مشکل آب روستای احمدآباد قزوین با همراهی دادگستری به زودی حل می گردد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، فرماندار قزوین با اشاره به اختلاف بر سر آب روستای احمدآباد با روستای رودبار گفت: با همراهی دادگستری استان های قزوین و گیلان، مشکل آب روستا به زودی حل و فصل می گردد.

مشکل آب روستای احمدآباد قزوین با همراهی دادگستری به زودی حل می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمد شفیعی، فرماندار قزوین در مورد بی آبی مردمان روستای احمدآباد (لات) گفت: بیش از دو دهه است که بر سر مالکیت آب شرب منطقه ای به نام دُجار دره، بین روستای احمد آباد یا همان لات الموت غربی با روستای رودبار استان گیلان، اختلاف وجود دارد و اخیراً نیز عده ای سودجو، حدود 3 کیلومتر از خط لوله آب منتقل شده به سمت روستای احمدآباد (لات) را بریده و تکه تکه نموده اند.

شفیعی اضافه کرد: در طول هفته جاری، علیرغم دوری و صعب العبور بودن راستا، تانکر های آبفای روستایی، آب مورد احتیاج اهالی این روستای احمدآباد (لات) را تأمین نموده اند.

بیشتر بخوانید:

مردم روستای احمدآباد الموت غربی مقابل استانداری قزوین تجمع کردند

تقسیمات استانی آب را به روی روستائیان لات قزوین بست / بازدید مسئولان نمایشی بود؟!

شفیعی اعلام کرد: پرونده اختلاف بر سر آب دو روستای احمد آباد با روستای رودبار در دادگستری استان های قزوین و گیلان در حال آنالیز و پیگیری است و اهالی این دو روستا نیز قول مساعد داده اند تا عوامل تخریب خط لوله انتقال آب به روستای احمدآباد را به دستگاه های قضایی معرفی نمایند تا برخورد های لازم با آن ها صورت گیرد.

فرماندار قزوین اظهار داشت: مشکل آب این دو روستا به تقسیمات کشوری بازمی گردد که چندین مرحله نامه نگاری و پیگیری لازم در این باره اجرا شده است و کارشناسان اداره کل تقسیمات کشوری نیز از منطقه بازدید داشتند و در حال آنالیز موضوع هستند تا موضوع به وسیله تقسیمات کشوری حل و فصل گردد.

شفیعی توضیح داد: اگر این دو روستا که بر سر چشمه اختلاف دارند، در استان قزوین قرار داشتند موضوع تا به امروز حل و فصل شده بود، اما، چون این اختلاف در حاکمیت دو استان قزوین و گیلان واقع شده است، حصول نتیجه، زمان بر خواهد بود.

فرماندار قزوین در مورد پیگیری این پرونده در دستگاه قضا نیز گفت: برای حل مشکل آب این دو رستا، هفته گذشته نشستی با حضور مقامات ارشد قضایی هر دو استان، بخشدار الموت و دهیار منطقه در استان گیلان برگزار گردید و دادستان قزوین و دادگاه انقلاب الموت هم پیگیر موضوع هستند و اعلام کردند که این پیگیری ها در اسرع وقت به نتیجه خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1349

به "مشکل آب روستای احمدآباد قزوین با همراهی دادگستری به زودی حل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل آب روستای احمدآباد قزوین با همراهی دادگستری به زودی حل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید