چشم پوشی بر شرایط زیست مهاجران، کارتن خواب ها و زباله گرد های تهران ظلم به شهر است

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، شهردار تهران درباره شرایط زیست مهاجران، کارتن خواب ها و زباله گرد های شهر تهران نیز گفت: چشم پوشی بر این جمعیت آسیب دیده 21 هزار نفری، ظلم به شهر و این بخش از شهروندان است.

چشم پوشی بر شرایط زیست مهاجران، کارتن خواب ها و زباله گرد های تهران ظلم به شهر است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا زاکانی در نخستین جلسه بازدید از معاونت های هشت گانه شهرداری در حاشیه بازدید سرزده خود از معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: تهران باید به یک هویت فرهنگی و اجتماعی منطبق با بافت شهری و مفاهیم اسلامی تبدیل شود.

شهردار تهران پس از احصاء مسائل پیش روی معاونت اجتماعی و فرهنگی گفت: تهران ظرفیت این را دارد تا در حوزه فرهنگ و هنر، شعر و ادبیات، ورزش و علم و فناوری، هویتی مستقل و برگزیده را به خود اختصاص دهد و این امر در کمترین زمان ممکن با مدیریت دقیق تحقق پذیر است.

زاکانی افزود: تهران در حال حاضر در بخشی از حوزه ها مانند سلامت، آسیب های اجتماعی، ورزش و دیگر مسائل مربوط به امور اجتماعی و فرهنگی در شرایط بحرانی قرار گرفته است.

او در پیشنهادی خطاب به معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: امروز این امکان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت نخبگان محلات تهران و مساجد، شرایط را به سمت شرایط ایده آل، سوق دهیم. همچنین با شکل گیری گروه های ادبی و فرهنگی در مساجد و محلات، ظرفیت های موجود برای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی شهر تهران را ارتقا پیدا می کند.

شهردار تهران در خصوص اهمیت مدیریت فرهنگی محله ای مرکز نیز افزود: تهران دارای 353 محله است که با تمرکزبخشی نخبگان هر محله می توانیم شاهد تحقق هم افزایی تک تک این محله ها با معاونت امور اجتماعی و فرهنگی باشیم تا این کلانشهر به بهترین الگوی شهری و فرهنگی اجتماعی برای سایر شهر های جهان اسلام با روش مدیریت از پائین به بالا تبدیل شود.

بنا براعلام سایت شهر، زاکانی درباره شرایط زیست مهاجران، کارتن خواب ها و زباله گرد های شهر تهران نیز گفت: چشم پوشی بر این جمعیت آسیب دیده 21 هزار نفری، ظلم به شهر و این بخش از شهروندان است. پیگیری حل مسائل این شهروندان آسیب دیده باید در چند مرحله شناسایی، سم زدایی و درمان، بازیابی هویتی و شخصیتی و در آخر نیز با اشتغال و آموزش صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1790

به "چشم پوشی بر شرایط زیست مهاجران، کارتن خواب ها و زباله گرد های تهران ظلم به شهر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم پوشی بر شرایط زیست مهاجران، کارتن خواب ها و زباله گرد های تهران ظلم به شهر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید