روزهای پیروز بنزما در رئال مادرید از زمان جدایی رونالدو

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مهاجم فرانسوی تیم فوتبال رئال مادرید از زمان جدایی هم تیمی پرتغالی سابقش به بهترین گلزنی تیم سفیدپوش پایتخت اسپانیا تبدیل شده است.

روزهای پیروز بنزما در رئال مادرید از زمان جدایی رونالدو

به گزارش خبرنگاران و به نقل از مارکا، برای کریم بنزما، دوران حضورش در رئال مادرید به دو قسمت تقسیم می گردد. دوره اول از زمان انتقالش به این تیم از لیون در سال 2009 تا سال 2018 و دوره دوم از سال 2018 تا به امروز. در دوره اول بنزما آشکارا زیر سایه هم تیمی عظیم تری به نام کریستیانو رونالدو قرار داشت که عطش فراوانش برای گلزنی آنقدر زیاد بود که به سایر بازیکن تیم مجال نزدیک شدن به او را هم نمی داد، چه برسد به برابر شدن با او.

دوره دوم هم اما از زمان جدایی رونالدو به مقصد یوونتوس شروع می گردد. اگرچه در اولین فصل دوره دوم، بنزما نتوانست آنطور که باید و شاید جای خالی رونالدو را برای رئالی ها پر کند اما آمار شماره 9 فرانسوی کهکشانی ها هرچه از بیشتر از جدایی هم تیمی پرتغالی سابقش گذشته، بهتر شده است. در واقع از زمانی که بار اصلی گلزنی روی دوش بنزما قرار گرفته است، او طی دو و نیم فصل، آمار 69 گل را برای کهکشانی ها به ثبت رسانده است که او را با اختلاف در صدر جدول بهترین گلزنان رئال مادرید قرار می دهد. این آمار زمانی باارزش تر می گردد که بدانید بنزما حتی بعد از رفتن رونالدو هم هنوز پشت ضربات پنالتی رئال مادرید نمی ایستد و این شانس نصیب هم تیمی او در خط دفاعی و کاپیتان تیم، سرخیو راموس شده است.

بنزما در اولین فصل بازی اش در رئال مادرید پس از جدایی رونالدو، 30 گل، در فصل دوم 27 گل و در 15 هفته سپری شده از این فصل 12 گل زده است. این یعنی در حالی که هنوز بیشتر از نیمی از فصل جاری باقی مانده، او نزدیک به 70 گل زده است. بنزما در هیچ مقطعی از دوره بازی اش در رئال مادرید قبل از رفتن رونالدو، در یک بازه سه فصلی چنین روندی را به ثبت نرسانده بود.

او در سه فصل اول آن دوره (از 2009 تا 2012) 67 گل، در سه فصل دوم (2012 تا 2015) 66 گل و در سه فصل آخر (2015 تا 2018) 59 گل زد. ستاره سابق لیون در این فصل هم 18 بازی در تمامی رقابت ها انجام داده و در آن ها 12 گل زده (7 گل در 13 بازی لالیگا برابر با لیونل مسی) که برای او آمار میانگین 0.6 گل در هر بازی را به ثبت می رساند و در رده سوم برترین گلزنان این فصل لالیگا قرار می دهد. بنزما از زمان رهایی اش از بند مصدومیت، یکی از نقش آفرینان اصلی پیروزی های رئال مادرید بوده است. در 6 پیروزی متوالی سفیدپوشان مادرید، بنزما 6 گل زده است و تنها در دو بازی مقابل سویا و اتلتیکومادرید او پیروز به گلزنی نشد. آماری که بنزما تا اکنون به ثبت رسانده او را به سمت تبدیل شدن به برترین گلزن رئالی ها برای سومین فصل متوالی راهنمایی می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1302

به "روزهای پیروز بنزما در رئال مادرید از زمان جدایی رونالدو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزهای پیروز بنزما در رئال مادرید از زمان جدایی رونالدو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید