روایت بهزاد عبدی از آهنگسازی برای فیلم کوتاه و بلند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، تهران (پانا) - بهزاد عبدی معتقد است فیلم های کوتاهی چون فیلم های کوتاه بسته شرایط قرمز که حرفه ای ساخته شده اند، تله فیلم نیستند و باید روی پرده دیده شوند.

روایت بهزاد عبدی از آهنگسازی برای فیلم کوتاه و بلند

بهزاد عبدی آهنگساز باسابقه سینما در گفت وگو با پانا درباره تفاوت آهنگسازی برای فیلم کوتاه و فیلم بلند بیان نمود: خیر، تفاوتی ندارد. سینما سینماست و اینکه فیلم بلند یا کوتاه باشد تفاوتی در کار منِ آهنگساز نخواهد داشت اما فیلم های کوتاه همچون ضرب المثل کم گوی و گزیده گوی چون دُر این کم گویی نیز باید در موسیقی آنها نیز نمود داشته باشد.

وی تاکید کرد: فیلم های کوتاه عموماً موسیقی تیتراژ و کمابیش لحظاتی را در متن، موسیقی نیاز دارند اما در عین حال باید آن تاثیرگذاری که خودِ فیلم کوتاه در رساندن پیام دارد، در موسیقی نیز مشهود باشد و باید در عین کوتاهی، ماندگار شود؛ به هیمن دلیل ساخت موسیقی برای فیلم کوتاه و بلند از نظر کیفی تفاوت برای من ندارد.

عبدی درباره اکران فیلم های کوتاه که در قالب یک مجموعه در سینماهای هنر و تجربه روی پرده می فرایند و مجموعه شرایط قرمز، گفت: اکران های جمعی فیلم های کوتاه، اتفاقی فوق االعاده است و امیدوارم فیلم های کوتاه شرایط قرمز نیز اکران خوبی را تجربه کنند.

این آهنگساز همچنین در مورد اکران آنلاین فیلم های کوتاه نیز اظهار کرد: بالاخره سینما را باید در سالن سینما و روی پرده سینما مشاهده کرد، چراکه فیلم های کوتاهی چون فیلم های بسته شرایط قرمز که حرفه ای ساخته شده اند، تله فیلم نیستند و به اعتقاد من باید روی پرده دیده شوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1849

به "روایت بهزاد عبدی از آهنگسازی برای فیلم کوتاه و بلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت بهزاد عبدی از آهنگسازی برای فیلم کوتاه و بلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید