وزارت علوم از مشارکت خیّرین در بخش فناوری حمایت می نماید

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: وزارت علوم از مشارکت خیّرین در بخش فناوری حمایت می نماید و معاونت فناوری و نوآوری در حال ایجاد ساز و کار های لازم برای توسعه مشارکت خیرین آموزش عالی در این حوزه است.

وزارت علوم از مشارکت خیّرین در بخش فناوری حمایت می نماید

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، برگزار کنندگان جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در یک نشست مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به حاضرین، ظرفیت های موجود در حوزه فناوری و نوآوری را تشریح کردند.

وی خیرین را از اجزای مهم و تأثیرگذار اکوسیستم نوآوری و فناوری دانسته و بر عزم وزارت علوم برای دعوت از حامیان نوآوری به منظور توسعه و ارتقای این اکوسیستم اطلاع داد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با اشاره به فرآیند های ایجاد، رشد و توسعه نوآوری در کشور خواستار اثرگذاری بیشتر خیرین در این بخش شد و از آمادگی وزرت علوم برای همکاری و ایجاد سازوکار لازم در این خصوص اطلاع داد.

وی با اشاره به اینکه خیرین این حوزه به عنوان سرمایه گذاران خطر پذیر می توانند در ایجاد فناوری و به کارگیری نوآوری های آن در صنعت مشارکت کنند، بر امکان بازگشت پذیری سرمایه به چرخه حمایت و یاری به افزایش اشتغال تخصصی و برطرف احتیاج های صنایع از این طریق تاکید نمود.

خیرالدین در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به طرح های اشتغال زایی دانش بنیان معاونت فناوری و نوآوری از طراحی دستیار فناوری در پارک های علم و فناوری اطلاع داد و از ابراهیم جمیلی درخواست نمود که حمایت از این افراد را در دستور کار برنامه های بنیاد نیکوکاری جمیلی قرار دهد.

در خاتمه جلسه، ابراهیم جمیلی از آمادگی خیرین برای مشارکت در حوزه فناوری و نوآوری، به منظور کاهش ریسک نوآوری اطلاع داد و از جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به عنوان الگویی برای مشارکت خیرین در برگزاری رویداد های این حوزه یاد کرد. علی خیر الدین نیز آمادگی این معاونت در جهت تعامل، همکاری و اطلاع رسانی با جشنواره را اعلام داشت.

در این نشست عوامل برگزاری جشنواره اندیشمندان جوان، ابعاد و اهداف جشنواره و تجربیات اندوخته شده در این حوزه تشریح و برنامه های آینده برای برگزاری این جشنواره در سال های بعد را توضیح دادند.

بنیاد نیکوکاری جمیلی به عنوان حامی اصلی و مدیر برگزار کننده و حامی اقتصادی این رویداد است که تا کنون پنج رویداد در سطح ملی برگزار نموده و از برنامه های آینده این رویداد، دعوت به مشارکت نخبگان علمی در سطوح بین المللی است.

جمیلی، رئیس شورای سیاست گذاری برگزاری جشنواره از آمادگی خیرین برای مشارکت بیشتر در حوزه فناوری و نوآوری، بویژه به عنوان سرمایه گذاران فرشته به منظور کاهش ریسک نوآوری اطلاع داد و از جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به عنوان الگویی برای مشارکت خیرین در برگزاری رویداد های این حوزه یاد کرد.

در ادامه، امید رضایی فر، مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری، برنامه های این دفتر به منظور تشویق و تکریم خیرین حامی علم و فناوری را تشریح کرد.

وی با اشاره به جلسات برگزار شده و مذاکرات اجرا شده با نهاد ها و سازمان های مرتبط به منظور دسترسی به شبکه خیرین کشور و ترویج حمایت از حوزه نوآوری، آمادگی حمایت های مقتضی از رویداد ها و پروژه های خیرمحور را بیان کرد.

توافق برای ادامه جلسات تخصصی با دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری به منظور هم اندیشی جهت نحوه تعامل و همکاری در برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و نمونه های مشابه آن و بعلاوه ایجاد سازوکار لازم به منظور مداخله مؤثر خیرین در نظام ملی نوآوری از تصمیمات این جلسه بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1912

به "وزارت علوم از مشارکت خیّرین در بخش فناوری حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت علوم از مشارکت خیّرین در بخش فناوری حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید