شهرستان دشتی ظرفیت تبدیل شدن به شهر ملی صنایع دستی را دارد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پتانسیل های شهرستان دشتی اشاره نمود و گفت: فرش بافی، عبابافی، چرم دوزی، چادربافی، گبه و گلیم، قالی و انواع سبد و حصیر توانمندی های صنایع دستی شهرستان دشتی است.

شهرستان دشتی ظرفیت تبدیل شدن به شهر ملی صنایع دستی را دارد

سیدکمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: صنایع دستی این منطقه زنجیره وسیعی را به خودش اختصاص داده و بخش اعظمی از اشتغال و درآمد مردم منطقه متأثر از صنایع دستی بومی است.

شهریاری در ادامه تاکید نمود: هرچه یک منطقه، شهر یا روستا در سطح ملی شناخته گردد، ارتباط مردم جامعه با آن منطقه بیشتر می گردد و بالطبع اقتصاد آن نیز متحول خواهد شد، به عنوان مثال، ببینید معرفی مناسب و درست غار علیصدر چقدر در افزایش میزان گردشگران همدان موثر بوده و چه میزان اقتصاد این استان رونق یافته است.

او در ادامه مطرح کرد: شهرستان دشتی هم به دلیل قدمتی که دارد می تواند پذیرای گردشگران زیادی باشد، به شرط آن که آثار تاریخی منحصربه فرد آن همچون کوه نمک، غارهای گنبدی نمکی و... به شیوه ای مناسب معرفی گردد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اعلام این که شهرستان دشتی پتانسیل ثبت ملی شدن را دارد گفت: برای افزایش گردشگران این منطقه، معرفی صنایع دستی منحصربه فرد آن و ایجاد زمینه اشتغال برای افراد بیشتر جا دارد از صنایع دستی دشتی بیشتر حمایت گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 299

به "شهرستان دشتی ظرفیت تبدیل شدن به شهر ملی صنایع دستی را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرستان دشتی ظرفیت تبدیل شدن به شهر ملی صنایع دستی را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید