دیده بان حقوق بشر: نقض حقوق شهروندی در کشمیر توسط هند آشکار است

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، دیده بان حقوق بشر تاکید نمود: هند به وسیله حکومت نظامی طولانی در کوشش است خرابی های به بار آمده در کشمیر را پنهان کند.

دیده بان حقوق بشر: نقض حقوق شهروندی در کشمیر توسط هند آشکار است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران؛ دیده بان حقوق بشر بیان کرد: رفتار هند در قبال منطقه کشمیر نقض آشکار حقوق بشر است.

در این گزارش آمده است: هند به وسیله برپایی حکومت نظامی طولانی مدت و حبس مردم در خانه هایشان می خواهد خرابی های به بار آمده توسط نظامیان خود را مخفی کند.

دیده بان حقوق بشر ضمن محکوم کردن اقدامات هند در کشمیر تاکید نمود: طی ماه های اخیر تعداد نظامیان هندی در کشمیر به شدت افزایش پیدا نموده اند و محاصره مردم نیز تنگ تر شده است.

دستگیری وکلا، سیاستمداران معترض، کارمندان، خبرنگاران و... بدون اینکه جرم آنها تعیین گردد یکی دیگر از مواردی است که مورد اعتراض دیده بان حقوق بشر قرار گرفته است.

همچنین قطع سیگنال اینترنت در کشمیر نیز مورد توجه دیده بان حقوق بشر قرار گرفته و ادعای دولت هند مبنی بر وصل شدن مجدد اینترنت به شدت رد شده است.

پیش از این در زمان دولت اوباما حتی دولت آمریکا نیز اقدامات هند در کشمیر را نقض آشکار حقوق بشر دانسته بود.

هند از حدود 170 روز قبل مردم کشمیر را در خانه های خودشان زندانی نموده و در کوشش است تا با لغو ماده 370 قانون اساسی جمعیت کشمیر را به غیر مسلمان تبدیل کند.

سازمان ملل از دولت های هند و پاکستان خواسته بود با برگزاری یک همه پرسی آینده کشمیر را به دست مردم آن بسپارند ولی دولت دهلی نو مخالف برگزاری همه پرسی است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 654

به "دیده بان حقوق بشر: نقض حقوق شهروندی در کشمیر توسط هند آشکار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیده بان حقوق بشر: نقض حقوق شهروندی در کشمیر توسط هند آشکار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید