چگونه اینترنت اشیاء صنعت کشاورزی را متحول می نماید؟ ، تا سال 2050 خبری از زراعت سنتی نخواهد بود

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، اینترنت اشیاء که با هدف برقراری ارتباط بین اشیاء پایه گذاری شده است، یکی از جدیدترین مفاهیم تکنولوژیک دنیای امروز است.اکنون تعیین شده است که اینترنت اشیاء می تواند صنعت کشاورزی را متحول کند.

چگونه اینترنت اشیاء صنعت کشاورزی را متحول می نماید؟ ، تا سال 2050 خبری از زراعت سنتی نخواهد بود

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در حال حاضر کشاورزان با استفاده از اینترنت اشیاء (IoT) برای کار های خود از راه دور از یک لپ تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند استفاده می نمایند. این موضوع یاری شایانی به ایجاد روش های پایدار کشاورزی، کنترل استراتژیک کشاورزی، و بسیاری از موارد مشابه می نماید.

بعضی از کاربردی ترین سیستم های استفاده از اینترنت اشیاء در کشاورزی شامل نظارت اتوماتیک بر روند آب و هوا، سطح رطوبت محلی و رطوبت خاک و مواردی مشابه است. این موارد بازده کار کشاورزان را بالاتر از حد همیشگی خواهد برد و استراتژی های کشاورزی نوی نیز به آنان ارائه خواهد نمود.

درواقع با استفاده از بازخورد داده های نو و بی سابقه ای، کشاورزان قادر به روشن و خاموش شدن کردن سیستم های آبرسانی، تنظیم فشار و تنظیم سرعت و جهت حرکت آب و مواردی مشابه هستند. در بلندمدت، این تکنولوژی می تواند باعث کاهش هزینه های زیست محیطی و بهبود کارایی آبیاری گردد، در نتیجه مزایای مالی را برای کشاورزان فراهم می آورد.

هم اکنون سیستم دولتی و تخصصی مدیرت آب در نیوزیلند در کوشش است همین فناوری را در خطوط کشاورزی نو خود پیاده کند.هر کدام از مزرعه ها بر پایه آن شکل می گیرد که با سیستم اینترنت اشیاء به خوبی ارتباط برقرار نمایند. بر همین اساس است که استرالیایی ها پیشگام استفاده از این سیستم در مزارع خود هستند. استرالیا، که در حال حاضر شرایط خشکسالی در حال افزایشی را تجربه می نماید، تصمیم دارد با یاری اینترنت اشیاء این شرایط را کنترل کند.

بر طبق گزارش سازمان ملل، فراوری مواد غذایی تا سال 2050 باید تا 70 درصد افزایش یابد تا بتواند 7/7 میلیارد نفر را که انتظار میرود در این سیاره زندگی نمایند، تامین کند. برای مقابله با این چالش، نه تنها مواد غذایی بیشتری احتیاج به رشد و فراوری دارند، بلکه زنجیره های عرضه صنعت باید به سرعت پیشرفت نمایند و به نظر می رسد هیچ راهی بهتر از تکیه بر اینترنت اشیاء وجود ندارد.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2075

به "چگونه اینترنت اشیاء صنعت کشاورزی را متحول می نماید؟ ، تا سال 2050 خبری از زراعت سنتی نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اینترنت اشیاء صنعت کشاورزی را متحول می نماید؟ ، تا سال 2050 خبری از زراعت سنتی نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید