هفت حقیقت جالب درباره سارانسک روسیه

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، شهر سارانسک روسیه را باید از نقاط بسیار زیبای این کشور به حساب آورد، اما همین شهر زیبا در خودش حقایق عجیبی را جاداده که شاید باورتان نگردد. خبرنگاران در این مقاله هفت حقیقت جالب درباره سارانسک را برای تان آماده نموده است. با خواندن این مقاله سفر به شهر سارانسک روسیه برای شما به یک تجربه منحصر به فرد تبدیل می گردد.

هفت حقیقت جالب درباره سارانسک روسیه

جرارد دوپاردیو در سارانسک زندگی می نماید

Gérard Xavier Marcel Depardieu، بازیگر و کارگردان سرشناس فرانسوی

جرارد دوپاردیو معروف ترین شهروند سارانسک است. دوپاردیو بازیگر مشهور فرانسوی است که از ژانویه 2013 به دستور ولادیمیر پوتین، شهروند روسیه شد. دوپاردیو به علت اِعمال مالیات 75 درصدی مانند بسیاری دیگر از شهروندان ثروتمند فرانسوی از این کشور نقل مکان کرد.

حالا دوپاردیو در سارانسک یک مجتمع سینمایی به نام خود دارد و یک بنیاد فرهنگی راه انداخته است. او در سال 1980 برای فیلم آخرین مترو اثر فرانسوا تروفو جایزه سزار را دریافت نموده و در سال 1990 برای فیلم سیرانو دوبرژراک هم برنده جایزه سزار و هم نامزد دریافت اسکار شد.

کسی چه می داند، شاید درست قبل از بازی ایران و پرتغال پیروز شدید دوپاردیو را ببینید و با او یک سلفی بگیرید!

سارانسک با رودخانه گل آلوداش

شهر سارانسک به خاطر رودخانه سارانکا به این نام گذاشته شده است. این رودخانه در شهر در دو جهت جریان دارد. سارا یعنی یک جای گل آلود. اگر وقت بازی های جام جهانی و به خصوص بازی تیم ملی ایران با پرتغال در سارانسک بودید، حتما سری به رودخانه شهر بزنید.

پیاده روی تند در سارانسک روسیه بسیار معروف است

پیاده روی سریع در سارانسک بسیار مرسوم است

پیاده روی تند در سارانسک یک ورزش سنتی است. در سال 2012 میلادی مسابقات جهانی پیاده روی در این شهر برگزار شده است. جهت پیاده روی از خیابان های مرکزی شهر می گذرد و روسیه در این مسابقات هفت مدال گرفت که 3تای آن طلا بود.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2004

به "هفت حقیقت جالب درباره سارانسک روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت حقیقت جالب درباره سارانسک روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید