خبرنگاران نماینده مجلس: طرح انتقال آب هلیل&zwnjرود نیازمند بررسی در سطح ملی است

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، جیرفت - خبرنگاران - نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت :طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود باید در سطح ملی بررسی شده و در این خصوص نظر کارشناسی داده شود.

خبرنگاران نماینده مجلس: طرح انتقال آب هلیل&zwnjرود نیازمند بررسی در سطح ملی است

به گزارش خبرنگاران ، ذبیح الله اعظمی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اضافه کرد: در خصوص موضوع انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود به وزیر نیرو تذکر دادم چون این طرح باعث از بین رفتن زندگی و کشاورزی مردم جنوب کرمان می شود.

اعظمی با اشاره به سفر هفته آینده اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به جنوب استان گفت: چند نفر از اعضای این کمیسیون برای مطالعه انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود به رابر سفر می کنند تا بتوانند موضوع را کارشناسی کنند زیرا از نظر ما انتقال آب از سر شاخه های هلیل رود کارشناسی نشده است و از دستگاه قضا نیز تقاضا داریم این موضوع را پیگیری کند.

این کننده مجلس یکی از دغدغه های اصلی خود را بحث کشاورزی دانست و گفت: با توجه به عضویت بنده در کمیسیون کشاورزی، مکاتبات زیادی برای بهبود شرایط بخش کشاورزی اجرا شده است.

وی به برگزاری میز خرما در وزارت صنعت، معدن وتجارت اشاره کرد و گفت: در این نشست مقرر شد هیچ تعرفه ای بر صادرات وضع نشود.

اعظمی اضافه کرد: نشست خرما در وزارت خارجه برای پیگیری مسائل مربوط به بخش خرما انجام شد که در این نشست ها قیمت خرما نیز افزایش یافت.

وی همچنین به برگزاری میز پسته در وزارت خارجه اشاره کرد و گفت: قیمت پسته با برگزاری این نشست و ارائه مستندات لازم، افزایش یافت.

وی از حضور یک هلدینگ کشاورزی در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: با رایزنی و گفت و گو، بحث صادرات محصولات کشاورزی را پیگیری می کنیم.

کننده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر کارخانه خوراک دام، سه طرح فرآوری خرما در جیرفت و عنبرآباد در حال سرمایه گذاری است تا شاهد فرآوری محصول خرما در منطقه باشیم.

وی به مسائل شرکت گلشن آرا اشاره کرد و گفت: دستگاه های این مجموعه خریداری شده و امیدواریم به زودی راه اندازی شود.

اعظمی به پیگیری تامین کود شیمیایی خارجی اشاره کرد و از افزایش سهمیه 2 برابری کود شیمیایی منطقه جنوب کرمان خبر داد.

وی همچنین استمهال وام های کشاورزی منطقه جنوب کرمان را یکی از مسائل بزرگ بخش کشاورزی دانست و گفت: یکهزار نفر از کشاورزان این منطقه اصل پول را پرداخت کردند لذا با توجه به پرداختن نکردن سهمیه دولت، پیگیر برطرف این مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه معادن جیرفت و عنبرآباد ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی دارند، گفت: پهنه های اکتشافی منطقه را پیگیری کردیم تا این معادن هر چه زودتر شکوفا شوند.

کننده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از پیگیری مسائل مربوط به پهنه های معدنی در بخش جبالبارز شاقتصادی، معدن کِروِر، معدن مس اسفندقه، مس ساردو و سنگ آهن سربیژن خبر داد.

وی همچنین به طرح تامین آب آشامیدنی جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت اشاره کرد و از پیوست این طرح در قانون با رایزنی های مختلف خبر داد.

اعظمی به توقف طرح گازرسانی در جیرفت و عنبرآباد اشاره کرد و گفت: مسائل بین شرکت گاز جیرفت و شهرداری برطرف و دوباره این طرح فعال شده است.

وی اضافه کرد: طرح گاز رسانی به بخش جبالبارز در حال مطالعه بوده و برطرف مشکل گازرسانی به بخش ساردوئیه نیز در حال پیگیری است.

این کننده مجلس از پیگیری تبدیل بخش اسماعیلیه و ساردو به شهرستان خبر داد و گفت: نامه نگاری های لازم در این خصوص اجرا شده و پیگیری ها ادامه دارد.

وی از پیگیری طرح احداث باند دوم جاده بلوک به جیرفت، جاده جبالبارز، جاده میانچیل، پل های خروجی شهر جیرفت و جاده روستایی اَمجَز از طریق وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

وی با ادغام شرکت برق جنوب با شمال استان مخالفت کرد و از پیگیری این موضوع از طریق وزارت نیرو خبر داد.

کننده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین به مسائل حوزه میراث فرهنگی و موزه جیرفت اشاره کرد و از نامه نگاری و تذکر به مسوولان مربوطه خبر داد.

وی به توقف طرح احداث راه آهن جیرفت به جاسک هم اشاره کرد و از رایزنی با معاونان وزیر راه و شهرسازی، مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی، شرکت های مشاور اجرای طرح های راه آهن و اساتید دانشگاه خبر داد و نتیجه این مذاکرات را اتفاق نظر همه بر ملی شدن طرح راه آهن جیرفت برای رهایی از بُن بست این طرح اعلام نمود.

وی طول خط راه آهن دارزین - بم - جیرفت را بر اساس مطالعات اجرا شده توسط شرکت مشاور 120 کیلومتر مطرح نمود و گفت: 117 کیلومتر این طرح در منطقه کوهستانی جبالبارز با شیب تند واقع شده که هزینه هر کیلومتر آن با فهرست بهای سال 1399 تقریبا 39 میلیارد تومان است.

اعظمی اضافه کرد: بر اساس این اطلاعات برای تکمیل این طرح (بم-جیرفت) چهار هزار و 755 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه احداث خط راه آهن جیرفت باید از نظر سازمان برنامه و بودجه کشور توجیه اقتصادی داشته باشد، از مشورت با معاون زیرساخت وزارت راه، مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی و چندین شرکت مشاوره ای راه آهن برای برطرف کردن این مشکل خبر داد.

کننده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی مسائل ورزش شهرستان های جیرفت و عنبرآباد را از دیگر دغدغه های کاری خود دانست و بر پیگیری برطرف این مسائل از طریق وزیر ورزش خبر داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1264

به "خبرنگاران نماینده مجلس: طرح انتقال آب هلیل&zwnjرود نیازمند بررسی در سطح ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: طرح انتقال آب هلیل&zwnjرود نیازمند بررسی در سطح ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید