مراقبت از پوست صورت پس از 30 سالگی

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مراقبت از پوست بعد از سی سالگی اهمیت بیش تری پیدا می نماید، چرا که بدن شما با تغییراتی جدید روبرو می گردد. مهم ترین نکات در رابطه با مراقبت از پوست را در این مطلب بخوانید.

مراقبت از پوست صورت پس از 30 سالگی

مراقبت از پوست صورت بعد از 30 سالگی باید بیشتر از هر وقت دیگری مورد توجه قرار گیرد. معمولا در این دوران دچار تغییراتی می شوید که تا پیش از این سن با آن ها روبه رو نشده اید؛ اما جای نگرانی نیست. با چند راه چاره ساده می توانید پوستی جوان و شاداب داشته باشید. این مطلب خبرنگاران را بخوانید تا همه روش های مفید را بدانید.

پاکسازی پوست

مراقبت از پوست صورت با تمیزی آن ارتباط مستقیم دارد. هر روز صبح پوست خود را بشویید تا تمیز گردد و هر شب پیش از رفتن به رختخواب کاملا آن را از هر نوع مواد آرایشی پاک کنید. برطرف آلودگی ها از روی پوست به آن امکان تنفس می دهد تا شاداب و جوان بماند. از متخصص پوست مشاوره بگیرید تا پاک نماینده های مناسب را به شما معرفی کند.

لایه برداری پوست

لایه برداری پوست باعث جوان شدن آن می گردد و بهتر است هنگام شب انجام گردد. لایه بردارهای مختلفی برای انواع پوست ها وجود دارد که باید متناسب با جنس و بافت پوست خود آن را انتخاب کنید. لایه برداری در شب باعث می گردد که پوست مرده از سطح صورت شما برداشته و عمل بازسازی سلول های پوست هنگام استراحت در شب به خوبی انجام گردد. اگر پوست چرب یا جوش دار دارید، عمل پاکسازی را دو بار در هفته انجام دهید، در غیر این صورت یک بار در هفته کافیست.

محافظت از پوست

در طول روز برای مراقبت از پوست صورت خود از سرم های حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C بهره ببرید. این دو ماده در ترکیب با هم یک محافظ قوی را تشکیل می دهند. دقت گردد که ابتدا ضدآفتاب را روی پوست خود بمالید و بعد از این سرم ها بهره ببرید.

آبرسانی پوست

از خشک شدن پوست در اثر کم آبی جلوگیری کنید. پوست خود را با آب ولرم بشویید؛ زیرا آب خیلی گرم چربی طبیعی روی پوست شما را از بین می برد. معمولا بعد از 30 سالگی به دلیل تغییرات هورمونی میزان ترشح چربی پوست کم می گردد؛ در نتیجه بیشتر در معرض خشکی است. برای مراقبت از پوست در مقابل خشکی، از کرم های مرطوب نماینده بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با یکی از روش های آبرسانی پوست، ماسک آلوورا؛ آبرسان قوی پوست را مطالعه کنید.

استفاده از ضدآفتاب

کرم ضدآفتاب با درجه مناسب از SPF را برای حفاظت در برابر UVA/UVB هر روز روی پوست خود، به خصوص پوست صورت بمالید. اشعه UVA آثار مضر طولانی مدت دارد و در افزایش چروک و پیری زودرس پوست موثر است. برای مراقبت از پوست صورت مهم نیست در چه فصل یا شرایط آب و هوایی هستید: آفتابی، ابری، بارانی و یا برفی؛ باید همواره از ضدآفتاب بهره ببرید.

یاری به افزایش کلاژن سازی

کلاژن یکی از موارد مهم در بازسازی و جوانسازی پوست است. بعد از 30 سالگی فرایند فراوری کلاژن کند می گردد؛ پس باید به فراوری آن یاری کرد. اگرچه کرم های حاوی کلاژن به بازسازی پوست یاری می نمایند؛ اما نقش تغذیه در کلاژن سازی مهم تر است. ماهی، سبزیجات تازه سبز، ویتامین C، تخم مرغ، گوجه فرنگی، مغز تخم کدو، آووکادو و سیر منابع مهم در فراوری کلاژن بدن شماست.

مراقبت از پوست دور چشم

از مراقبت پوست دور چشم غافل نشوید. پوست دور چشم حساس و آسیب پذیر است و با افزایش سن به مراقبت بیشتری احتیاج دارد. از پاک نماینده های مخصوص دور چشم بهره ببرید و بعد از آن یک کرم مخصوص دور چشم را روی پوست اطراف چشم بمالید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش های مراقبت از پوست دور چشم، جوانسازی دور چشم را مطالعه کنید.

نوشیدن آب برای مراقبت از پوست

برای مراقبت از پوست به اندازه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید! به همین سادگی! نوشیدن منظم آب برای آبرسانی به ارگان های داخلی بدن حیاتی است. می توانید کمی آبلیمو یا تکه های لیموترش را به آب اضافه کنید تا تاثیر بیشتری بر سلامت پوست داشته باشد. مواد غذایی با فیبر بالا نیز به سیستم گوارشی شما یاری می نماید تا آب کمتری از دست بدهید.

ورزش و پرهیز از استرس

روزانه 30 دقیقه پیاده روی یا ورزش کنید و استرس را کاهش دهید. استرس موجب تضعیف سیستم دفاعی بدن و کاهش بازسازی سلول های بدن می گردد. فعالیت های بدنی نه فقط به مراقبت از پوست صورت یاری می نماید؛ بلکه فعالیت سلول های خون را نیز افزایش می دهد و اکسیژن رسانی را بهبود می بخشد. ورزش موجب بالا رفتن ضربان قلب و ترشح هورمون های مفیدی می گردد که استرس را کم می نماید و در نتیجه فرایند جوانسازی پوست افزایش می یابد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 822

به "مراقبت از پوست صورت پس از 30 سالگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقبت از پوست صورت پس از 30 سالگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید