راهنمای خرید قفل درب ، انواع قفل درب به همراه معرفی بهترین برندها

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران- از گذشته های دور تا کنون قفل درب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است.تقریبا روی تمام درب ها مدل های مختلف دستگیره و قفل نصب می شود.قفل ها باعث ایجاد امنیت می شود و شما می توانید با کمک قفل ها از حریم خصوصی خود محافظت کنید.

راهنمای خرید قفل درب ، انواع قفل درب به همراه معرفی بهترین برندها

قفل درب در طرح و مدل های مختلف تولید می گردد اما آنچه که در رابطه با قفل اهمیت دارد، امنیت و کیفیت آن است . بنابراین سعی کنید قفل با کیفیت بالا را برای درب ها انتخاب کنید.هر چند گاهی برای تهیه محصول با کیفیت باید بهای بیشتری پرداخت کنید اما با کمی تامل در می یابید که این هزینه بیشتر به امنیت و کیفیت آن می ارزد.

انواع قفل درب

قفل ها دارای کاربرد های مختلی هستند، از قفل درب حیاط گرفته تا قفل کمد و کشو و.....

همانگونه که درب ها انواع مختلفی دارند با توجه به نوع درب و کارایی آن ها قفل های نصب شده در درب ها هم با یکدیگر متفاوت هستند.در اینجا چند مورد از انواع قفل و برند معروف قفل را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین برند تولید کننده قفل درب

قفل ها نقش مهمی در ایجاد امنیت برای ما ایفا می کنند به همین دلیل باید هنگام خرید آن ها بیشتر دقت کنید تا قفل با بهترین کیفیت که دارای استاندارهای معین شده می باشد، را خریداری نمایید.شرکت های مختلفی اقدام به تولید قفل درب کرده اند. یکی از برترین برند ها در زمینه قفل درب می توان به فوروارد اشاره کرد. این برند با سال ها سابقه در زمینه تولید قفل و دستگیره از محبوبت ترین شرکت های تولید یراق آلات به شمار می رود. علاوه بر کیفیت محصولات، شرکتی که دارای خدمات پس از فروش طولانی تر باشد در میان مصرف کنندگان دارای محبوبیت بیشتری است و فوروارد از این نظر نیز مورد تایید قرار گرفته است.پس با خیال راحت می توانید برای خرید قفل درب از این شرکت اقدام نمایید.

سیلندر قفل چه کاربردی دارد؟

سیلندر قفل(مغزی قفل) بخشی مهمی از یک قفل است که کلید در داخل آن قرار می گیرد. سیلندر دارای شیارهای متعددی است و تنها یک تفاوت کوچک بین شیارهای مغزی و کلید باعث می گردد که کلید نامرتبط با قفل به مغزی به درستی وارد نگردد و بدین صورت از باز شدن قفل جلوگیری به عمل می آید.بیشتر قفل ها دارای مغزی هستند و کیفیت مغزی نصب شده در قفل تا حد زیادی با کیفیت قفل ارتباط دارد.

سیلندرهای با کیفیت به سختی دچار آسیب و خراب شدگی می شوند و طراحی آن ها به گونه ای است که اگر مورد تخریب و دستکاری توسط سارقین قرار بگیرند تکه ای از سیلندر در داخل قفل باقی می ماند و این امر موجب می گردد، امکان باز شدن قفل وجود نداشته باشد.معمولا سیلندر ها با کیفیت از جنس برنج یا سرب هستند.

سیلندرها انواع مختلفی دارند از جمله:سیلندر کامپیوتری، سیلندر ناودانی، سیلندر سرویس ، سیلندر دو شیار و...

قفل درب حیاط

استفاده از یک قفل حیاطی با کیفیت می تواند امنیت را برای شما به ارمغان بیاورد و راه ورود سارقین به منزل شما را ببندد. قفل درب حیاط به دو دسته ساده و برقی تقسیم بندی می شوند.

در هنگام خرید قفل درب حیاط باید به مواردی مانند نوع کلید ، کلید ساده یا کامپیوتری (قفل با کلید کامپیوتری از امنیت بیشتری برخوردار است.)،تعدا زبانه قفل، قابلیت متصل شدن به آیفون،قابلیت نصب بر روی درب جک دار و... توجه نمایید.

از جمله معروف ترین مدل های قفل درب حیاط می توان به قفل درب حیاط طرح ایزو ، قفل درب حیاط طرح کالی و قفل حیاطی طرح ژوئیل را نام برد.

قفل درب ورودی ساختمان (قفل آپارتمانی)

این قفل ها بر روی درب ورودی ساختمان و آپارتمان نصب می شوند و دارای دو مدل ساده سوئیچی و ضد سرقت هستند.هنگام خرید قفل برای درب باید به دستگیره نصب شده بر روی درب هم دقت بفرمایید تا بعد از خرید دچار تناقض نباشند.می توان به جای قفل مکانیکی درب آپارتمان از قفل دیجیتال و هوشمند هم استفاده کنید .اما در تمام موارد معمولا قفل مکانیکی هم بر روی درب نصب خواهد شد.

قفل های هوشمند درب ورودی ، قفل هایی هستند که از طریق کارت، اثر انگشت و یا رمز باز و بسته می شوند و دارای امنیت بسیار بالایی هستند.

قفل درب داخلی ساختمان

بیشتر درب های داخلی هم قابلیت نصب قفل را دارند.قفل های نصب شده بر روی درب های داخلی معمولا از قفل های نصب شده بر روی درب ورودی از مقاومت کمتری برخوردار هستند.

قفل درب داخلی به سه دسته قفل کلیدی ، قفل سوئیچی ، قفل سرویس دسته بندی می شوند.

قفل درب اتاق

قفل کلیدی یکی از بهترین انتخاب ها برای درب اتاق خواب است اما قبل از انتخاب قفل حتما باید به جنس درب توجه کنید و با توجه به جنس درب اقدام به خرید قفل نمایید.

ساختار و طراحی تمام قفل ها از جمله قفل ضد سرقت ، قفل درب حیط و اتاقی یکسان است. هر قفل دارای یک مغزی است که با کمک کلید مخصوص به خود باز و بسته می گردد.تمامی قفل های درب اتاقی و درب ضد سرقت دارای مغزی هستند با این وجود مغزی قفل درب چوبی کمی متفاوت تر از بقیه انواع قفل است.

قفل درب چوبی

یکی از پرطرفدارترین انواع قفل ، قفل درب چوبی است.قفل مکانیکی درب چوبی از گذشته تا کنون طرفدارهای زیادی داشته و جز اولین انتخاب ها برای درب داخلی ساختمان به شمار می رود.نوع دیگر قفل برای درب چوبی، قفل هوشمند است که دارای کیفیت بالاتر و قیمت بالاتری نسبت به نوع مکانیکی قفل درب چوبی است.

ساختار قفل مکانیکی درب چوبی به این صورت است که در دو طرف دارای دستگیره می باشد و یک مغزی با کیفت هم داخل قفل کار شده است.پس از وارد شدن کلید به داخلی مغزی ،با چرخاندن کلید قفل به راحتی باز و بسته می گردد . در این حالت زبانه فقط به سمت جلو و عقب حرکت می کند.

معمولا بهترین روش برای قضاوت در مورد کیفیت قفل ،برند آن است. یک برند معتبر مهر تاییدی است بر روی کیفیت محصول. پس برای خرید قفل درب چوبی حتما از یک برند معتبر قفل را تهیه نمایید.

قفل درب داخلی ساختمان چه تفاوتی با قفل درب ورودی دارد؟

وجه تمایز قفل درب داخلی با قفل درب ورودی در نوع مغزی قفل هاست.مسلما مغزی که در قفل درب ورودی به کار می رود باید دارای کیفیت و امنیت بالاتری نسبت به مغزی قفل سرویس بهداشتی داشته باشد.

به عبارت دیگر در قفل های معمولی درب داخلی تمرکز کمتری روی امنیت قفل وجود دارد و میتوان از انواع دستگیره های کلید دار معمولی هم استفاده کرد.اما اگر امنیت اتاق برایتان اهمیت دارد و یا می خواهید قفل را برای شرکت و محل کار نصب کنید بهتر است از قفل های با کیفیت و ضد سرقت استفاده نمایید.

برای اطلاعات بیشتر و همچنین دیدن محصولات ما به وب سایت یراق ابزار به آدرس https://yaraghabzar.com/ مراجعه کنید.

برای خرید انواع قفل به صورت تکی و عمده با شماره 09126007011 آقای رحمت زاده تماس بگیرید

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1278

به "راهنمای خرید قفل درب ، انواع قفل درب به همراه معرفی بهترین برندها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید قفل درب ، انواع قفل درب به همراه معرفی بهترین برندها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید