دستگیری 262 دزد و مالخر در پایتخت

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، تهران (پانا) - رئیس پلیس پایتخت با بیان انهدام 64 باند سرقت و زورگیری در پایتخت و دستگیری 262 دزد و مالخر، گفت مالباختگان پس از مراجعه به سایت پلیس و ورود به سامانه نما پلیس آگاهی کشور می توانند اقلام مکشوفه را مشاهده و کالاهای به سرقت رفته خود را شناسایی نمایند.

دستگیری 262 دزد و مالخر در پایتخت

به گزارش سایت پلیس، سردار حسین رحیمی در حاشیه چهارمین مرحله از طرح کاشف ضمن تبریک به طرفداران تیم فوتبال پرسپولیس بابت پیروزی شب گذشته این تیم مقابل النصر عربستان و صعود نماینده شایسته فوتبال کشورمان به فینال جام باشگاه های آسیا؛ اظهار کرد: در ادامه طرح های مختلفی که پلیس برای برقراری و تامین امنیت شهفرایندان در پایتخت به جا می گذارد، امروز شاهد فعالیت پلیس آگاهی در قالب چهارمین مرحله از طرح کاشف در زمینه دستگیری دزدان باندی، حرفه ای و سابقه دار هستیم.

وی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده در چهارمین مرحله از طرح کاشف، عمدتا در سرقت مسلحانه، جعل کلاهبرداری، سرقت خودرو و موتورسیکلت و منازل و اماکن، زورگیری، کیف قاپی، موبایل قاپی دست داشته اند، افزود: در این مرحله از طرح کاشف، 262 دزد، مالخر، زورگیر، مجرمان به عنف که به صورت باندی و گروهی فعالیت می کردند؛ دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه 75 نفر از افراد زورگیر بودند که تحت عنوان مامور پلیس فعالیت می کردند دستگیر و همچنین 66 دزد منزل و اماکن و همچنین 18 دزد خودرو و موتورسیکلت دستگیر شدند، گفت: یک باند 3 نفره جعل شماره پلاک و سند خودرو که به مدت 10 سال در حال فعالیت بودند، شناسایی شدند که هر سه متهم در عملیاتی توسط ماموران پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به انهدام باند 13 نفره سرقت موتورسیکلت توضیح داد: 50 دستگاه موتورسیکلت کشف شد که کمترین قیمت موتورسیکلت های مکشوفه 15 تا 20 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه 31 نفر از متهمان در رابطه با جعل و کلاهبرداری دستگیر شدند، افزود: در این رابطه یک شرکت لیزینگ خودرو شناسایی شد که بالغ بر 300 نفر تا کنون به ما مراجعه کردند و در این رابطه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، لذا توصیه ما به شهفرایندان این است که به شرکت های لیزینگی اعتماد ننمایند.

سردار رحیمی با بیان دستگیری 16 نفر از دزدان مسلح، بیان داشت: یک مورد از این دستگیری ها مربوط به محله مرزداران بود که پس از 2 ماه کار و کوشش شبانه روزی ماموران ما، متهمان دستگیر شدند.

وی افزود: مجرمان فراری مطمئن باشند که پلیس به دنبال آن ها خواهد بود و این افراد به طور ویژه در طرح های پلیس که در حال شروع است؛ دستگیر خواهند شد، لذا در این مرحله از طرح کاشف 15 نفر از متهمان فراری دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران عظیم با اشاره به انهدام باندهای مکوششی شده در حاشیه اجرای طرح کاشف 4، گفت: 64 باند در مجموع منهدم شد که در این بین 24 باند زورگیری، کیف قاپی، گوشی قاپی، 15 باند سرقت منازل و اماکن، 18 باند سرقت خودرو و موتورسیکلت، 5 باند جعل و کلاهبرداری و 2 باند سرقت مسلحانه؛ منهدم شدند و بالغ بر 2 هزار 813 فقره از سرقت های مردم کشف شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه یکسری از اموال مردمی که به سرقت رفته بودند و اکنون توسط پلیس کشف شده اند، گفت: بخشی ازاموال پس از سرقت به فروش می فرایند و یکسری از اموال مسروقه نیز بدون هویت هستند، لذا در این رابطه ما تصاویر این اقلام را در سامانه نما بارگزاری می کنیم، لذا مالباختگان پس از مراجعه به سایت پلیس و ورود به سامانه نما پلیس آگاهی کشور می توانند اقلام مکشوفه را مشاهده و کالاهای به سرقت رفته خود را شناسایی نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1134

به "دستگیری 262 دزد و مالخر در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 262 دزد و مالخر در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید