خبرنگاران نزدیک به 10هزار سالمند بالای 80 سال منطقه کاشان واکسینه می شوند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، کاشان - خبرنگاران - معاون بهداشت و سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: 9 هزار و 739 سالمند بالای 80 سال شهرستان های کاشان و آران و بیدگل همزمان با اجرای مرحله دوم واکسیناسیون سراسری علیه کرونا واکسینه می شوند.

خبرنگاران نزدیک به 10هزار سالمند بالای 80 سال منطقه کاشان واکسینه می شوند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران مهدی دلاوری روز سه شنبه در نشست خبری مجازی با تاکید بر خودداری شهروندان از مراجعه حضوری به مرکزهای بهداشتی و پایگاه های واکسیناسیون اضافه نمود: کارکنان مرکزهای بهداشت شهرستان ها بر پایه اولویت با افراد تماس می گیرند و زمان و مکان انجام واکسیناسیون را به آنان اعلام می نمایند.

افزون بر 7 هزار بازدید در منطقه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تبیین عملکرد قرارگاه بازرسی ویژه این دانشگاه از زمان تشکیل تا به امروز گفت: افزون بر هفت هزار بازدید در راستای مقابله با کرونا در منطقه از سوی این قرارگاه از 15 فروردین تا به امروز در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل صورت گرفته است.

دلاوری با یادآوری انجام هفت هزار و 27 بازدید از مرکزها و مکان های حساس اضافه نمود: 31 مورد بازدیدها از مرکزهای اقامتی و مهمانپذیرها و 719 مورد نیز از واحدهای صنفی، بانک ها و اداره ها بوده است.

وی با اشاره به 250 مورد بازدید مشترک با سایر اداره ها و معرفی 13 مورد آن به مراجع قضایی، اضافه نمود: 35 مورد از شکایت های مردمی نیز در سامانه 190 پیگیری شد.

پلمب 163 واحد متختلف

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی کاشان توضیح داد: برای سه هزار و 68 مورد اخطار بهداشتی صادر شد و 163 واحد متخلف در رعایت شیوه نامه های بهداشتی پلمب شدند.

دلاوری درباره آمار خدمات بستری موقت گفت: 307 نفر در کاشان و آران و بیدگل از 22 فروردین سال جاری تا به امروز خدمات بستری موقت دریافت نموده اند.

وی با اشاره به انجام 14 هزار و 673 آزمایش پی سی آر از ابتدای فروردین سال جاری تا به امروز تاکید نمود: 6 هزار و 110 مورد معادل 41 درصد این آزمایش ها و سه هزار و 351 مورد از 22 هزار و 50 مورد معادل 15 درصد آزمایش های رپید (تکرار) مثبت اعلام شده است.

دکتر دلاوری اضافه نمود: شهروندان می توانند برای اطلاع از نتیجه آزمایش پی سی آر 48 ساعت پس از آزمایش، به پایگاه اینترنتی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان مراجعه و از تماس تلفنی و مراجعه حضوری خودداری نمایند.

مرحله دوم واکسیناسیون گروه های معین شده از سوی ستاد ملی ملی مقابله با کرونا امروز (سه شنبه) در سراسر کشور شروع شد.

جمعیت نزدیک به 500 هزار نفری شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار گرفته است.

شرایط کرونایی کاشان و آران و بیدگل قرمز است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 364 هزار نفر در فاصله حدود 200 کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در حدود 215 کیلومتری اصفهان قرار گرفته است.

بر پایه مصوبه های ستاد ملی مبارزه با کرونا مشاغل گروه های 2 و 3 و 4 در شرایط قرمز تا اطلاع ثانوی تعطیل می شوند و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک با جدیت بیشتری مورد پایش قرار خواهد گرفت.

همچنین خروج خودروهای بومی از شهرستان های نارنجی و قرمز و ورود خودروهای غیربومی به این شهرستان ها ممنوع است.

ویروس کرونا اواسط دسامبر 2019 (24 آذر 98) در شهر ووهان کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام نمود.

ویروس کرونا 2019 (COVID-19) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توصیه شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1525

به "خبرنگاران نزدیک به 10هزار سالمند بالای 80 سال منطقه کاشان واکسینه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نزدیک به 10هزار سالمند بالای 80 سال منطقه کاشان واکسینه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید