سرقت بانک ملی چه تأثیری بر امنیت موزه ملی گذاشت؟

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مدیر موزه ملی ایران با اشاره به اینکه این موزه دارای بیش از 3 میلیون اثر تاریخی ارزشمند است، گفت: پس از ماجرای سرقت صندوق های امانات یکی از شعب بانک ملی، ما هشدار های لازم را در خصوص امنیتی تر شدن موزه ملی ایران داده ایم.

سرقت بانک ملی چه تأثیری بر امنیت موزه ملی گذاشت؟

به گزارش فارس، جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران درباره شرایط ایمنی موزه ملی گفت: همه استاندارد های امنیتی در خصوص تمام موزه های تهران لحاظ شده است؛ در موزه ملی ایران علاوه بر استقرار پلیس در ورودی موزه، 400 دوربین نیز در محل لحظه به لحظه شرایط را پایش می نمایند.

او اضافه نمود: پس از ماجرای سرقت صندوق های امانات یکی از شعب بانک ملی، ما هشدار های لازم را در خصوص امنیتی تر شدن موزه ملی ایران به دستگاه های مربوطه دادیم، چرا که این موزه دارای رده حفاظتی ویژه است. دوباره شرایط ایمنی و امنیتی این موزه تقویت شده تا هیچ گونه تهدید، مشکل و سرقتی از این موزه نداشته باشیم. پایش ها هم همچنان در حال اجرا است.

براساس گفته نوکنده موزه ملی ایران دارای بیش از 3 میلیون اثر تاریخی است که تنها در سالن نمایش آن 3 هزار و 200 اثر برای بازدیدنمایندگان ارائه شده است. آثار فرهنگی و تاریخی موجود در این موزه از دوران پارینه سنگی یعنی یک میلیون سال پیش تا دوران قاجار است و بازدیدنمایندگان با مراجعه به این موزه می توانند تاریخ ایران را ورق بزنند.

موزه ملی ایران با قدمتی حدود هشتاد سال، نه تنها بزرگترین موزهٔ باستان شناسی و تاریخ ایران است، بلکه در فرهنگ موزه داری ایران به عنوان موزهٔ مادر محسوب می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1990

به "سرقت بانک ملی چه تأثیری بر امنیت موزه ملی گذاشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرقت بانک ملی چه تأثیری بر امنیت موزه ملی گذاشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید