چه زمانی میتوان شگفتی دریای مکران را دید؟

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، تماشا پلانکتون هایی که با نور خود سواحل مکران را در شب بی نهایت خاص و زیبا می نمایند فقط در زمان هایی خاص امکان پذیر است. سواحل مکران دقیقاً در آنطرف خلیج فارس یعنی در خطه جنوبی کشور ایران واقع شده است. شاید کمتر کسی تا چند سال پیش از زیبایی های این منطقه به میزان امروز با خبر بود، اما به لطف تکنولوژی و استفاده از شبکه های اجتماعی چشم انداز ها و تصاویری زیبا از این منطقه به عموم مردم نشان داده می گردد که از آن جمله می توان به منطقه زیبای درک و پلانکتون های مکران اشاره نمود.

چه زمانی میتوان شگفتی دریای مکران را دید؟

دَرَک جایی است که شما کویر را در ساحل مشاهده می کنید و این صحنه در کمتر جایی از دنیا وجود دارد. اگر در پی خرید بلیط هواپیما برای سفر به جنوب کشور هستید گزینه های مختلفی خواهید داشت که هر کدام جذابیت های منحصر به فرد خود را دارد و در این میان جزیره کیش، جزیره قشم و سواحل مکران از پر طرفدارترین منطقه ها گردشگری جنوب کشور هستند.

تفاوتی که در سواحل جنوبی کشور با سواحل شمالی کشور وجود دارد این است که جنوب کشور از آب و ساحل تمیزتری برخوردار است و برای شنا کردن نیز بیشتر لذت بخش خواهد بود. اغراق نیست اگر بگوییم سواحل مکران یکی از بی نظیرترین و تمیزترین سواحل دنیاست که افراد بسیاری با خرید بلیط هواپیما و یا ماشین شخصی و اتوبوس به این سمت از کشور مسافرت می نمایند. این نکته را نیز توجه داشته باشید که به دلیل شرجی بودن هوا از اردیبهشت تا اوایل آذر هوای این منطقه از کشور شرجی و بسیار گرم است به طوری که حتی در شب ها نیز شرجی بودن هوا موجب خیس شدن لباس می گردد.

اگر در پی سفر لذت بخش به این قسمت از کشور هستید به شما توصیه می کنیم در اواخر فصل پاییز و یا در زمستان با خرید بلیط هواپیما بندرعباس خود را به بندرعباس رسانده و به وسیله تاکسی به سمت میناب و جاسک و کنارک و چابهار بروید. درک که از آن به عنوان یک جاذبه منحصر به فرد یاد کردیم در نزدیکی روستای poshte و در میان راه جاسک به کنارک میباشد.

خرید بلیط هواپیما آسان ترین راه برای پیمودن بیشتر مسافت از شهر محل زندگی شما به بندرعباس است. بندرعباس جایی است که شما انتخاب خواهید کرد که به سمت غرب یعنی خلیج فارس بروید و یا به سمت شرق یعنی سواحل مکران.

اما پلانکتون ها که پیشتر درباره آن صحبت کردیم در اوایل زمستان در شب ها خود نمایی می نمایند و اگر خوش شانس باشید می توانید این صحنه فوق العاده زیبا را در چابهار و اطراف آن از نزدیک دیدن کنید.

منبع: تریپ
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2006

به "چه زمانی میتوان شگفتی دریای مکران را دید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه زمانی میتوان شگفتی دریای مکران را دید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید