طرح جامع تقویت حضور بانکها در حمایت از فراوری در دستور کار کمیسیون مالی مجلس

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، سید غنی نظری خانقاه از تهیه و آنالیز طرح جامع تقویت حضور بانکها در حمایت از فراوری درکمیسیون مالی مجلس اطلاع داد.

طرح جامع تقویت حضور بانکها در حمایت از فراوری در دستور کار کمیسیون مالی مجلس

به گزارش خبرنگاران،بنابراعلام بانک پارسیان، سید غنی نظری خانقاه، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کوثر و خلخال در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیاتی شدن پروژه های عمرانی و صنعتی کشور تنها با حمایت بانک ها و سرمایه گذاری آنها امکان پذیر بوده و شعار رونق و جهش فراوری را محقق می سازد.

افتتاح طرح عظیم پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، با پشتیبانی بانکهایی چون؛ پارسیان از جمله مواردی محسوب می گردد که به ویژه در دوران تحریم و شیوع بحران کرونا، یاری موثری در این زمینه به شمار می آید.

در این پروژه 3/4 میلیارد دلار هزینه شده است که از این رقم، مبلغ 2/2 میلیارد دلار آن از محل منابع صندوق توسعه ملی و با عاملیت سندیکای بانک ها تامین شده است و سهم بانک پارسیان از تامین اقتصادی 2/2 میلیارد دلاری انجام شده توسط بانک های عامل400 میلیون دلار بوده است.

تامین اقتصادی که منجر به اجرای پیروز طرح توسط پیمانکاران، مهندسان و مدیران و کارگران ایرانی شد و سالانه 710 میلیون دلار به ظرفیت صادراتی ایران خواهد اضافه کرد و میزان فروش آن در داخل کشور نیز 1/5 میلیارد دلار برآورد شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی تامین اقتصادی بانکها درحوزه فراوری را بسیار ارزشمند خواند و با تاکید بر حضور موثر موسسه های اعتباری و اقتصادی، مانند بانک پارسیان در اجرای پروژه های عظیم و طرح های ملی گفت: تامین اقتصادی بانکها در پروژه ها از مطلوبیت بالایی برخوردار بوده و انکار ناپذیر است.

وی سهیم شدن بانکها در این طرح ها را سیاستی برد - برد ذکر و اعلام نمود: تامین اقتصادی حوزه فراوری علاوه بر اینکه باعث مدیریت نقدینگی می گردد زمینه سودآوری بانک ها را فراهم می آورد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی با برشماری نقش سه گانه بانک ها و موسسات اقتصادی و اعتباری در تامین اقتصادی گفت: بانکها در گام اول در تأمین اقتصادی فراورینمایندگان را در دستور کار خود دارند همچنین تامین اقتصادی پروژه های کلان یکی دیگر از وظایف بانکها ست و در نهایت تامین اقتصادی پروژه های عمرانی کشور همت می گمارند.

بانکها در قالب تحقق سه نقش مورد اشاره موجبات آبادانی و حل مسائل کشور را فراهم نموده و هم سودآوری خود را تضمین می نمایند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس در پاسخ به این سوال که چگونه می توان بانک هایی چون پارسیان را مورد تشویق قرار داد؟ تاکید نمود : هرگاه بانکی وارد عرصه حمایت از پروژه های فراوریی گردد حتما باید تشویق شده و به نحوی الگوی دیگر بانکها قرار گیرد.

او از کوشش کمیسیون اقتصادی مجلس برای تشویق بانک ها به حمایت از پروژه های فراوریی در کشور، اطلاع داد و توضیح داد: کمیسیون اقتصادی مجلس، تهیه طرح جامعی را در این باره در دستور کار قرار خواهد داد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1380

به "طرح جامع تقویت حضور بانکها در حمایت از فراوری در دستور کار کمیسیون مالی مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جامع تقویت حضور بانکها در حمایت از فراوری در دستور کار کمیسیون مالی مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید