مرمت موزه هنرهای معاصر به کجا رسید؟

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گفته رئیس موزه هنرهای معاصر تهران، در فرآیند بازسازی این موزه، آثار از گنجینه به بیرون منتقل شده اند تا بازسازی و گسترش این بخش شروع گردد.

مرمت موزه هنرهای معاصر به کجا رسید؟

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

با گذشت بیش از یک سال از شروع فرآیند بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران، احسان آقایی ـ رئیس موزه هنرهای معاصر تهران ـ درباره فرآیند خروج آثار از گنجینه این موزه به خبرنگاران چنین شرح می دهد: همچنان در مراحل اتمام پروسه انتقال آثار گنجینه هستیم که تقریبا تمام شده و به مراحل انتهای رسیده است.

او درباره زمان احتمالی انتها پروژه بازسازی این موزه نیز اظهار کرد: تا زمانی که به مرحله ای برسیم که بتوانیم تخمین بزنیم، نمی توانم زمان دقیق را اعلام کنم؛ برای اینکه ممکن است بار دیگر اذهان علاقه مندان به این موزه مشوش گردد؛ البته فکر نمی کنم این پروژه تا قبل از انتها سال 98 تمام گردد.

آقایی همچنین درباره تغییراتی که قرار است در بخش گنجینه ایجاد گردد، اعلام کرد: مهمترین مساله افزایش فضای گنجینه است؛ چراکه فضا برای مجموعه ای که موزه در اختیار داشت کم بود. همچنین سیستم های نگهداری و تجهیزات گنجینه نیز با تغییراتی همراه می گردد.

به گزارش خبرنگاران، نهم اردیبهشت سال 97 اعلام شد که موزه هنرهای معاصر تهران به دلیل تعمیرات گسترده تا آخر تابستان تعطیل خواهد بود؛ فرآیندی که قرار بود حدود شش ماه به طول بیانجامد، به دلیل آنچه نوسانات زیاد قیمت ها در بازار و همچنین نداشتن سرعت لازم از سوی پیمان کار اول عنوان شد، هنوز به انتها نرسیده است.

بر همین اساس هم تیر ماه امسال هادی مظفری ـ مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی ـ با اعلام اینکه تاکنون 60 درصد از پروژه مرمت موزه هنرهای معاصر تهران صورت گرفته است، شرایط خاص این موزه و ارزش تاریخی که دارد را از دیگر دلایل طولانی شدن فرآیند مرمت و بازسازی مطرح نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 459

به "مرمت موزه هنرهای معاصر به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت موزه هنرهای معاصر به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید