نرخ ابتلای روزانه به کرونا در جهان از رقم 400 هزار تن گذشت

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، برغم وضع و اجرای محدودیت های جدید در اروپا با هدف مقابله با شیوع کرونا، شمار مبتلایان به این بیماری ویروسی در جهان روز جمعه برای نخستین بار از رقم 400 هزار تن در یک روز گذشت.

نرخ ابتلای روزانه به کرونا در جهان از رقم 400 هزار تن گذشت

اروپا که توانسته بود نخستین موج این بیماری را با موفقیت مهار کند، ظرف هفته های اخیر به عنوان کانون جدید شیوع کرونا درصدر اخبار قرار گرفت و ظرف یک هفته گذشته به طور متوسط روزانه 140 هزار مبتلای جدید در این قاره شناسایی شد.

در واقع می توان گفت که قاره اروپا در مقایسه با هندوستان، برزیل و ایالات متحده، موارد بیشتری از ابتلای روزانه را گزارش می دهد.

به عبارت دیگر، از هر 100 مورد ابتلاء به کرونا در جهان، 34 مورد آن به کشورهای اروپایی مربوط می شوند. این قاره در حال حاضر هر 9 روز یک میلیون مورد جدید ابتلاء را گزارش داده و از آغاز شیوع این بیماری، در کل 6.3 میلیون مورد ابتلاء را تأیید کرده است.

برخی از کشورهای مهم اروپا- شامل انگلیس، فرانسه، روسیه، هلند و اسپانیا- نیمی از موارد جدید ابتلاء به کرونا را در هفته منتهی به هجدهم اکتبر گزارش داده اند.

ظرف یک هفته گذشته، کشور فرانسه بالاترین نرخ ابتلای جدید در اروپا را- با ثبت 19،425 مورد جدید در هر روز- تأیید کرده است و پس از آن، کشورهای انگلیس، روسیه، اسپانیا و هلند از لحاظ گستردگی دامنه شیوع کرونا در مرتبه های بعدی قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1156

به "نرخ ابتلای روزانه به کرونا در جهان از رقم 400 هزار تن گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ ابتلای روزانه به کرونا در جهان از رقم 400 هزار تن گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید