محبوب ترین افکت های اینستاگرام در جهان کدامند؟

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، شاید چند عکس خیلی قشنگ و دیدنی گرفتید تا آن ها را در اینستاگرام با دوستان و مخاطبتان به اشتراک بگذارید، ولی یک راه وجود دارد که می تواند این عکس ها را خیلی مجذوب کننده تر کند: افکت های اینستاگرام!

محبوب ترین افکت های اینستاگرام در جهان کدامند؟

در میان فیلترها و افکت های اینستاگرام ده ها گزینه برای انتخاب وجود دارند که هرکدام مملو از امکانات مختلفی هستند. با کشیدن انگشت خود می توانید کنتراست عکس را افزایش دهید، عطر و طعمی قدیمی به عکس تزریق کنید و یا اینکه جلوه کلی عکس را زیباتر کنید. با استفاده از این افکت ها می توانید عکس ساده و معمولی خودتان را به یک اثر هنری عکاسی تبدیل نموده و در نتیجه تعداد بازدیدها، لایک ها و کامنت های دریافتی پست خود را افزایش دهید.

مردم دنیا از کدام فیلترها بیشتر استفاده می نمایند؟ کدام فیلترها بیشترین لایک را از دوستان اینستاگرامی می گیرند؟ البته در نظر داشته باشید منظور ما افکت هایی است که روی پست ها اعمال می شوند و فیلترهای استوری ها بحث جداگانه ای است. نتایج این آنالیز قطعاً برای شما هم جالب خواهد بود. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چطور از افکت های اینستاگرام استفاده کنیم؟

1- اینستاگرام را باز نموده، بخشی از صفحه را لمس کنید و دست خود را به سمت چپ بکشید. بخش ارسال پست تازه باز خواهد شد.

2- تصویر موردنظر را انتخاب نموده و به مرحله بعد بروید.

3- در این مرحله فهرستی از فیلترها و افکت های پیش فرض اینستاگرام برای پست های خود را مشاهده خواهید کرد و می توانید آن ها را انتخاب کنید.

محبوب ترین افکت های اینستاگرام در آمریکا

اگر اهل استفاده از فیلترهای اینستاگرام باشید، شاید با این نتیجه کمی شگفت زده شوید. افکت Clarendon در صدر فهرست پرکاربردترین افکت های اینستاگرام در کشور آمریکا قرار گرفته است. چرا؟ احتمالاً به این خاطر که این یک فیلتر همه کاره است تصویر را شفاف تر و روشن تر نموده و رنگ ها و سایه ها را نیز برجسته تر می نماید. البته علت دیگری هم وجود دارد و آن هم اینکه در زمان انجام این آنالیز، Clarendon اولین گزینه در فهرست فیلترهای اینستاگرام بود؛ یعنی بعد از گزینه پیش فرض (Normal)، اولین گزینه بود.

رتبه دوم محبوب ترین فیلتر اینستاگرام در کشور آمریکا به افکت Gingham تعلق می گیرد که یک انتخاب نوستالژیک است و حال و هوای قدیمی به عکس می بخشد.

فیلتر Juno نیز به سومین افکت محبوب در کشور آمریکا است. این فیلتر محبوب شدت رنگ ها را افزایش داده و رنگ های گرم را روشن تر می نماید. خیلی ها از این افکت برای غنا و اصالت بخشیدن به عکس های شهری استفاده می نمایند.

محبوب ترین افکت های اینستاگرام در دنیا

جای تعجب ندارد که کاربران اینستاگرام در 119 کشور (اکثریت قریب به اتفاق دنیا) بیشتر از همه از فیلتر Clarendon برای تصاویر خود استفاده نمایند. علت محبوبیت این فیلتر را پیش تر بیان نموده بودیم. چه کسی کلارندون را دوست دارد؟ تقریباً تمام کاربران کشور آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا، روسیه، آسیا و استرالیا و بعلاوه بیشتر کشورهای آفریقا این فیلتر را به عنوان اولین گزینه خود انتخاب می کردند.

دومین رتبه در فهرست محبوب ترین افکت اینستاگرام به Juno تعلق می گیرد. این افکت تنها در 4 کشور به عنوان محبوب ترین فیلتر مورد استفاده قرار گرفته بود. افکت Juno نیز به نوعی همه کاره است و رنگ های قرمز، نارنجی و زرد را برجسته تر می نماید.

سومین رتبه در فهرست محبوب ترین افکت اینستاگرام مشترکاً به افکت های Sierra و Valencia تعلق می گیرد. این فیلترها در 3 کشور بوسنی، صربستان و قزاقستان بیشترین محبوبیت را دارند. این افکت گرمای بیشتری به تصاویر بخشیده و آن ها را کمی زرد تر می نماید تا حال و هوای قدیمی پیدا نمایند.

دومین افکت محبوب اینستاگرام در دنیا

در این بخش، دومین افکت محبوب اینستاگرام در دنیا را آنالیز خواهیم کرد. در نظر داشته باشید که در این بخش 3 افکت و فیلتری که با بیشترین تناوب به عنوان دومین افکت محبوب انتخاب شده بودند را معرفی می کنیم.

افکت Juno در 38 کشور، افکت Valencia در 29 کشور و افکت Gingham در 20 کشور به عنوان دومین افکت محبوب مورد استفاده قرار می گرفتند.

افکت Valencia اندازه نوردهی (Exposure) تصویر را بهبود بخشیده و رنگ ها را نیز تقویت می نماید. در 29 کشور از جمله بیشتر کشورهای آمریکای جنوبی، مرکز اروپا، ایسلند، روسیه و قزاقستان این فیلتر در رده دوم محبوب ترین افکت های اینستاگرام قرار گرفته بود.

سومین افکت محبوب اینستاگرام در دنیا

در این بخش 3 افکتی که در بیشتر کشورها به عنوان سومین افکت محبوب انتخاب شده بود را معرفی و آنالیز خواهیم کرد.

جالب است که حتی رتبه سوم هم به همان گزینه های قبلی تعلق گرفته است و افکت های متنوعی را در این فهرست شاهد نیستیم. افکت Gingham در 22 کشور، افکتValencia در 18 کشور و افکت Lark در 17 کشور رتبه سوم محبوب ترین افکت های اینستاگرام را دریافت نموده بودند.

فیلتر X-Pro II نیز در 11 کشور به رتبه سوم پرکاربردترین افکت رسیده بود. این فیلتر با افزایش کنتراست، گرم کردن رنگ ها و افزودن جلوه های رنگارنگ، میزانی حس درام را به تصاویر شما اضافه می نماید.

محبوب ترین افکت برای عکاسی از طبیعت

در این بخش، افکت های اینستاگرام را بر اساس نوع استفاده آن ها رتبه بندی می کنیم. در واقع، این رتبه بندی بر اساس میانگین لایک هایی است که عکس های هرکدام از فیلترها دریافت نموده اند. حیات وحش و طبیعت همواره مورد توجه ویژه عکاسان اینستاگرامی قرار گرفته است. فکر می کنید دوستداران طبیعت از کدام فیلتر برای زیبا و خاص تر کردن پست های اینستاگرامی خود استفاده می نمایند و کدام فیلتر بیشترین لایک را به همراه آورده است؟

افکت Valencia با میانگین 121 لایک در هر پست، به عنوان محبوب ترین افکت برای عکس های طبیعت انتخاب شد. این فیلتر نوردهی و گرمای عکس را افزایش دهد و رنگ های مات را تشدید می کنید.

نکته جالب این است که عکس هایی با هشتگ #nature (طبیعت) که بدون هیچ فیلتری ارسال شده بودند رتبه دوم بیشترین میانگین لایک را به دست آوردند. میانگین لایک این عکس ها برابر با 91 لایک به ازای هر پست بود. به نظر می رسد جنبش هشتگ #NoFilter میان اینستاگرام بازانی که از طبیعت عکاسی می نمایند محبوب باشد. گزینه سوم این فهرست به فیلتر Brooklyn تعلق پیدا می نماید که به صورت میانگین 87 لایک را در هر پست دارای هشتگ #nature کسب نموده است.

باقی گزینه های این فهرست را می توانید در عکس فوق مشاهده کنید.

محبوب ترین افکت برای عکاسی مد و فشن

به منظور رتبه بندی افکت های اینستاگرام برای این بخش، اندازه لایک های تصاویر با هشتگ #fashion آنالیز شده و رتبه بندی بر اساس استفاده از افکت ها انجام شد.

اینستاگرام پلتفرمی بسیار محبوب برای نمایش لباس ها و مد روز است، ولی به نظر می رسد به اشتراک گذاشتن عکس هایی از تازهترین سبک لباس ها، طرح ها، پارچه ها و دوخت ها به تنهایی کافی نباشد. چراکه تصاویری که بدون استفاده از هیچ افکتی با هشتگ #fashion ارسال شده اند، در رده پنجمین پست های محبوب (بر اساس میانگین لایک) قرار گرفته اند. هرکدام از این پست ها به طور میانگین 87 لایک به دست آورده اند.

بنابراین تمایل دارید راز موفقیت عکس های سبک مد را بدانید؟ پست هایی که با استفاده از فیلتر Kelvin ارسال شده بودند به صورت میانگین بیشترین لایک را (میانگین 172 لایک) به دست آوردند. افکت Kelvin اشباع عکس را بیشتر می نماید، درخشش طلایی رنگی و گرمی هم به عکس اضافه می نماید. اگرچه ممکن است تصاویر با این افکت کمی غیرطبیعی به نظر برسند، ولی بر اساس شواهد، در زمینه مد و فشن تأثیرگذاری و محبوبیت بالایی دارد!

افکت Valencia، به لطف افزایش نوردهی، رنگ و ظاهر کمی آنتیکی که به عکس می بخشد، توانسته رتبه دوم را از لحاظ میانگین دریافت لایک (میانگین 118 لایک در هر پست) به دست بیاورد.

با اختلافی بسیار جزئی، افکت Nashville نیز با میانگین 116 لایک در هر پست توانسته است در رتبه سوم قرار بگیرد. این افکت گرما و نوردهی عکس را تنظیم نموده و نوردهی و کنتراست ملایمی به تصویر اضافه می نماید تا عکس شما ظاهری رمانتیک پیدا کند.

محبوب ترین افکت برای عکاسی از غذا

به منظور رتبه بندی افکت های اینستاگرام برای این بخش، اندازه لایک های تصاویر با هشتگ #food آنالیز شده و رتبه بندی بر اساس استفاده از افکت ها انجام شد.

خیلی از کافه ها، رستوران ها و غذاخوری ها حتماً بدشان نمی آید که عکسی از غذای خود گرفته و آن را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. اما همان طور که عکاسان حرفه ای صنعت غذایی می دانند، حتی خوشمزه ترین غذاها هم گاهی اوقات ضروری است از لحاظ بصری تقویت شوند. البته به نظر می رسد کاربران اینستاگرامی هم متوجه این موضوع باشند چراکه خیلی از آن ها برای پست های با هشتگ #food خود از افکت های اینستاگرام استفاده می نمایند.

در این میان، افکت Skyline با میانگین 91 لایک به ازای هر پست، دارای بالاترین میانگین در بین پست های مرتبط با غذا است. این افکت در واقع رنگ ها را تشدید می نماید و می تواند ظاهر غذاها را مجذوب کننده تر کند.

عدم استفاده از هیچ فیلتری برای عکس های با هشتگ #food در دومین رتبه قرار گرفته و هرکدام از این پست ها به طور میانه 86 لایک می گیرند. البته نباید خیلی متعجب شوید، چراکه ظاهر خود غذا، نور طبیعی، ظرافت و زیبایی ظرف و حتی زاویه عکاسی تیز متغیرهای بسیار مهمی هستند که حتی ممکن است تأثیر بیشتری از افکت های اینستاگرام داشته باشند.

فیلتر Helena نیز در با میانگین 63 لایک در هر پست در رتبه سوم قرار گرفته است. این فیلتر کنتراست رنگی و دمای عکس را تعدیل می نماید.

محبوب ترین افکت های اینستاگرام برای عکس های سلفی

کاربران اینستاگرام برای اهداف مختلف به فیلترها روی می آورند: از واضح کردن رنگ ها گرفته تا برجسته کردن یک ویژگی کلیدی، افزودن ظاهر مجذوب کننده قدیمی به عکس و یا صرفاً جالب و بامزه کردن عکس های خود.

وقتی صحبت از عکس ها و پست های اینستاگرامی مطرح می گردد، در نظر گرفتن عکس های سلفی امکان ناپذیر است. سلفی ها بخشی جدانشدنی از دنیای اینستاگرام را شامل می شوند. شاید برای شما چندان اهمیتی نداشته باشد که کسی از لباس، کفش، دکوراسیون و یا هر شیء دیگر مربوط به شما خوشش نیاید، اما حتماً دلتان می خواهد که چهره شما را دوست داشته باشند. استفاده از فیلتر مناسب می تواند رنگ پوست شما را یکنواخت کند، چشمان شما را برجسته کند و سیاهی دور چشم را پنهان کند. بنابراین فکر می کنید استفاده از کدام فیلترها برای پست های با هشتگ #selfie بیشترین لایک ها را به همراه داشتند؟

به صورت کلی، تصاویری که نشان دهنده چهره افراد باشند بیشترین میزان لایک و کامنت را دریافت می نمایند. در کمال تعجب، جالب است بدانید که بیشترین لایک ها برای عکس های سلفی زمانی بود که کاربران از هیچ فیلتری استفاده نمی کردند! در این حالت آن ها به صورت میانه 78 لایک برای هر پست می گرفتند.

فیلتر Slumber با میانگین 69 لایک در هر پست در رتبه دوم قرار گرفته است. این فیلتر تغییرات ظریفی در عکس اعمال نموده و انتخابی مناسب برای عکس های سلفی از چهره است. چراکه تصاویر را نرم نموده و رنگ ها را نیز به طور نامحسوسی تغییر می دهد.

فیلتر Skyline با میانگین 67 لایک در هر پست، در رتبه سوم محبوب ترین فیلترهای اینستاگرام برای پست های سلفی قرار گرفته است. این فیلتر تنها برای مجذوب کننده کردن منظره ها شهری کاربرد ندارد. اگر آن را روی تصاویر سلفی از آن بهره ببرید، رنگ ها واضح تر شده، چشم ها درخشان تر و لب ها زیباتر خواهند شد.

منبع: Canva

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2019

به "محبوب ترین افکت های اینستاگرام در جهان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین افکت های اینستاگرام در جهان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید