ژاپن باز هم تصمیم اعزام نیروی نظامی به غرب آسیا را تکرار کرد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، یک مقام ارشد دولتی ژاپن مجددا از برنامه این کشور برای اعزام نیروی نظامی به آب های جنوبی ایران سخن گفت.

ژاپن باز هم تصمیم اعزام نیروی نظامی به غرب آسیا را تکرار کرد

برای سفر با تور ارزان پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سوگا یوشیهیده سخنگو و دبیر کل کابینه ژاپن امروز (آدینه) اظهار داشت یک فروند کشتی جنگی و دو فروند هواپیمای گشت به منطقه غرب آسیا اعزام می نمایند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سوگا دلیل اتخاذ تصمیم اعزام نیروی نظامی به آب های جنوب ایران را محافظت از کشتی های تجاری ژاپنی در منطقه مطرح نمود.

بر این اساس، طبق طرح تایید شده توسط آبه شینزو نخست وزیر ژاپن، یک فروند ناوشکن مجهز به بالگرد نظامی و دو فروند هواپیمای گشت زنی P-3C از نیروهای نظامی این کشور موسوم به نیروی دفاع از خود به غرب آسیا اعزام می گردد.

به نوشته رویترز، در صورت بروز هرگونه شرایط اضطراری در منطقه، وزارت دفاع ژاپن با صدور دستوری خاص، مجوز استفاده از سلاح را به نیروهای اعزامی به منطقه جهت حفاظت از کشتی های تجاری این کشور می دهد.

دبیر کل کابینه ژاپن همچنین در نشست خبری امروز شرح داد: صلح وثبات در خاورمیانه برای صلح و سامان جامعه بین المللی از ژاپن، بسیار اهمیت دارد. همچنین بسیار مهم است که مطمئن شویم کشتی های مرتبط با ژاپن، با امنیت در خاورمیانه که بزرگترین منبع انرژی دنیا است، حرکت می نمایند.

به نوشته رویترز، محدوده تحت پوشش نظامیان ژاپنی در منطقه شامل آب های خلیج عمان، شمال دریای عرب و خلج عدن می گردد اما تنگه هرمز بخشی از محل حضور ژاپنی ها نیست.

دو ائتلاف دریایی اروپایی و آمریکایی در حالی در خلیج فارس شکل می گیرد که خروج ایالات متحده به ریاست دونالد ترامپ از توافق هسته ای با ایران و بازگرداندن تحریم های یکجانبه، به همراه بعضی حدس ها مربوط به اعزام حدود 14000 نیروی آمریکایی به منطقه، تنش ها در خلیج فارس را به میزان کم سابقه ای افزایش داده است.

ژاپن، به عنوان یکی از متحدان آمریکا که روابط محبت آمیز ای با ایران دارد، اما تاکید نموده که بدون پیوستن به ائتلاف آمریکا جهت محافظت از کشتی های خود به منطقه نیروی نظامی اعزام می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 579

به "ژاپن باز هم تصمیم اعزام نیروی نظامی به غرب آسیا را تکرار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن باز هم تصمیم اعزام نیروی نظامی به غرب آسیا را تکرار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید