نساجی به موقع به استقلال تلنگر زد، قهرمانی نباید فدای آمار گردد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، تیم استقلال پس از 6 پیروزی متوالی در لیگ برتر خاتمه در مشهد مقابل میزبانش نساجی مازندران متوقف شد تا نوار پیروزی های پی در پی این تیم قطع و بعد از گرفتن 18 امتیاز با ارزش، خاتمه 2 امتیاز از دست بدهند. با این وجود آنها همچنان تنها تیم بدون شکست و صدرنشین رقابتهای لیگ برتر هستند.

نساجی به موقع به استقلال تلنگر زد، قهرمانی نباید فدای آمار گردد

گودرز حبیبی پیشکسوت آبی پوشان در تبادل نظر با خبرنگاران در مورد این ملاقات گفت: با اینکه موقعیت های خوبی در این بازی نصیب استقلال شد، اما آنها از نظر مالکیت و گردش توپ رجحان خاصی نسبت به حریف نداشتند. با این حال نتوانستند از موقعیت های خوبی که به دست آوردند استفاده نمایند تا صحنه هایی را ببینیم که در این فصل برایمان تکراری است.

پیشکسوت آبی پوشان توضیح داد: قصد انتقاد ندارم و نمی خواهم محکوم به تخریب تیمی شوم که سال ها پیراهن آن را بر تن داشته و برایش عرق ریختم. اما نمی توانم نگرانی ام را پنهان کنم. بچه های ما در صدر جدول هستند اما متاسفانه یک تساوی آنها را به هم می ریزد و این اصلاً درست نیست. آنها تنها تیم بدون شکست هستند که برترین ساختار دفاعی را دارند که این آمارها و رکوردها به خودی خود خوب است. اما جایی باعث نگرانی می گردد که حفظ آمارها و رکوردها تبدیل به دغدغه یک تیم گردد و بر آن تیم فشار مضاعف روانی وارد کند. به نظر من این اتفاق الان برای تیم ما افتاده و حفظ این رکوردها و آمارها دست و پای تیم را بسته است.

وی خاطرنشان ساخت: آنچه برای استقلال در این فصل اهمیت دارد و باید اولویت نخست آنها باشد، رسیدن به مقام قهرمانی است و نباید اتفاقی بیفتد که قهرمانی فدای حفظ رکورد، آمار و ارقام گردد.

حبیبی در ادامه تاکید نمود: گل نخوردن خیلی خوب است اما باید در نقطه مقابل بتوانیم در خلق موقعیت پیروز عمل نموده و از موقعیت هایی که به دست می آوریم هم نهایت استفاده را ببریم. البته که در این دو بازی آخر موقعیت های خوب و زیادی داشتیم اما متاسفانه در 180 دقیقه اخیر تنها یک بار پیروز به گلزنی شده ایم که این خوب نیست.

کارشناس فوتبال بیان داشت: با اینکه در هر دو بازی اخیر دروازه بان های دو تیم ستاره های زمین بودند و بارها مقابل حملات تیم استقلال مقاومت کردند، اما باز هم زدن یک گل در 2 بازی نمی تواند برای تیمی که مدعی قهرمانی است آمار قابل دفاعی باشد. درست در فصلی که ساختار دفاعی به حدی از بلوغ رسیده که حتی از دست دادن دو رکن اصلی در این خط دفاعی هم خللی به آن وارد ننموده، متاسفانه بعد از 20 بازی هنوز ساختار تهاجمی به آن حد از بلوغ نرسیده که نرخ تبدیل موقعیت به گل به استاندارد قابل قبولی برسد و شاید این مشکل باعث به خطر افتادن قهرمانی در این فصل گردد.

مدافع اسبق آبی پوشان تاکید نمود: مهم ترین عاملی که باید به آن توجه گردد، حفظ تمرکز کادر فنی و در راس آنها فرهاد مجیدی است. مجیدی به هیچ وجه نباید در این روزهای بحرانی و این بزنگا های مشخص نماینده تمرکزش را از دست بدهد. سرمربی آبی پوشان باید با حفظ آرامش و تمرکز این دو فاکتور مهم را از خودش به تیمش منتقل کند تا این یک سوم مهم به جای مانده از فصل هم به سلامت عبور کند. در مقطعی از فصل قرار داریم که اگر امتیازی از دست برود جبران آن به راحتی امکان پذیر نیست. مجیدی باید با جدایی دو مدافع تیمش کنار آمده و بپذیرد دیگر این دو بازیکن را ندارد و از سایر داشته هایش برترین استفاده را ببرد. ضمن اینکه واقعاً همین داشته های استقلال همچنین اندوخته های امتیازی این تیم برای قهرمانی کافی است.

وی در ادامه تاکید نمود: با اینکه مساوی مقابل نساجی در نگاه اول نتیجه خوبی نیست و 2 امتیاز حساس از دست رفت، اما می توان نیمه پر لیوان را نگاه کرد و گفت این مساوی یک تلنگر به موقع به آبی پوشان بود تا از این به بعد بیشتر به خود آمده و با دقت و وسواس بیشتری مقابل حریفان خود صف آرایی نمایند تا هیچ امتیازی به راحتی از دست نرود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1939

به "نساجی به موقع به استقلال تلنگر زد، قهرمانی نباید فدای آمار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نساجی به موقع به استقلال تلنگر زد، قهرمانی نباید فدای آمار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید