رئیس سازمان ملی استاندارد : اجباری شدن استاندارد گازوئیل در حال آنالیز است

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: ما درصددیم استاندارد اجباری گاز طبیعی را در اولین جلسه شورای عالی استاندارد به تصویب برسانیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد : اجباری شدن استاندارد گازوئیل در حال آنالیز است

به گزارش خبرنگاران، مهدی اسلام پناه در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات عملیاتی سازمان ملی استاندارد در مورد اجرای قانون هوای پاک اظهار کرد: این قانون در سال 96 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و تعدادی از مواد این قانون صراحت مستقیمی بر نقش سازمان استاندارد دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اعلام اینکه در ماده چهار به فراوری انواع وسایل نقلیه موتوری و واردات آنها و استلزام رعایت حدود مجاز استاندارد اشاره شده است، اعلام کرد: مصرف سوخت و ورود قطعات استاندارد برای کاهش آلایندگی در این ماده مورد توجه قرار گرفته و سازمان استاندارد باید تدابیری داشته باشد و در واقع باید شماره گذاری خودروها در بخش مجوز آلایندگی از سوی سازمان استاندار صورت بگیرد.

بخشی از صحبت های رئیس سازمان ملی استاندارد را در ادامه بخوانید:

*تدوین استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک و اجرای اجباری آن عملیاتی شده و تدوین استاندارد در مورد سوخت موتورسیکلت نیز باید اجباری باشد که صددرصد پیشرفت داشته است. استاندارد اجباری دوام DPF نیز به تصویب رسیده و استاندارد کاتالیز 70 درصد اجرایی شده که امیدواریم به طور کامل اجرا گردد.

*وزارت نفت مکلف بود در سه سال سوخت را مطابق با استاندارد ملی عرضه کند. سازمان حفاظت محیط زیست نیز باید از فراوری سوخت بی کیفیت و فاقد استاندارد جلوگیری می کرد. از سال 97 تا سرانجام سال 1400 هیچگونه ورود بنزین، مازوت و گازوئیل نداشتیم اما امروز محموله هایی از سوخت ها با توجه به شرایط موجود، وارد کشور شده و گزارش آن را به دولت تقدیم نموده ایم.

*وزارت نفت باید تا سال 98 طرح کهاب را تکمیل می کرد که انجام نشد، سازمان استاندارد باید پیش نویس ها را تهیه می کرد که انجام داد و تحویل داد. شرکت های بازرسی تأیید صلاحیت شده برای کنترل موتورخانه ها اقدام می نمایند و تنظیم گری را انجام می دهند و در سامانه ما ثبت می نمایند.

*تا سرانجام سال جاری تکالیف ما شامل کاتالیست، نفت کوره، کهاب و معاینه فنی موتورخانه ها صد در صد تکمیل خواهد شد؛ ما سعی کردیم عقب ماندگی چند سال قبل را نیز در طول این مدت جبران کنیم.

*ما درصددیم استاندارد اجباری گاز طبیعی را در اولین جلسه شورای عالی استاندارد به تصویب برسانیم. درصدد هستیم که استاندارد گازوئیل و نفت کوره را نیز اجباری کنیم که تا به امروز انجام نشده است. در اجلاسیه اخیر شورای عالی استاندارد نیز استاندارد ملی بازرسی و کالیبراسیون مراکز معاینه فنی خودرو به تصویب رسید و با اجرای این استاندارد، نوعی هم طرازی در این زمینه انجام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2096

به "رئیس سازمان ملی استاندارد : اجباری شدن استاندارد گازوئیل در حال آنالیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان ملی استاندارد : اجباری شدن استاندارد گازوئیل در حال آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید