حوضچه نیلوفر، پدیده ای شگفت در آمریکا

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، چشمه های آب گرم و آب معدنی معمولا وقتی به سطح زمین می رسند، بسته به املاحی که در آب آن ها وجود دارد شکل و شمایل عجیبی پیدا می نمایند و جریان پیدا کردن آن ها روی زمین باعث شکل گیری پدیده هایی می گردد که می توان آن ها را به عنوان یک جاذبه گردشگری معرفی کرد. یکی از این پدیده ها در پارک ملی یلوستون در شهرستان تتون ایالت وایومینگ آمریکا قرار گرفته است. این چشمه که ظاهری شبیه به گل نیلوفر دارد تا پیش از سال 1883 نام خاصی نداشت و تنها یک پدیده شگفت در میان این پارک محسوب می شد تا اینکه همسر دستیار سرپرست این مجموعه با توجه به شکل ظاهری این چشمه آب معدنی نام Convolutus را که به معنای نیلوفر است برای این چشمه عجیب انتخاب کرد و هنوز هم گردشگران و مسئولان پارک این چشمه را به همین نام می شناسند.

حوضچه نیلوفر، پدیده ای شگفت در آمریکا

کارشناسان می گویند دلیل وجود رنگ هایی که در این چشمه دیده می گردد، حضور باکتری هایی است که در این آب زندگی می نمایند و فعل و انفعالاتی که در این آب به واسطه وجود آن ها و املاح موجود در آب اتفاق می افتد، باعث این رنگ بندی زیبا و شگفت انگیز در این چشمه شده است. گاهی با توجه به تغییرات زمین شناسی و یا بروز زلزله در نزدیکی این منطقه جریان جوشش آب این چشمه تغییر می نماید و اگر فعالیت های زمین شناختی شدت داشته باشند باعث فوران آب چشمه می شوند و این چشمه شبیه به یک آبفشان عمل می نماید.

آسیب هایی هم از حضور گردشگران به این چشمه وارد می گردد، مثل انداختن سکه در آب این چشمه که موجب مسدود شدن راستا جوشیدن آب می گردد و مشکلاتی برای حوضچه نیلوفر ایجاد می نماید. این رسمی جهانی بین گردشگران است که هر کجا چشمه یا آب نمایی می بینند به قصد گذاشتن یادگاری و برخی با این تصور که آرزوهایشان برآورده می گردد، سکه ای درون آب می اندازند، اما چند سالی است که مسئولان پارک یلوستون از گردشگران می خواهند که کاری ننمایند که نیلوفر این پارک پژمرده گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 198

به "حوضچه نیلوفر، پدیده ای شگفت در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوضچه نیلوفر، پدیده ای شگفت در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید