نمایش آثار تاریخی کره جنوبی در موزه ملی ایران

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، نمایشگاهی با بیش از 144 شی تاریخی و نفیس از کره جنوبی با نام سیلا و پارس: خاطره مشترک به زودی در موزه ملی ایران به نمایش در می آید.

نمایش آثار تاریخی کره جنوبی در موزه ملی ایران

قرار است نمایشگاهی از 144 اثر تاریخی که از کاوش هایی که در شهر جهانی کیان جو کره جنوبی اجرا شده، به دست آمده است، در موزه ملی ایران برپا گردد.

سیلا و پارس: یک خاطره مشترک عنوان این نمایشگاه است که از روز شنبه 13 آبان در موزه ملی ایران برپا گردد و به مدت 41 روز ادامه یابد.

بعد از نمایش منشور کورش در ایران و حضور چند ماهه پنه لوپهها از ایتالیا در موزه ملی ایران و بعلاوه نمایش 103 اثر نفیس موزه تاریخ ارمنستان در این موزه، این چهارمین مجموعه تاریخیِ خارجی است که در موزه ملی ایران به نمایش در می آید.

جبرئیل نوکنده مدیر کل موزه ملی ایران، درباره برگزاری این نمایشگاه با تایید بر اینکه آثار موزه یک شنبه 30 مهر به ایران رسید، گفت:

در پی حضور رئیس جمهوری سابق کره در موزه ملی ایران در سال گذشته و مطرح شدن پیشنهاد برگزاری نمایشگاهی از سوی ایران در آن کشور، اعلام کردیم که پیش از این ایران در کره جنوبی نمایشگاهی را برگزار نموده و بهتر است نخست نمایشگاهی از سوی کره جنوبی در ایران برگزار گردد، یک روز بعد از این حضور، نمایندگانی از کره جنوبی با حضور در موزه ملی ایران این اتفاق را پیگیری کردند تا امروز که در حال چیدمان آثار کره جنوبی در موزه ملی ایران هستیم.

سیلا در فرهنگ کره به معنای به معنای سرزمینی است پربرکت که برکتش را در تمام قلمرو حاکمیت خود توسعه می دهد.

نوکنده افزود:

آثاری که از کره جنوبی به ایران فرستاده شده اند، در تاریخ کره متعلق به قرن چهارم تا نهم میلادی و هم دوره با تاریخ ایران دوره ساسانی تا خاتمه آل بویه است.

به گفته وی، در این دوره تاریخی از نظر زمانی، ایران و کره جنوبی از راه دریا و به وسیله تجارت دریایی و جاده ابریشم با یکدیگر ارتباط داشته اند.

او با اشاره به وجود مجسمه های سنگی در تدفین های به دست آمده در این بخش از کشور کره، بیان می نماید:

بعضی پژوهشگران کره ای حتی این مجسمه ها را مجسمه های پارس می نامند، از سوی دیگر در تدفین ها علاوه بر کشور کره، در ژاپن نیز اشیایی به دست امده که آن ها را شیشه های چکشی دوره ساسانی می نامیم. به گونه ای که فکر می کنیم این آثار روز گذشته از گیلان به دست آمده اند، آن ها را می توانیم به راحتی تشخیص دهیم.

وی ادامه داد:

در میان این آثار اشیای زرین و نفایس ملی و غیر ملی کره نیز وجود دارد، اما با توجه به محدودیت زمانی کشور کره، این آثار باید تا قبل از خاتمه سال میلادی به کره برگردانده گردد، بنابراین مدت زمان نمایش این آثار تا 24 آذرماه است.

مدیر کل موزه ملی ایران گفت:

این نمایشگاه قرار است فقط آثار تاریخی کره جنوبی از یک دوره تاریخی خاص را نمایش دهد و قرار است ایران نیز نمایشگاهی در حدود سال های 2019 تا 2020 در کره جنوبی برگزار کند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1877

به "نمایش آثار تاریخی کره جنوبی در موزه ملی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش آثار تاریخی کره جنوبی در موزه ملی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید