هزینه اقامت در آلمان چه قدر است؟

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، هزینه اقامت در آلمان نسبت به نوع ملک

هزینه عمومی سکونت در آلمان به نسبت زیاد است، اما این هزینه به اندازه زیادی بستگی به نوع ملکی که شما انتخاب می کنید و بعلاوه منطقه ای که ملک در آن واقع شده است، دارد. برخی منطقه ها قیمت های مناسب و خرج های به نسبت کم تری دارند، به عنوان مثال منطقه ها حومه برلین. تنها 10 درصد از جمعیت آلمان صاحب ملک هستند، بنابراین پیدا کردن جایی برای زندگی کمی چالش برانگیز خواهد بود، اما این کار به سختی خانه پیدا کردن در تهران نیست و هیچ محدودیتی برای خرید ملک وجود ندارد.

هزینه اقامت در آلمان چه قدر است؟

همان طور که گفتیم، هزینه خرید ملک در آلمان بسیار فرق دارد. برای مثال یک آپارتمان دو یا تک خوابه در مرکز برلین چیزی در حدود 300 هزار تا 500 هزار یورو خرج برمی دارد و این درحالی است که یک پنج خوابه در Schraplau یا Sachsen-Anhalt را می توانید با 50 هزار یورو پیدا کنید.

استان باواریا به طور تعیین از جاهای دیگر آلمان گران تر است. یک خانه در باواریا می تواند تا سه برابر موارد مشابه خودش در شهرهای اطراف قیمت داشته باشد. به عنوان مثال در مونیخ یک آپارتمان دوخوابه نوساز بین 600 هزار تا 800 هزار یورو و یک خانه با دو اتاق لوکس تا 3 میلیون یورو هم می تواند قیمت داشته باشد.

قیمت خرید خانه در شهرهای مختلف آلمان

مقایسه قیمت خانه در شهرهای آلمان | هزینه اقامت در آلمان

به سراغ مقایسه برویم. قیمت میانه سکونت در آلمان شمالی از 195 هزار تا 265 هزار یورو و در آلمان جنوبی بین 315 هزار تا 335 هزار یوروست. در غرب قیمت ها نزدیک به شمال و در حدود 195 هزار تا 255 هزار هستند در حالی که در شرق حتی کف قیمت مناسب تر هم می گردد و بین 175 هزار تا 255 هزار یورو خواهد بود. در کل اگر آماری را به صورت نرخ میانه برای هر شهر در نظر بگیریم قیمت ملک در شهرهای بزرگ به صورت زیر خواهد بود:

فرانکفورت: 525 هزار یورو

هامبورگ: 465 هزار یورو

برلین: 340 هزار یورو

دوسلدورف: 490 هزار یورو

مونیخ: 775 هزار یورو

قیمت خانه نسبت به متراژ

بعضی آمارهای عمومی از مشاوران املاک نشان می دهد که متراژ خانه هایی با یک خانوار ساکن، به طور میانه چیزی بین 140 تا 180 مترمربع است (با درنظر گرفتن پارکینگ). میانه قیمت ملک در آلمان بر اساس متراژ به صورت زیر است:

100 متری: 150 هزار یورو

100 تا 140 متری: 240 هزار یورو

140 تا 180 متری: 310 هزار یورو

180 متری به بالا: 530 هزار یورو به بالا

اجاره خانه دانشجویی در آلمان

اجاره آپارتمان در شهرهای مختلف آلمان | هزینه اقامت در آلمان

بیشتر مهاجران در آلمان سمت خانه های اجاره ای می فرایند. وقتی که در پی اجاره آپارتمان هستید بسیار مهم است که به ادبیات تبلیغاتیش توجه کنید. اگر آپارتمان 4 اتاق تبلیغ شده است به معنی آن است که دو اتاق خواب دارد، یک اتاق نشیمن و یک اتاق غذاخوری. آشپزخانه، هال ها و دستشویی، جزو اتاق ها به حساب نمی آیند. بیشتر آپارتمان های اجاره ای در آلمان بدون اثاثیه اند و این مسئله طبیعتاً قیمت آن ها را به نسبت خانه های مبله کم تر می نماید. مهاجران هر وسیله ای را که احتیاج دارند خودشان باید تهیه نمایند، بنابراین هزینه مجهز کردن خانه به اثاثیه مورد احتیاج جزو مبلغ پایه هزینه اقامت در آلمان است.

همان طور که پیش تر گفته بودیم، گران ترین شهرهای آلمان برای اجاره به ترتیب؛ مونیخ، فرانکفورت، دوسلدورف و هامبورگ هستند که به طور میانه در این شهرها باید به ازای هر مترمربع بیش از 15 یورو پرداخت کنید. در سال های اخیر اجاره بهاء در برلین در حال گران شدن است. اگرچه فعلاً تا میزان ای معقول تر و تقریباً بین 10 تا 12 یورو برای هر متر مربع است. کم ترین هزینه اقامت در آلمان از نظر اجاره خانه متعلق به شهرهای برمن و لایپزیگ است که 6 تا 8 یورو به ازای هر متر مربع است.

هزینه اجاره خانه دانشجویی در شهرهای مختلف آلمان

برلین: 600 تا هزار و 300 یورو

مونیخ، دوسلدورف و فرانکفورت: 675 تا هزار و 350 یورو

کلن: 670 تا هزار و 300 یورو

هامبورگ: 500 تا هزار و 300 یورو

هایدلبرگ: هزار و 500 تا 2 هزار یورو

چگونه خانه اجاره ای در آلمان پیدا کنیم؟

هزینه اقامت در آلمان | نکته های اجاره خانه در آلمان

آسان ترین و سریع ترین راه برای پیدا کردن آپارتمان اجاره ای در آلمان به وسیله یک مشاور املاک است. طبق قانون این کشور، هزینه های مشاور املاک بر عهده صاحب ملک است، بنابراین پرداخت این مبالغ و شرایط آن را پیش از امضا کردن قرار داد چک کنید. کرایه هر ماه باید پرداخت بگردد. هزینه تاسیسات، تلویزیون، اینترنت (BroadBand) و فاضلاب به صورت جداگانه پرداخت خواهند شد.

هزینه تاسیسات در آلمان

هزینه انرژی در آلمان

قبض های خدماتی در نوع خودشان از بخش های جالب هزینه زندگی در آلمان هستند، چراکه آلمانی ها به ازای هر کیلووات مصرف برق دوبرابر یک آمریکایی پرداخت می نمایند. آلمانی ها در مجموع و در یک قبض، مبلغ قابل پرداخت کم تری به نسبت یک آمریکایی دارند. این سیستم بر اساس الزامات انرژی کارا، موثر و تاکتیک های آن طراحی شده است. قبض های خدماتی در آلمان هر سه ماه یک بار می آیند. هزینه میانه مصرف انرژی برای یک نفر در فضایی 45 مترمربعی در برلین چیزی در حدود 95 تا 120 یورو در ماه است. شما می توانید به ازای هر مترمربع برای مصرف انرژی یک نفر 2.5 یورو هزینه در نظر بگیرید.

اندازه هزینه انرژی (از قبیل آب، برق، گاز و فاضلاب) به صورت میانه سالانه برای یک خانه 90 متری بنا بر تفکیک شهر به صورت زیر است:

مونیخ، فرانکفورت، دوسلدورف: 2 هزار و 900 تا 3 هزار و 100 یورو

برلین: 2 هزار 800 تا 3 هزار یورو

هامبورگ: 3 هزار و 280 تا 3 هزار و 330 یورو

کلن: 2 هزار 600 تا 2 هزار و 700 یورو

هزینه های انرژی در آلمان | مالیات سبز

مثل بسیاری از جاهای دیگر دنیا هزینه قبض های گاز و برق در آلمان بر اساس انتقالات انرژی های تجدیدپذیر تغییر می نماید. انرژی های تجدیدپذیر می توانند هزینه قبض های خدماتی را کاهش دهند و با توجه به مالیات سبز دیگر لازم نیست هزینه بیش تری بپردازید. به علاوه اینترنت که یکی دیگر از مواردی است که ما در هزینه زندگی در آلمان درنظر گرفتیم، به صورت ماهانه چیزی بین 35 تا 50 یورو است. هزینه دیگری که باید بپردازید،خرج تلویزیون و رادیوست.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2005

به "هزینه اقامت در آلمان چه قدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه اقامت در آلمان چه قدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید