نمایشنامه خوانی ماهی در چشم یونس در همدان

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، نشست نمایشنامه خوانی ماهی در چشم یونس با مشارکت سازمان کتابخانه ها و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان اجرا شد.

نمایشنامه خوانی ماهی در چشم یونس در همدان

به گزارش خبرنگار از ، روح الله صالحی نویسنده نمایش ماهی در چشم یونساز برگزاری نشست نمایشنامه خوانی ماهی در چشم یونس با مشارکت سازمان کتابخانه ها و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان در محل کتابخانه مرکزی این شهر اطلاع داد.

او ادامه داد: این کار به کارگردانی مانا پوراسد و با حضور سه بازیگر با سبک نمایشی سورئال به اجرا در آمده که به موضوع شهدای غواص در عملیلات کربلای 4 پرداخته است.

نویسنده نمایش ماهی در چشم یونس با بیان اینکه تاکنون پنج نمایشنامه نوشته است اعلام کرد: نمایشنامه ماهی در چشم یونس در دو جشنواره جایزه دریافت نموده است.

صالحی ادامه داد: هدف اولیه این نمایش ادای دین به شهدای والا مقام است که ما همه چیز را مدیون خون پاک آنان هستیم و رهبر معظم انقلاب گفته اند ما هرچه داریم از جون شهداست.

او با بیان اینکه ارزش این آرامش را به خوبی می دانم، گفت: دین خود را به شهدا و ایثارگران با هنرمان ادا خواهیم کرد هرچند حتی به اندازه قطره خونی از آنان جبران نمی گردد.

نویسنده نمایش ماهی در چشم یونس ادامه داد: با این قبیل نمایش ها می توان بر جامعه تاثیر گذاشت و یاد شهدا را زنده نگه داشت.

این نمایش روایتی پازل گونه از عملیات کربلای چهار و شهدای غواص است که به صورت تدوین آنی توسط تماشاگران کنار هم چیده می گردد تا روایت اصلی ساخته گردد.

عملیات کربلای چهار نام عملیات نظامی تهاجمی ایران در جنگ ایران و عراق است.

در سال 1394، با گذشت 30 سال از عملیات کربلای چهار، اجساد 175 غواص ایرانی را که با دستان بسته شهید شده بودند در منطقه ابوفلوس عراق پیدا و به وطن بازگردانده شد.

د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 418

به "نمایشنامه خوانی ماهی در چشم یونس در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشنامه خوانی ماهی در چشم یونس در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید