رقابت 11 غول فضانوردی برای بازگرداندن انسان به ماه

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، 11 شرکت فضانوردی در حال رقابت با یکدیگر هستند تا بتوانند در سال 2024 انسان را به ماه بازگردانند.

رقابت 11 غول فضانوردی برای بازگرداندن انسان به ماه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، 11 شرکت فضانوردی در حال رقابت با یکدیگر هستند تا بتوانند در سال 2024 انسان را به ماه بازگردانند.

در میان همه شرکت هایی که برای مأموریت مجدد انسان به ماه در کوشش هستند، نام سه شرکت بزرگ Boeing، Blue Origin و SpaceX نیز به چشم می خورد.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا از ناسا خواسته فضانوردان آمریکایی با هر شیوه لازم، ظرف پنج سال آینده به ماه سفر نمایند.

به گفته ناسا، طی شش ماه آینده شرکای انتخاب شده که از بزرگ ترین شرکت های مهندسی هوا فضا هستند برای طراحی عناصر مختلف مأموریت آرتمیس آغاز به کار خواهند کرد.

آرتمیس نام مأموریتی است که طی آن ناسا برای اولین بار یک خانم را به تنها قمر زمین می برد؛ این خانم که در ماه قدم خواهد گذاشت یک آمریکایی است و در سال 2024 به همراه یک مرد مأموریت بعدی سفر انسان به ماه را رقم خواهد زد.

به عنوان بخشی از این ماموریت، ناسا میخواهد آغاز به ساخت یک ایستگاه فضایی با نام Gateway کند؛ این ایستگاه در اختیار فضانوردانی قرار می گیرد که درباره ماه کاوش می نمایند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 138

به "رقابت 11 غول فضانوردی برای بازگرداندن انسان به ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت 11 غول فضانوردی برای بازگرداندن انسان به ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید