پهلوان زاده: شطرنج بازان مسیر موفقیت را پیدا نموده اند، می توانیم 2 سهمیه دیگر جام جهانی را کسب کنیم

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، پهلوان زاده، رئیس فدراسیون شطرنج گفت: خوشبختانه شطرنج بازان توانسته اند در مسیر اصلی موفقیت قرار بگیرند و اگر به همین شکل جلو بروند، آینده روشنی در انتظارشان خواهد بود.

پهلوان زاده: شطرنج بازان مسیر موفقیت را پیدا نموده اند، می توانیم 2 سهمیه دیگر جام جهانی را کسب کنیم

مهرداد پهلوان زاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران ، درباره نایب قهرمانی محمد امین طباطبایی در رقابت های شطرنج انفرادی آسیا گفت: واقعاً فکرش را نمی کردیم که چنین نتیجه ای رقم بخورد، چون شطرنج بازان آغاز خوبی نداشتند. ما همیشه قبلاً مشکل داشتیم، اما حالا خوشبختانه ورزشکاران به جایی رسیده اند که در دورهای حساس و مقابل حریفان قدرتمند به خوبی توان شان را بروز می دهند و در هر مسابقه ای جزو مدعیان هستند.

وی با اشاره به کسب سهمیه مسابقات جام جهانی ادامه داد: تاکنون طباطبایی و مقصودلو جواز حضور در این رقابت ها را کسب نموده اند. ما طی ماه های آینده مسابقات غرب آسیا و قهرمانی آسیا در چین را پیش رو داریم که شطرنج بازان ایرانی حتی می توانند دو سهمیه دیگر جام جهانی را به خود اختصاص بدهند.

رئیس فدراسیون درباره روند رو به رشد شطرنج بازان طی سال های اخیر گفت: خوشبختانه ورزشکاران کشورمان توانسته اند در مسیر اصلی موفقیت قرار بگیرند و اگر به همین شکل جلو بروند، آینده روشنی در انتظارشان خواهد بود. یکی از محاسن شطرنج بازان ایران سن کم آنها است و این بدان معناست که آنها جای پیشرفت دارند. امیدوارم در آینده ای نزدیک شاهد موفقیت های بزرگتری باشیم.

پهلوان زاده درباره شرایط دختران و اعزام فقط یک بانوی شطرنج باز عنوان نمود: اگر سارا خادم الشریعه در این رقابت ها حضور پیدا می کرد، شانس بالایی برای موفقیت داشت که البته او به دلایل شخصی نتوانست راهی فیلیپین گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 51

به "پهلوان زاده: شطرنج بازان مسیر موفقیت را پیدا نموده اند، می توانیم 2 سهمیه دیگر جام جهانی را کسب کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهلوان زاده: شطرنج بازان مسیر موفقیت را پیدا نموده اند، می توانیم 2 سهمیه دیگر جام جهانی را کسب کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید