گردشگری کشاورزی راهکاری برای توسعه روستایی است

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، گردشگری کشاورزی راهکاری برای توسعه روستایی است.

گردشگری کشاورزی راهکاری برای توسعه روستایی است

احمد تجری در نشست با متقاضیان دریافت مجوز توریستی کشاورزی که در روستای کریم آباد شهرستان گرگان برگزار گردید، گفت: توریستی کشاورزی به عنوان راهکاری برای رشد و پیشرفت روستاها به منظور دستیابی به توسعه روستایی دارای اهمیت بسیاری است و یکی از عوامل مؤثر بر رشد مالی کشاورزان و ارتقای سطح عایدی آنان است.

مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت و منطقه ها نمونه توریستی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی اعلام کرد: توریستی کشاورزی شکل نوی از توریستی در سطح کشور است و متقاضیان ورود به هر یک از زیرشاخه های این نوع از توریستی باید ضمن تطبیق طرح های خود با چارچوب های قانونی این بخش سعی نمایند با طرح و ایده های نوی برای توسعه این نوع از توریستی، سفر را به تجربه ای شیرین و ماندگار برای توریستان و مسافران تبدیل نمایند.

او پیرامون اینکه توریستی کشاورزی راهکاری برای توسعه روستایی است، توضیح داد: توسعه توریستی کشاورزی در هر منطقه احتیاج به شناخت دقیق توانمندی ها دارد و باید با آنالیز زیرشاخه های مختلف توریستی کشاورزی در هر منطقه، به نوعی از توریستی کشاورزی که با توانمندی آن منطقه تناسب دارد پرداخته گردد؛ تا ضمن فراهم آوردن موجبات پذیرش جامعه هدف بصورت پایدار، زمینه توسعه مالی را برای مردم فراهم کند.

تجری در ادامه این نشست اعلام کرد: روستای کریم آباد شهرستان گرگان با برخورداری از چندین مزرعه و باغ که به فراوری گل و گیاه می پردازند پتانسیل بسیار بالایی در حوزه توریستی کشاورزی بویژه گاردن توریسم و یا توریستی باغی دارد و در سطح استان از روستاهای منحصر بفرد در این حوزه است.

او گفت: گاردن توریسم یا توریستی باغی شاخه ای از توریستی کشاورزی است که اختصاصاً به بخش باغ و باغداری می پردازد و با قرار دادن توریستی در کنار حوزه کشاورزی جذب توریست را به عاملی برای افزایش عایدی کشاورزان تبدیل می نماید.

مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت و منطقه ها نمونه توریستی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی تأکید کرد: پرداختن به انواع نو توریستی از اولویت های اصلی معاونت توریستی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی است و از متقاضیان فعالیت در این حوزه حمایت و پشتیبانی هایی را در نظر گرفته است.

او توضیح داد: با توجه به تأثیر و اهمیت توریستی کشاورزی در رونق مالی و افزایش عایدی سرانه بویژه در منطقه ها روستایی، پرونده های متقاضیان ایجاد توریستی کشاورزی در سطح کشور و استان گلستان در سریع ترین زمان ممکن پیگیری و اعلام نتیجه خواهد شد.

تجری در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: کریم آباد به عنوان نزدیکترین روستا به شهر گرگان مرکز استان گلستان و بهره مندی از مسیرهای ارتباطی مختلف نظیر ایستگاه قطار، پایانه اتوبوسرانی و فرودگاه در کمترین فاصله، موقعیت بسیار خاصی برای جذب توریست و مسافر دارد.

او با اشاره به اینکه طبق اعلام اولیه روستای کریم آباد حداقل 10 متقاضی ایجاد مزارع توریستی و بعلاوه باغ توریستی دارد، اعلام کرد: با توجه به تعداد متقاضیان ایجاد مزارع توریستی در روستای کریم آباد شهرستان گرگان، اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی این شهرستان پس از تشکیل پرونده متقاضیان با حضور در این روستا ضمن اجرای بازدیدهای مورد احتیاج، کمیسیون توریستی کشاورزی را با حضور نماینده جهاد کشاورزی در این روستا برگزار و در کمترین زمان ممکن پرونده های متقاضیان را مورد آنالیز و مجوزهای لازم را صادر می نماید.

مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت و منطقه ها نمونه توریستی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی تأکید کرد: وجود مزارع و باغ های پرورش و تکثیر گل های زینتی، گل های آپارتمانی و گل های شهری موجب شده تا این روستا با بهره مندی از فضایی بسیار زیبا، مفرح و آرامش بخش از پتانسیل بالایی در بخش های مختلف توریستی کشاورزی و بعلاوه توریستی سلامت برخوردار باشد.

او افزود: این روستا با برخورداری از این امتیازها و بعلاوه پتانسیل های مزارع کشاورزی و باغی برای توسعه توریستی می تواند جاذبه و عامل مهمی برای تبدیل کردن شهرستان گرگان به مقصد توریستی باشد.

تجری با تأکید بر اهمیت بازاریابی و تبلیغات در حوزه جذب و ماندگاری توریستان و مسافران گفت: برای معرفی ظرفیت های توریستی کشاورزی در سطح استان تورهای آشناسازی برای فعالان توریستی از جمله راهنمایان توریستی، دفاتر خدمات مسافرتی و... برنامه ریزی و اجرا گردد تا فعالان توریستی با شناخت از این ظرفیت ها برای تدوین بسته های سفر اقدام نمایند.

رئیس گروه توسعه توریستی استان گلستان و مسئول پیگیری امور شهرستان گرگان نیز در این جلسه گفت: این نشست به درخواست تعدادی از مزرعه داران، باغداران، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای کریم آباد شهرستان گرگان در راستای آنالیز پرونده متقاضیان توریستی کشاورزی این روستا برگزار گردید.

رضا غیاثی زاده اعلام کرد: در این نشست راهکارهای قانونی، مباحث حمایتی و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان و سایر مسائل پیش روی متقاضیان این حوزه بیان و سازوکار، مدت زمان، مدارک و استعلامات مورد احتیاج ایجاد پروژه های توریستی کشاورزی به متقاضیان این روستا اعلام شد.

او اعلام کرد: با توجه به تعداد بالای متقاضیان ایجاد مزارع توریستی در روستای کریم آباد مقرر شد تا در آینده نزدیک با تکمیل پرونده متقاضیان و ارسال آن برای اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی شهرستان گرگان، کمیسیون توریستی کشاورزی در این روستا برگزار و پرونده متقاضیان آنالیز گردد.

رئیس گروه توسعه توریستی استان گلستان و مسئول پیگیری امور شهرستان گرگان بعلاوه گفت: برای معرفی ظرفیت های توریستی کشاورزی در روستای کریم آباد، بزودی تور آشناسازی برای راهنمایان توریستی استان اجرایی خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1979

به "گردشگری کشاورزی راهکاری برای توسعه روستایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری کشاورزی راهکاری برای توسعه روستایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید