خیزش گرد و خاک از شمال تا جنوب کشور

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران و وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک در برخی استان ها و ریزش تگرگ در منطقه ها مستعد خبر داد.

خیزش گرد و خاک از شمال تا جنوب کشور

صادق ضیاییان در مصاحبه با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز (23 خرداد) به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بخش هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان رگبار باران رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در بعضی منطقه ها خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می شود.

وی اضافه نمود: این شرایط سه شنبه (24 خرداد) در بخش هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، ارتفاعات البرز شرقی، چهارشنبه و پنجشنبه (25 و 26 خرداد) در بخش هایی از شمال غرب و شمال شرق انتظار می رود. جمعه (27 خرداد) در غالب نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: امروز در بخش هایی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود. این شرایط سه شنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه های جنوبی البرز مرکز و شمال شرق و چهارشنبه علاوه بر نواحی ذکر شده در بخش هایی از شرق و جنوب شرق انتظار می رود.

به گفته ضیاییان پنجشنبه و جمعه در نوار شرقی کشور، جنوب و جنوب غرب افزایش سرعت باد، گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

وی اضافه نمود: دوشنبه و سه شنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و چهارشنبه غرب خلیج فارس مواج پیش بینی می شود. پنج شنبه علاوه بر غرب، نواحی مرکزی خلیج فارس و جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود علاوه بر این طی پنج روز آینده نیمه شرقی دریای عمان نیز مواج پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (24 خرداد) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت ها وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (25 خرداد) قسمتی ابری و در بعضی ساعت ها وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیاییان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (23 و 24 خرداد) اهواز با دمای 45 و46 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 10 و 8 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1988

به "خیزش گرد و خاک از شمال تا جنوب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیزش گرد و خاک از شمال تا جنوب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید