نوزاد در خواب کابوس می بیند یا رویا؟!

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، چارلز پی. پولاک، مدیر مرکز درمان خواب در نیویورک، می گوید این واقعیت که نوزادان وارد مرحله REM می شوند، شرایط و مرحله ای از خواب که در آن رویا های زنده شروع می شوند علت کافی برای خواب تماشا نوزادان است.

نوزاد در خواب کابوس می بیند یا رویا؟!

خواب نوزاد می تواند یکی از گیج نماینده ترین مسائلی باشد که والدین به ویژه برای فرزند اول خود، با آن روبرو می شوند.

شاید در فکر شما هم این سوال و علامت تعجب ایجاد شده باشد که آیا بچه ها هم رویا و خواب می بینند؟ نشانه های خواب تماشا نوزاد چیست؟ پاسخ به اندازه دلخواه ما روشن و واضح نیست، اما اینجا در این مقاله همه آنچه که می خواهید در خصوص بچه ها و رویاهایشان بدانید، پیدا خواهید کرد.

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که با صدای جیغ فرزند خود از جای بپرید، اما وقتی که به اتاقش رسیدید متوجه شوید که او هنوز خوابیده است یا اگر کنار کوچولوی خود خوابیده باشید، حتی ممکن است این صحنه لذت بخش را مشاهده نموده باشید که فرزندتان در خواب یک تکان ناگهانی خورده و لبخند می زند. این اتفاقات می توانند باعث تعجب شما شوند.

به گفته آتلانتیک، تحقیقات در خصوص این موضوع محدود است و این مسئله عمدتا به این علت است که استفاده از دستگاه های اسکن مغز بر روی نوزادان کار ساده ای نیست. در واقع به علت اندازه کوچک و حرکت مداوم آن ها انجام این کار درست مثل یک مبارزه است.

بعلاوه سوالات اخلاقی در خصوص قرار دادن یک نوزاد آسیب پذیر در اسکنر MRI وجود دارد؛ و به علاوه، بدیهی است که ما نمی توانیم از نوزادان بپرسیم که آیا رویایی دیده اند؟ چون آن ها قادر به پاسخ دادن به ما نیستند.

به همین علت، محققان باید به تحقیقات رویای بزرگسالان، مطالعات مشاهده ای و فرضیه های خوش بینانه برای تصمیم گیری در خصوص پاسخ این سوال به نظر ساده، وابسته باشند که در نتیجه همانطور که مشاهده خواهید کرد، این مسئله می تواند نظرات مختلفی را در پی داشته باشد.

چارلز پی. پولاک، مدیر مرکز درمان خواب در نیویورک، می گوید این واقعیت که نوزادان وارد مرحله REM می شوند، شرایط و مرحله ای از خواب که در آن رویا های زنده شروع می شوند علت کافی برای خواب تماشا نوزادان است.

اگر اینطور باشد، در نظر گرفتن این نکته که نوزادان حدود 50 درصد از خواب خود را در حالت REM می گذرانند، در حالی که این اندازه برای بزرگسالان در حدود 25 درصد است، ما را به این باور می رساند که شیرخواران در واقع حتی بیشتر از بزرگسالان خواب می بینند.

با این حال، بعضی از دانشمندان علوم اعصاب نیز هستند که اعتقاد ندارند مرحله REM در نوزادان ارتباط مستقیمی با خواب تماشا نوزادان داشته باشد. آن ها این فرضیه را مطرح می نمایند که نوزادان تازه متولد شده و شیرخواران در حین خواب تجربیات کافی نداشته و یا هنوز توانایی تصور چیز های بصری، تجمسی و فضایی را به دست نیاورده اند.

دیوید فولکس روانشناس معتقد است که، برای نوزادان، مرحله REM ارتباط کمتری با خواب تماشا نوزاد دارد و در واقع این مرحله بیشتر مربوط به رشد مغز است. در عوض، متخصصان می گویند که حالت عمیق خواب به مغز نوزادان اجازه می دهد راستا های ارتباطی درست نمایند، یکپارچه شوند و بعداً زبان و توانایی های گفتاری را توسعه دهند.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید
انتشار: 30 مرداد 1401 بروزرسانی: 30 مرداد 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2017

به "نوزاد در خواب کابوس می بیند یا رویا؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوزاد در خواب کابوس می بیند یا رویا؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید