خبرنگاران فراوری ناوگان ریلی در کشور افزایش یافت

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مشهد- خبرنگاران- معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با بهره گیری از توانمندی های داخلی فراوری ناوگان ریلی در هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش یافت.

خبرنگاران فراوری ناوگان ریلی در کشور افزایش یافت

محمد هادی ضیایی مهر روز شنبه در حاشیه بازدید از مجموعه راه آهن خراسان طی مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: طی این مدت 521 دستگاه ناوگان ریلی شامل واگنهای باری و مسافربری و لوکوموتیو با 11 هزار و 560 میلیارد ریال سرمایه گذاری در کشور فراوری شده است.

وی ادامه داد: با اتکا به توانمندی و ظرفیتهای صنایع داخلی و تامین منابع اقتصادی برای سرمایه گذاران در این بخش و استفاده از ظرفیت قانونی تبصره 18 در بودجه سالهای گذشته و قانون برطرف موانع فراوری، پیروز به تحقق برنامه های رونق و جهش فراوری در مجموعه ناوگان حمل و نقل ریلی شدیم.

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی دو سال گذشته با هدف استفاده از ظرفیت و توانمندی داخلی از واردات ناوگان ریلی به کشور جلوگیری و واگن و لوکوموتیو داخلی جایگزین نمونه های خارجی شد.

وی اضافه کرد: این پیروزیت در ادامه رونق فراوری ناوگان ریلی در سال 98 روی داد، بطوریکه در آن سال 778 دستگاه ناوگان ریلی شامل واگنهای باربری و مسافربری و لوکوموتیو فراوری گشت که در مقایسه با سال قبل از آن 84 درصد افزایش داشت.

ضیایی مهر ادامه داد: با تکیه بر توانمندیهای داخلی 296 شرکت قطعه ساز و کارخانجات سازنده و بازسازی کننده کشور طی ماههای قبل با فراوری ترمز واگن و چرخ، ناوگان ریلی کشور در فراوری واگن باری به خودکفایی کامل دست یافته است.

وی همچنین امروز از بخشهای مختلف خدمت رسانی به مسافران و زائران حضرت امام رضا (ع)، کارخانجات تعمیر لوکوموتیو، سوله ترنست و سایر بخشهای فنی ایستگاه راه آهن مشهد بازدید و بر بهبود فرآیندهای تعمیر و نگهداری ناوگان مسافربری تاکید نمود.

مجموع لوکوموتیو در گردش کشور 627 دستگاه و مجموع واگن مسافربری، خدماتی و خودکشش در گردش نیز هزار و 923 دستگاه می باشد.

همچنین تعداد واگن های باری در گردش کشور نیز 26 هزار و 629 دستگاه ثبت شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1332

به "خبرنگاران فراوری ناوگان ریلی در کشور افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری ناوگان ریلی در کشور افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید