چرایی انتصاب مدیر تیم ملی کشتی آزاد، ضرورت یا سمبلیک؟

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، در جاییکه تمامی مسئولیت فنی تیم ملی کشتی آزاد بر دوش غلامرضا محمدی است و رییس فدراسیون کشتی نیز صراحتا اعلام نموده اعتقادی به صندلی مدیر فنی ندارد، معین نیست انتصاب مدیر تیم ملی کشتی آزاد بر چه اساسی اجرا شده است؟

چرایی انتصاب مدیر تیم ملی کشتی آزاد، ضرورت یا سمبلیک؟

به گزارش خبرنگاران، مدیر تیم های ملی پستی بوده که فقط مختص ورزش ایران است، که علی پروین در فوتبال از آن به عنوانکشک نام می برد و همیشه بحثهای زیادی در خصوص توضیح وظایف این سمت وجود داشته است.

اخیرا علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی نیز صراحتا اعلام نموده اعتقادی به این صندلی در تیم های ملی کشتی ندارد اما با این حال خود او حکم به انتصاب مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد داده است.

در جاییکه در همه جای جهان تمامی مسئولیت فنی بر دوش سرمربیان واقع شده است، سال هاست در ورزش ایران بنا بر مصلحت، تحمیل، احترام به پیشکسوت و یا هر عامل دیگری، پستی با عنوان مدیر فنی باب شده است، فردی که حیطه وظایفش روشن نیست و هر چند عنوان دهان پر کن مدیریت فنی را یدک می کشد اما پس از هر شکست، تمام تقصیرها متوجه سرمربی است و مدیر فنی مسئولیتی ندارد.

در کشتی نیز مدیر فنی در دوره های مختلف تا به امروز حضور داشته، صندلیی که به نظر می رسد باب میل سرمربیان نبوده اما روسای فدراسیون ها با انتصاب فرد مور اعتماد خود در این صندلی سعی نموده اند هم در مباحث فنی دخالت و نفوذ غیر مستقیم داشته باشند و هم به این شیوه اختیار تام را از سرمربیان تیم های ملی سلب نمایند.

علیرضا دبیر رییس پرافتخار و خوش فکر فدراسیون کشتی هر چند با انتصاب مدیر فنی در تیم های ملی کشتی، مانند روسای سابق عمل کرد اما دو روز پیش در برنامه زنده شبکه خبر صراحتا اظهار داشت هیچ اعتقادی به صندلی مدیر فنی در تیم های ملی کشتی ندارد.

تیم ملی کشتی فرنگی بدون مدیر فنی و با راهنمایی محمد بنا در صندلی سرمربی تیم ملی، بدون هیچ مسئله ای در راستا موفقیت در المپیک گام برمی دارد اما محسن کاوه از همان ابتدای روی کار آمدن علیرضا دبیر به عنوان مدیر فنی در تیم ملی کشتی آزاد مشغول به فعالیت است و بر نحوه عملکرد غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی نظارت می نماید.

تیم ملی کشتی آزاد در حال آماده سازی برای حضور در المپیک است، علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی صراحتا می گوید صندلی مدیریت فنی را قبول ندارد و از سوی دیگر به کیفیت کار فنی غلامرضا محمدی اذعان می نماید، اما محسن کاوه در صندلی مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد در تصمیم گیری مسائل فنی تیم ملی صندلی ویژه ای دارد و معین نیست سرمربی تیم ملی در پشت پرده بدون اجازه او می تواند در مسائل مهم تیم ملی اقدام کند یا نه.

حال با این اوصاف اگر خدای نانموده تیم ملی کشتی آزاد در المپیک به نتیجه دلخواه نرسد آیا محسن کاوه مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد نیز به اندازه غلامرضا محمدی مسئولیت باخت را به گردن می گیرد یا باز هم این سرمربی است که از سوی فدراسیون، مسئولان ورزش، کارشناسان و مردم توبیخ می گردد و احتمالا صندلیش را از دست می دهد؟

زمان زیادی تا المپیک نداریم و انتظارات از تیم ملی کشتی آزاد بسیار بیشتر از کشتی فرنگی و دیگر رشته های ورزشی ایران در المپیک است، محمد بنا هر چند با سوریان همکاری و مشورت دارد اما با اختیار تام مشغول به کار است و قطعا فردای المپیک در قبال هر نتیجه ای مسئول است، اما آیا این موضوع درباره غلامرضا محمدی نیز صدق می نماید و او مسئولیت هر نتیجه ای را بر عهده می گیرد یا می گوید اختیار تام در مسائل فنی نداشته و دیگران در کارش دخالت نموده اند؟

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1485

به "چرایی انتصاب مدیر تیم ملی کشتی آزاد، ضرورت یا سمبلیک؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرایی انتصاب مدیر تیم ملی کشتی آزاد، ضرورت یا سمبلیک؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید