محله ای تاریخی در ترکیه با هزاران دیدنی حیرت آور

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، برای سفر به هر شهری باید بدانید چه محله هایی و چه جاذبه های گردشگری در کجای این شهر قرار دارند و در این بین الویت بندی کنید که اول به سراغ چه مکان هایی بروید. استانبول، شهر توریستی و بسیار پرطرفدار در بین گردشگران کل جهان بخصوص ایرانیان است. این شهر توریستی جاذبه های گردشگری بسیاری در محله های متعددی دارد. یکی از چندین محله موجود در این شهر، محله بشیکتاش ترکیه است. این محله بسیار قدیمی به دلیل وجود جاذبه های متعددش، بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. بشیکتاش در کنار سواحل اروپایی تنگه بسفر قرار گرفته است و نامش به معنای گهواره سنگی است. در این مطلب بعضی از جاذبه های محله بشیکتاش ترکیه و کارهایی که باید در آن انجام داد، معرفی می شوند. پس، اگر قصد سفر به استانبول را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

محله ای تاریخی در ترکیه با هزاران دیدنی حیرت آور

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

کاخ دلما باغچه

از جاذبه های تاریخی استانبول می توان به کاخ دلما باغچه واقع در محله بشیکتاش اشاره نمود. این کاخ در سال 1897 میلادی ساخته شد و به عنوان بزرگترین کاخ در ترکیه شناخته می گردد. بوزکادالی حسن حسنو پاشا، وزیر دریاداری در زمان عثمانی ها به دستور امپراطوری عثمانی برای داشتن قصری به سبک اروپایی و عثمانی، دلما باغچه را ساخت و به همین دلیل، سبک معماری به کار برده شده در این بنا، عثمانی، باروک، روکوک و نئوکلاسیک است. این کاخ باشکوه و بزرگ دارای 300 اتاق بوده و فضای داخلی آن بسیار زیبا و باشکوه است. در اینجا کلکسیونی از نقاشی های رنگ روغن وجود دارد که در نوع خود بی نظیر به حساب می آید. برای بازدید از دلما باغچه در محله بشیکتاش ترکیه می توانید از تورهای موجود استفاده و اطلاعات خوبی در خصوص آن کسب کنید.

کاخ چراغان

اکثر افرادی که به استانبول سفر می نمایند، حتما از یکی از کاخ های این شهر دیدن می نمایند. یکی از این کاخ ها، کاخ چراغان است. ساخت این کاخ در سال 1861 میلادی آغاز شد و تا سال 1872 میلادی ادامه داشت. چراغان را می توان آخرین بنای باشکوه امپراطوری عثمانی دانست. معماری این بنا به سبک باروک بوده و در فضای داخلی این بنای با عظمت و باشکوه، از رنگ های ملایم استفاده شد. جالب است بدانید که امروزه این کاخ جزیی از یک هتل 5 ستاره kempinski Ciragan palace به شمار می آید. اقامت در این هتل مجلل بسیار گران تمام می گردد. این کاخ شامل چندین سوئیت بوده که می توانید برای یک شب با پرداخت هزینه بسیار بالایی اقامتی رویایی را تجربه کنید.

آرامگاه بارباروسا

در محله بشیکتاش، آرامگاه خیرالدین بارباروسا، دریاسالار معروف عثمانی وجود دارد که حتما از آن و بنای یادبودش دیدن کنید. خانه بارباروس نیز در محله بشیکتاش ترکیه قرار داشت و به همین دلیل، آرامگاه او در این منطقه است. علاوه بر این آرامگاه، 4 آرامگاه سنگی دیگر نیز در این محله وجود دارند.

موزه نیروی دریایی

اگر به دریا و دریانوردی علاقه داشته باشید، می توانید از موزه نیروی دریایی یا موزه Denhz دیدن کنید. در این موزه آثار و اشیایی مربوط به تاریخ دریا و دریانوردی در تاریخ ترکیه و دوران عثمانی به نمایش گذاشته شده اند. در بین این اشیا، ماکت هایی از Caiques یا قایق های پادشاهان عثمانی، تجهیزات دریانوردی و ماکت هایی از جنگ های دوران عثمانی دیده می شوند.

مسجد اورتاکوی

استانبول به شهر مساجد عثمانی معروف بوده و در آن مساجد متعددی وجود دارند. یکی از مساجد این شهر در منطقه بشیکتاش، مسجد اورتاکوی یا گرند ایمپریال است. از این مسجد، نمای بسیار زیبایی از شهر و تنگه بسفر قابل مشاهده بوده و می توانید عکس های بسیار زیبایی از این منظره تهیه کنید. در فضای داخلی این بنا از خوشنویسی و خطاطی های اسلامی استفاده شده و سبک معماری مسجد نئوباروک است.

بازار بشیکتاش

یکی از جاذبه های اصلی در منطقه بشیکتاش، بازار آن به همین نام است. در این بازار می توانید اجناس را به قیمت بسیار مناسب و کمتر نسبت به جاهای دیگر تهیه کنید. قیمت لباس در بازار بشیکتاش بسیار پایین بوده و به همین خاطر، گردشگران بسیاری برای خرید لباس و پوشاک به این بازار محله بشیکتاش ترکیه می آیند. اگر به این بازار می روید، می توانید در این نزدیکی به رستوران های محلی سری بزنید و از خوردن غذاهای محلی ترکی لذت ببرید.

بازار ماهی فروشان

همانطور که در بالا نیز گفته شد، در نزدیکی بازار بشیکتاش بازار ماهی فروشان وجود دارد. با ورود به این بازار با فضای مدرن و منحصر بفردی رو به رو می شوید و صدای مغازه داران را نیز می شنوید که برای فروش محصولاتشان تبلیغ می نمایند. از سوی دیگر، مشتریان نیز مدام در حال چانه زنی و تخفیف دریافت هستند. این بازار مکان بسیار مناسبی برای مشاهده شور و شوق مردم و سرزندگی در یک مکان محلی است.

باشگاه ژیمناستیک بشیکتاش

تیم فوتبال عقاب های آسیا، متعلق به باشگاه ژیمناستیک بشیکتاش است. این باشگاه از قدیمی ترین باشگاه های ساخته شده در این کشور بوده و در محله بشیکتاش می توانید به این ورزشگاه بروید و از دیدن فوتبال لذت ببرید. در سراسر این ورزشگاه نشانه هایی از این تیم فوتبال با رنگ پیراهن سفید و مشکی دیده می شوند.

پارک ییلدیز

برای استراحت در یک مکان زیبا و آرامش بخش، پارک ییلدیز را پیشنهاد می کنیم. این پارک بزرگ در گذشته بخشی از یک باغ سلطنتی بوده و از این پارک چشم انداز بسیار زیبایی از تنگه بسفر دیده می گردد. گردشگران و افراد بومی بسیاری برای پیک نیک و دوری از شلوغی ها و ازدحام شهر به این پارک می آیند و از فضای زیبای آن لذت می برند.

منبع: همگردی
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 454

به "محله ای تاریخی در ترکیه با هزاران دیدنی حیرت آور" امتیاز دهید

1 کاربر به "محله ای تاریخی در ترکیه با هزاران دیدنی حیرت آور" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محله ای تاریخی در ترکیه با هزاران دیدنی حیرت آور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید