راه اندازی میز چین در اتاق اصفهان پیگیری می گردد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، رئیس اتاق اصفهان با بیان اینکه شرایط صنعت و تجارت کشور به دلیل شرایط تحمیلی کرونا در کنار تحریم های یک جانبه سخت شده است، برگزاری نشست هایی به منظور گفتگو و به روز کردن اطلاعات را در تسهیل این شرایط حائز اهمیت دانست.

راه اندازی میز چین در اتاق اصفهان پیگیری می گردد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مسعود گلشیرازی، در نشست مجازی فرصت های بازرگانی با کشور چین اضافه نمود: به دلیل شیوع ویروس کرونا، آمار صادراتی اصفهان به چین در سه ماهه اول سال 2020 با افت نزدیک به 50 درصدی روبرو شده است.

گلشیرازی همچنین از افت 16 درصدی واردات از چین اطلاع داد و بر ضرورت توجه ویژه به نحوه ورود و حفظ سهم ایران در بازار چین و همچنین لحاظ کردن منافع تجار ایرانی برای واردات از این کشور در توافقنامه در حال تبادل بین طرفین تأکید کرد.

او مهم ترین اقلام صادراتی از اصفهان به چین را در حالی صنایع دستی عنوان نمود که این محصول در دوران کرونا به دلیل متوقف شدن گردشگری، بیش ترین آسیب را متحمل شده است.

رئیس اتاق اصفهان خواهان چاره اندیشی برای کاهش آثار این آسیب شد و با اشاره به کاهش 20 درصدی GDP اصفهان در دوران کرونا، انجام سلسله اقداماتی ازجمله توجه به بازارهای فزون تر و رشد تقاضا را در مدیریت بحران کنونی مؤثر دانست.

گلشیرازی در ادامه راه اندازی میز چندین کشور هدف صادراتی ازجمله چین در اتاق اصفهان با هدف تسهیلگری تجارت با این کشورها را از برنامه های در حال پیگیری کمیسیون تجارت اتاق اصفهان بیان و ابراز امیدواری کرد که با این اقدام خدمت مؤثری به جامعه کسب وکار استان رقم بخورد.

در ادامه مجیدرضا حریری، رئیس اتاق مشترک ایران و چین با بیان اینکه تعامل ما با کشور چین به صورت جدی پس از جنگ تحمیلی آغاز شد، اضافه نمود: در حال حاضر 26 درصد از صادرات غیرنفتی ایران به چین صورت می گیرد و این تعامل از ابتدا از مبلغ 1.2 میلیارد دلار در سال آغاز شد که تا سال 2014 روندی صعودی داشته و به 51.8 میلیارد دلار رسیده است.

او توضیح داد: از سال 2014 به بعد به دلیل افت شدید قیمت نفت و به دلیل اینکه بخش عمده ای از تعاملات تجاری ما به حوزه های نفت، گاز، میعانات و پتروشیمی ها اختصاص دارد، این رقم چه به لحاظ میزان و چه ازنظر ارزش به صورت قابل ملاحظه ای کاهش یافت و تا سال 2019 به 22 میلیارد و 800 میلیون دلار رسید.

حریری گفت: از ابتدای سال 2020 شیوع ویروس کرونا به کاهش حدود 60 درصدی واردات از این کشور منجر شد و این در حالی است که در دو ماه اخیر به وسیله صادرات غیرنفتی، عقب ماندگی های 4 ماهه اول سال در حال جبران است.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین، اتاق بازرگانی اصفهان را یکی از شرکای اصلی اتاق مشترک ایران و چین دانست و از پیگیری پروژه ملی توسعه صادرات به چین به عنوان پروژه ای برای افزایش تعاملات دو کشور اطلاع داد.

حریری همچنین حضور مستمر و فعال تر در نمایشگاه های این کشور به منظور بازاریابی و توسعه بازارها و همچنین گشایش دفتر تجاری ایران در شانگهای پس از کرونا و همچنین استفاده از ظرفیت صادرات در برابر واردات برای برطرف تعهد ارزی را گام مؤثری در افزایش تعاملات دو کشور دانست.

او مشکل حمل ونقل کالا به وسیله مسیرهای دریایی به این کشور را مشکل مقطعی و مربوط به مسائل مربوط به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر چین دانست و از حل این مسئله ظرف دو هفته آینده اطلاع داد.

حریری همچنین در مورد مبادلات پولی با چین نیز گفت: نباید در کوتاه مدت انتظار داشت مشکل تبادلات پولی بانک های این کشور به دلیل تحریم های اعمال شده علیه ایران مرتفع گردد.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین در ادامه با تأکید بر اینکه منع قانونی از طرف دو کشور برای راه اندازی پرواز مستقیم از استان هایی مانند اصفهان به چین وجود ندارد، اضافه نمود: شرکت های هواپیمایی بر اساس منافع و مصالح مالی خود در این زمینه اقدام خواهند کرد.

حریری شانگهای، گوانجو و شنزن را شهرهای پیشنهادی برای برقراری تعاملات تجاری با چین معرفی و توضیح داد: تجارت در این مناطق روان تر بوده؛ اما در این زمینه ضروری است به نوع محصول توجه گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1036

به "راه اندازی میز چین در اتاق اصفهان پیگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی میز چین در اتاق اصفهان پیگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید