کشتی غرق شده سر ارنست شاکلتون پس از 107 سال پیدا شد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، موسسه میراث دریایی فالکلند اعلام نمود که بقای کشتی سر ارنست شاکلتون 100 سال پس از مرگ وی در سواحل قطب جنوب پیدا شده است.

کشتی غرق شده سر ارنست شاکلتون پس از 107 سال پیدا شد

به گزارش خبرنگاران، اندورنس به معنای پایداری در سال 1915 در جریان ماموریتی سلطنتی، بعد از برخورد با توده های یخ غرق شد و شکلتون و همراهانش با پای پیاده و قایق های کوچک به شکل معجزه آسایی نجات پیدا کردند. ماه گذشته کشتی اکسپدیشن Endurance22 از کیپ تاون آفریقای جنوبی برای یافتن مکان آن حرکت کرد.

کشتی اندورنس در عمق 3008 متری و تقریباً چهار مایلی جنوب موقعیتی که در ابتدا به وسیله کاپیتان کشتی، فرانک ورسلی ثبت شده بود، پیدا شد.

دکتر جان شیرز، رهبر اکسپدیشن، گفت: اکسپدیشن Endurance22 به هدف خود رسیده است. ما با کشف اندورنس تاریخ قطبی را ساختیم و چالش برانگیزترین جستجوی کشتی غرق شده در دنیا را با موفقیت به سرانجام رساندیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، ما تحقیقات علمی مهمی را در بخشی از دنیا انجام داده ایم که به طور مستقیم بر آب و هوا و محیط زیست دنیای تأثیر می گذارد. ما بعلاوه یک برنامه آموزشی بی سابقه را با پخش زنده از داخل کشتی اجرا نموده ایم که به نسل های نو از سراسر دنیا اجازه می دهد تا با Endurance22 آشنا شوند و از داستان های شگفت انگیز اکتشاف قطبی الهام بگیرند.

مدیر اکتشاف اکسپدیشن گفت که تصاویر گرفته شده از اندورنس نشان می دهد که کشتی دست نخورده است و برترین کشتی شکسته چوبی است که او دیده است.

دن اسنو، تاریخ دان و مجری برنامه های تلویزیونی، گفت که این کشتی در شرایط حیرت انگیزی واقع شده است. او در توییتی نوشت: لاشه غرق شده منسجم است و در شرایط حیرت آوری حفظ شده است. بستر دریای قطب جنوب هیچ گونه میکروارگانیسم چوب خوار ندارد، آب شفافیت آب مقطر را دارد. ما توانستیم از کشتی با کیفیت فوق العاده بالا فیلم برداری کنیم.

تیر و تخته های کشتی با آن که فرسوده شده، هنوز به هم وصل است و نام کشتی به وضوح روی بدنه آن دیده می گردد.

سِر ارنست هنری شکلتون کاوشگر جنوبگان اهل ایرلند بود که سه مأموریت اکتشافی بریتانیا در سرزمین جنوبی را راهنمایی کرد. وی یکی از اشخاص سرشناس و مهم در دوره ای بود که به نام دوران قهرمانانه اکتشاف جنوبگان شناخته می گردد. وی در سال 1921 طی سفر اکتشافی شکلتون-رووت به سرزمین جنوبی بازگشت ولی در زمانی کشتی وی در جزیره جورجیای جنوبی لنگر انداخته بود، بر اثر حمله قلبی درگذشت. شکلتون را به درخواست همسرش در همان جا به خاک سپردند.

منبع: فرارو
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1945

به "کشتی غرق شده سر ارنست شاکلتون پس از 107 سال پیدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی غرق شده سر ارنست شاکلتون پس از 107 سال پیدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید