (کرایه منطقه ها AB برلین)

کرایه برای یک فرد بزرگسال و حداکثر سه فرزند تا 14 سال (همراه داشتن بچه ها زیر 6 سال، یک چمدان و یک سگ رایگان است)

  • 48 ساعت - 90,000 تومان (19،90€)
  • 72 ساعت -127,000 تومان (27،90€)
  • 72 ساعت + بازدید از جزیره موزه - 200,000 تومان (44،00€)
  • 4 روز - 148,000 تومان (32،50€)
  • 5 روز - 166,000 تومان (36،50€)
  • 6 روز - 191,000 تومان (42،00€)

برلین و پوتسدام (کرایه منطقه ها ABC برلین)

کرایه برای یک فرد بزرگسال و حداکثر سه فرزند تا 14 سال (همراه داشتن بچه ها زیر 6 سال، یک چمدان و یک سگ رایگان است)

  • 48 ساعت - 99,000 تومان (21،90€)
  • 72 ساعت - 136,000 تومان (29،90€)
  • 72 ساعت + بازدید از جزیره موزه - 209,000 تومان (46،00 €)
  • 4 روز - 161,000 تومان (35،50€)
  • 5 روز - 186,000 تومان (41،00€)
  • 6 روز - 209,000 تومان (46،00€)

گردشگری در برلین با هزینه کم

علاوه بر این، WelcomeCard بریلین امکان تخفیفی بین 25 تا 50٪ را برای بازدید از 200 مکان زیبا و سایر مکان های مورد علاقه گردشگران در برلین و پوتسدام، از جمله برخی از جاذبه های محبوب شهر را فراهم می نماید. با تهیه این کارت، شما نه تنها در هزینه ها صرفه جویی نموده اید، بلکه امکانی با ارزش خواهید داشت و آن استفاده از مکان های لذت بخش برلین است، آن هم در شرایطی که در صف های پذیرش اولویت با شما است. این کارت بعلاوه همراه خود هدایت کاربردی و نقشه کوچک قابل انتقالی از شهر و راستاهای اصلی سیستم حمل و نقل عمومی دارد. این راهنما بعلاوه شامل تورهای پیشنهادی و هدایت های مفیدی برای تمام نقاط شهر است.

مراکز فروش و رزرو آنلاین

سایت آنلاین www.berlin-welcomecard.de

مراکز اطلاعات گردشگری برلین

باجه های بلیط فروشی BVG و S-Bahn (خدمات حمل و نقل عمومی)

دستگاه های بلیت فروشی خدمات حمل و نقل عمومی

فرودگاه برلین- شونفلد، پایانه اطلاعات گردشگری برلین- براندبرگ A

فرودگاه برلین- تگل، پایانه اطلاعات توریستی برلین A دروازه 1

بسیاری از هتل ها

مراکز اطلاعات توریستی پوتسدام

تعرفه بچه ها

بچه ها کوچک تا پنج سال اگر همراه بزرگسالان باشند نیازی به پرداخت هزینه ندارند. بچه ها 6 تا 14 ساله می توانند از تعرفه کاهش یافته استفاده نمایند که هزینه 7,700 تومان برای منطقه AB است.

S-Bahn

S-Bahn برلین 15 خط با شبکه ای 330 کیلومتری و 170 ایستگاه قطار است. در مرکز برلین، S-Bahn عمدتا روی زمین ایجاد شده است. ایستگاه های قطار را می توان با نماد سبز و سفید S شناسایی کرد.

بلیط ها و جدول زمانی

بلیط ها

S-Bahn در برلین زیر نظر شرکت دویچه Bahn اداره می گردد و جزئی از انجمن حمل و نقل برلین - براندنبورگ VBB به شمار می رود. بنابراین بلیط های S-Bahn برای اتوبوس ها، U-Bahn، مترو معتبر است و برعکس. این بلیط ها در دستگاه های بلیط فروشی یا در باجه های فروش موجود در ایستگاه های اصلی به فروش می رسند.

جدول زمانی

در طی هفته، S-Bahn ساعت 4:30 دقیقه آغاز به کار نموده و ارائه خدمات خود را در ساعت 1:30 دقیقه متوقف می نماید. بسته به زمان روز (ساعت)، قطارها با فواصل پنج، ده یا بیست دقیقه ای می رسند. در تعطیلات آخر هفته، قطارهای S-Bahn به صورت 24 ساعته و به فاصله 30 دقیقه ای کار می نمایند.

مهم ترین خطوط S-Bahn

خط شرق و غرب

محور مرکزی سیستم حمل و نقل شهری برلین، خط شرق- غرب S-Bahn است که ایستگاه وست کروز و استروز را به هم متصل می نماید. در شلوغ ترین دوره ها و در شرایط مطلوب، قطارهای S5 ،S7 و S75 با فاصله زمانی سه دقیقه ای به ایستگاه ها می رسند. بخش های بین ایستگاه ها، به ویژه باغ وحش و الکساندر پلاتز بسیار دیدنی هستند. در این خط، S-Bahn از منطقه های مانند ستون پیروزی، ایستگاه مرکزی، جزیره موزه و بازار هکسچر عبور می نماید.

خط شمال- جنوب

مهم ترین خط شمال به جنوب S-Bahn، خط S1 بین ارانینبرگ و وانزه است، خط S2 بین برنائو و بلنکفلد و خط S25 بین تلتوو و هنینگ سیدورف قرار دارند.

S-Bahn مدور/ Bahn چرخشی

Bahn چرخشی به خطوط اطراف مرکز شهر برلین که راستای حدود 37 کیلومتری را تشکیل می دهند، گفته می گردد. این راستا در 27 ایستگاه توقف داشته و تقریبا 60 دقیقه طول می کشد تا شهر را دور بزند. بسیاری از ایستگاه های Bahn چرخشی به خطوط S- و U-Bahn مرکز یا حومه برلین متصل هستند. ایستگاه های مهم متصل به Bahn چرخشی عبارت اند از: وست کروز، گزوندبرونن استکروز و سودکروز. Bahn چرخشی از خطوط S41 و S41 ،S-Bahn تشکیل شده است: خط S41 در جهت عقربه های ساعت و خط S42 عکس عقربه های ساعت حرکت می نمایند. قطارها در طول روز و در ساعت های شلوغ در فواصل پنج دقیقه ای و شب ها در فواصل ده دقیقه ای به ایستگاه می رسند.

قطارهای زیرزمینی (U-Bahn)

U-Bahn (قطار زیرزمینی، مترو) دارای 10 خط است و شبکه ای حدودا 146 کیلومتری در سرتاسر برلین با 173 ایستگاه تشکیل می دهد. بیشتر خطوط مترو در زیر زمین قرار دارند، اما برخی از راستاهای آن روی زمین واقع شده اند. ایستگاه های قطار U-Bahn برلین با رنگ زرد شناخته می شوند.

جدول زمانی و بلیط ها

بلیط متروهای زیرزمینی برلین به وسیله شرکت ورکشبتریب برلین BVG و بخشی از شرکت های VBB حمل و نقل برلین - براندنبورگ ارائه می گردد. بنابراین بلیط مترو برای سفر با اتوبوس، S-Bahn، واگن های برقی و بالعکس معتبر است. بلیط ها را می توان از دستگاه های بلیط فروشی موجود در ایستگاه های مترو و باجه های بلیط فروشی ایستگاه های بزرگ خریداری کرد.

جدول زمانی

در طی روزهای هفته، بیشتر خطوط U-Bahn از 4 تا 1 صبح روز بعد فعالیت می نمایند. در این بین، Bahn دارای تعدادی خط شبانه اتوبوس، برای حمل و نقل عمومی است. در طول روز، قطارهای U-Bahn با فواصل 5 دقیقه ای و در شب با فواصل 10 دقیقه ای به ایستگاه ها می رسند. در تعطیلات آخر هفته، قطارهای U-Bahn 24 ساعته و به طور عمده در طول روز در فواصل ده دقیقه ای و شب ها در فواصل 15 دقیقه ای به ایستگاه ها می رسند.

منبع: کجارو / berlin.de
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1908

به "تور آلمان: حمل و نقل عمومی در برلین؛ آلمان (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: حمل و نقل عمومی در برلین؛ آلمان (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید